Gå til innhold

[HTC Sensation XE] Lavere resultat i Quadrant Benchmark enn forfentet. Er dette noe som kan stille inn?

pvl1971

Anbefalte innlegg

Fikk min htc Sensation XE i dag og er fornøyd må masse, men reagerer på en ting angående ytelsen.

Den har en dobbeltkjærne prosessor med 1,5 GHZ mens Samsung Galaxy S II har dobbelkjærnet 1,2 GHZ. Det i seg selv betyr at XE'en skal være en atskillig raskere telefon enn Samsung sin.

Men så la jeg inn denne Quadrant Benchmark for å teste telefonen og ble ikke direkte imponert. Ved endt test over flere ganger endte XE'en på en score på fra 2200 til 2600 mens jeg ser at Galaxy S II ligger på rundt 3200 til 3500 rundt om.

Dette var for meg litt 'bekymringsverdig' med tanke på prosessoren som står i di 2 telefoner at den på 1,2 nedsabler en med 1,5.

Spørsmålet da er jo om det er noe sted man kan stille ytelse på telefonen (er jo ikke rootet) som om det nå ligger en lavere ytelse som 'standard' ?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min htc Sensation XE i dag og er fornøyd må masse, men reagerer på en ting angående ytelsen.

Den har en dobbeltkjærne prosessor med 1,5 GHZ mens Samsung Galaxy S II har dobbelkjærnet 1,2 GHZ. Det i seg selv betyr at XE'en skal være en atskillig raskere telefon enn Samsung sin.

Men så la jeg inn denne Quadrant Benchmark for å teste telefonen og ble ikke direkte imponert. Ved endt test over flere ganger endte XE'en på en score på fra 2200 til 2600 mens jeg ser at Galaxy S II ligger på rundt 3200 til 3500 rundt om.

Dette var for meg litt 'bekymringsverdig' med tanke på prosessoren som står i di 2 telefoner at den på 1,2 nedsabler en med 1,5.

Spørsmålet da er jo om det er noe sted man kan stille ytelse på telefonen (er jo ikke rootet) som om det nå ligger en lavere ytelse som 'standard' ?

Med custom ROM som den jeg bruker i min signatur så får jeg litt i overkant av 4000 i score på Quadrant med ingen overklokking på min Samsung Galaxy S II.

Men når det kommer til å teste dagens mobiler, så ville jeg ha droppet Quadrant og kjøre CF-Bench eller AnTuTu Benchmark i stedet. Den gir deg ett bedre innblikk i hvordan ytelsen på dagens smartmobiler er i dag.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

fikk 5994 med den CF-Bench mot Samsung sin 6790.

Hva er det igrunn da som gjør samsung sin 1,2 ghz så mye sprekere?? dvs hva er det som gjør 1,5 så slapp?? :blush:

Vil tro det har noe med hvordan CPU'ene er laget.

Vil jo være nesten det samme som å sammenligne en dual-core Intel Atom CPU på 1.4 GHz mot en dual-core Intel Core 2 Duo ULV 1.4 GHz. Intel Core 2 Duo'en vil jo grisebanke Atom'en i ytelser. Mens Atom'en vil bruke mye mindre strøm da.

Lenke til kommentar

Har lagt inn en del av di tidligere apps på denne telefon som jeg hadde på Desire HD'en. Deriblandt ett spill som heter Trial X.

Uten noe motstand, dvs noe spill som kjører så ligger temperaturen på rundt 20 grader. Etter 5 minutt spilling på Trial X spillet så blir telefonen varm og ligger på over 40 grader.

Dette er noen jeg ikkje husker ble på min DHD. Normalt?? I mine øyne ikke og jeg spekulerer på om denne telefonen i det hele tatt tåler spill?? Kom med innspill på dette, gjerne dere som bruker dette spillet på andre telefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...