Proxor Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Eg kjøpte eit brukt speilreflex kamera for ein billig penge, nikon d70s er ein gammel modell men godt kamera, objektive som er på er 18-70mm, men merker fks når eg skal ta bilder i akvariet og slik og zoome in kommer eg ikke nærmt nokk fisk/reker som eg ønsker. Er det det som heter macro objektiv eg trenger da for og kunne komme nermere, fks rekene er 2-3cm store. eller trenger eg noe med bedre zoom? virker som 18-70mm som er på egner seg best for og zoome in på ting som er på avstand og ikke ting som er nermt, har eg rett? tips til billige men brukbare objektiver? og passer vilke som helst objektiv alle speilreflex kamera? Endret 18. oktober 2011 av Proxor Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hvis du vil ha en 20 mm reke til å fylle bildet så trenger du et ekte makroobjektiv. Det finnes mange tråder om dem som du burde lete fram. De koster fra rundt 2000 til mye mer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Ikke alle objektiver passer til alle kameraer, de må værer tilpasset Nikon sine kameraer for og kunne brukes på ditt. Når det gjelder og ta bilder av reker vil det bli en utfordring med macro-objektiv, hovedgrunnen er at du får et ekstremt lite fokusområde og hvis rekene beveger seg litt blir de ufokusert, tror det ville være enklere med et godt vanntett kompaktkamera og noe lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå