Gå til innhold

Problemer innen dyrehold?


Anbefalte innlegg

Heihei:)

Vi er en gruppe jenter i entreprenørskap fra Alta som er på leit etter problemer, som vi da gjerne har løst å prøve å finne en løsning på! Vi spør forskjellige folk, med forskjellige interesser for å finne et problem, men der vi har mulighet å finne en løsning som kan gjøre noe enklere for folk. Vi spør etter dagligdagse problemer, vi kan dessverre ikke løse de store verdensproblemene.

 

Derfor lurer vi på om dere innenfor dyrehold har noe som dere ergrer dere over, som dere gjerne skulle hatt en løsning på? :)

 

(Om skrivefeil så beklager jeg om det er noen som synes det er plagsomt)

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om det er noe sånt dere mener men:

 

- Hvordan unngå/fjerne separasjonsangst (fler og fler hunder har/får det)

- Hvordan få hund til å gå pent i bånd

- Få hunder til å like å kjøre bil

- Hvordan unngå tigging når familie spiser

- hvordan få en valp husren

Dette er dyreatferdsrelaterte problemstillinger folk utdanner seg på universitetsnivå for å forstå seg på, så jeg vet ikke om det nødvendigvis er noe for elevbedrifter å skulle bryne seg på (slik jeg forstår TS..).

 

Man mener å kjenne godt til hvordan vi skal håndtere slike problemer, men problemet er å nå ut til folk med riktig informasjon. Visse TV-serier med lettvinte og ugunstige løsninger basert på utdatert og feilaktig kunnskap ødelegger mye, kanskje mest pga karismatiske programledere som ikke har skjønt helt hva de forårsaker.

Noe å jobbe med for dere kanskje? Hvordan nå ut til flest mulig, best mulig?

 

Ellers ville jeg kanskje sikta meg mer inn på "tekniske" løsninger innen dyrehold. Et halsbånd og kobbel med en form for demping kanskje? En svært stor andel av all rygg- og nakkeskade hos hund skyldes feilaktig bruk av halsbånd (feks rykking, fra både menneske og hund).

Bæsjeposer er et evig tema, og jeg tror de fleste hundeeiere er interessert i løsninger her, det er et nødvendig onde å plukke opp skiten - alt som kan minimere ubehag og misnøye her er nok velkomment ;)

 

Ellers ville jeg kontakta NAS (Norsk Atferdsgruppe for Selskapsdyr) om dere virkelig vil satse på atferdsrelaterte problemstillinger. Der sitter det mennesker med svært gode kunnskaper innenfor området, og jeg er helt sikker på at de vil hjelpe dere om dere lurer på noe. Prøv [email protected] :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...