Nessi Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hei Har fått nytt Routermodem i hybelkollektivet (Thomson TG789vn) Internettet er veldig ustabilt, hybelvert sier han betaler for 20\1 mbit fra NextGentell, jeg måler fart helt ned til 0,1mbit til 7mbit, men 90% av gangene jeg måler får jeg 0,3mbit eller 0,6mbit. Jeg har prøvd Itavisen og Nettfart.no sine speedometre. Jeg er usikker på om det er selve nettet det er noe galt med, eller om det er noe galt med mitt nettverkskort, som står i min stasjonære pc. Hvis jeg pinger www.vg.no på kan jeg plutselig få 28ms på første svar men 780ms på andre svar, og ned i 30ms på tredje svar. De bærbare pc'ene i huset virker mer stabil på nett enn min stasjonære, og den ble mye mer ustabil etter bytting av router. Er det noen måter å finne ut dette på? Mitt WLAN kort er et Linksys kort som står i PCI port i pc'en, bruker driver fra Ralink. Lenke til kommentar
2DG Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hvis det ikke var slik før den nye ruteren ble installert er vel flaskehalsen der. Du har ikke prøvd andre datamaskiner / spurt noen av de andre i hybelkollektivet? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Har fått hybelvert til å testa det, og han fikk variabel fart på speedotestene, men aldri VELDIG dårlig, jeg opplever til tider veldig ustabilt og kan få ned i 0,3mbit og opptil 15mbit. Tok print screen av da jeg pinger ei side i cmd i dag. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Ping 10.0.0.1 Får du stabil ping mot routeren, så er det nok linjen mot internett som er overbelastet. Bittorrent, Skype, Spotify m.fl. kan forårsake dette. Du kan trykke cltl_alt_delete og velge oppgavebehandling, nettverk, for å se hvor mye båndbredde som brukes fra din PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå