PederFigenskiold Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hei. Jeg er 28 år og veier 178kg. Jeg er så lei av at folk hakker på overvektige folk i Norge. Det har faktisk gått til det stadiet at jeg ikke lenger går ut så mye. Mamma sa til meg at jeg burde begynne og spise sunnere og gå på diett. Dette tok jeg som en stor fornermelse. Hvorfor kan ikke folk slutte å legge seg oppi andres liv? Hvorfor skal jeg begynne å trene når jeg selv bestemmer over min egen kropp? Jeg elsker å spise, og hater å trene. Hvis dette fortsetter så flytter jeg ut altså.. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Jeg går aldrig på personangrep på noen overvektige, men jeg stiller meg hardt imot den nye trenden som vokser i hele det vestlige samfunnet. Når det er en såpass mangel på mat i verden, har jeg vanskelig å sympatisere for den lille prosenten som spiser opp for resten. Så må jeg spørre deg, er du virkelig fornøyd med kroppen din? Gir den deg ikke mange hindringer i dagliglivet eller drømmer du egentlig vil oppfylle? Hvis du svarer nei, spis så mye du vil. Men hvis du synes det ligger noe i det jeg sier kan det være lurt å tenke over hva du kan gjøre annerledes. Det går ikke å låse seg i en boble å bare si det er mitt liv, jeg tror faktisk du lyver for deg selv og er enig med mora di. Litt press fra mødre og andre kan være bra for å oppnå ting man vanligvis ikke ville gjort. Du trenger ikke å trene for å gå ned i vekt, spis en håndfull mindre og gå litt oftere. Endret 18. oktober 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 En liten Veilder notis : Husk at selv om en person poster her på en måte som kan fremstå problematisk så kan det også være et reelt ønske om innspill i en komplisert situasjon, da hjelper det ikke å komme med innlegg som ikke tilføyer tråden noe. Man kan bruke rapporteringsknappen om man tror det er grunnlag for det og tråden vil bli vurdert deretter. Til Trådstarter : Jeg forstår godt at det føles brutalt ut å ha et slankepress over seg , jeg trives personlig med å spise god mat men jeg prøver å være aktiv sånn at kroppen min holder seg sunn. Jeg kombinerer heldigvis en glupsk livstil med trening i form av svømming og får i det minste svømt ca 3km til 5km 1 til 3 ganger i uka samt gått ca daglig 1/2 time til 1 time frem og tilbake fra jobb. Sånn sett så fungerer dette såpass bra at jeg over tid går konstant ned ca 0.5Kg i uka uten at jeg egentlig må kutte ned alt for mye på det jeg liker å spise. Det går fint å leve helt normalt også i forhold til det man spiser (dvs spise som før) så lenge man er klar over at det kan få problemer helsemsessig om man ikke er aktiv, men det er tross alt et valg man tar og det er ingenting i veien for å leve sånn. Kanskje litt trist om man blir syk, men det bør også påpekes at ikke alle overvektige nødvendigvis vil dø av hjerte-karksykdommer eller andre sykdommer relatert til overvekten. Personlig så mener jeg at man bør gi litt blaffen i BMI og heller sørge for å vurdere helhetsbildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg