Itw Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Hei Vi skal nå flytte inn i nytt kontor og utvide fra i dag 5 kontorplasser med maskiner til 20 maskiner. Blir jo nå mye og holde styr på så lurer da på hva som er enkleste måte og ta backup av maskinene? Problemet er at mange av maskinene er laptoper som ikke er hver dag på kontoret så kan ikke bli noe tull med backupen om den ikke er innom ene dagen. Dvs at det ikke blir tatt backup da er ok, men kan ikke bli noe rot i programvaren når den da er tilbake etter 1dags fravær. Det jeg pønsker på er NAS server for og administrere dette. Vi har også pr i dag en server stående, men den kjører XP og brukes mest til FTP. Det enkleste er om det finnes en løsning der man ikke trenger og installere på hver enkelt klient tunge programmer som må overvåkes på klient maskinen, men noe som gir enkel overvåkning fra en admin. Pr i dag er det bare faste maskiner for det meste og puresync brukes for backup til FTP noe som er ok, men ikke sikkert nok føler jeg, og tar tid og sette opp. Håper noen av dere som kan dette har noen forslag. Mvh Isak Endret 18. oktober 2011 av Itw Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Kanskje dette? http://www.druva.com/insync/laptop-backup/ Spørsmålet er om du må ha full backup inkl OS, config osv eller om du klarer deg med utvalgte filer. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Hei og takk for svar. Er dokumenter, video og bilder som skal bli tatt backup av som brukes i prosjekter og slike ting. Så ut som ett spenende alternativ det du linker til. Eneste er mangelen av android støtte Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Vel når du sier Android, regner jeg ikke det for å være pc'er eller laptop, men mobiler eller nettbrett. Det er også hovedutfordringen til alle IT avdelinger i dag, at IT-avdelingen skal støtte alle mulige enheter, apple, androind, windows, linux osv bare fordet en eller annen sjef har funnet ut at han vil surfe på FB med et nettbrett. Det finnes riktignok verktøy for både management og backup for alle klienter, men det koster hinsides mye for norske småbedrifter og man skal ha et uvanlig stort budsjett for bare 20 klienter for å sette dette i drift. Det er flere remote sync løsninger til Windows, men til alle klienter sliter du nok. T.o.m Sharepoint kan brukes til remote sync av offline klienter om det bare er satt opp riktig nok, eller gode gamle Offline Folders i Windows. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Hei Snakket med Druva i dag og virker lovende. Mulighet for backup av android kommer. Det er fint da vi bruker Lenovo sine nettbrett i feltet. Og som jeg skjønner så gjør programmet akkurat det jeg ønsker. Så tusen takk for tipset. Koster $1500 for 20 maskiner og 1 server. Endret 21. oktober 2011 av Itw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå