iPlay Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hallo! I forbindelse med et prosjekt ønsker/må jeg lære meg litt JavaScript så fort som mulig. I prosjektet har vi tenkt å bruke JQuery, så mitt mål er å prøve å forstå en del, og mulig kode litt inne neste uke. Er det mulig for meg å lære litt hvis jeg bruker 2-4 timer daglig på det? Finnes det noen bra guides der ute dere anbefaler? Tenker å sjekke ut TheNewBoston sine tutorials Fra før av kan jeg litt HTML og CSS. samt litt Java, så syntaksen til JS + diverse løkker som for/while tipper jeg vil gå greit.. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Det burde være mulig. Personlig ville jeg startet med å fokusere på jQuery, og da sett på eksemplene på selve jQuery-siden. Og så begynne å eksperimentere på egenhånd, og google når du står fast. JavaScript er et pitte lite språk, så å sette seg inn i syntaksen og det man har av kommandoer og funksjoner tar ikke så lang tid. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Lær deg basics som hvordan variabler, if-setninger o.l. fungerer hvis du ikke allerede kan det, og deretter finnes det masse finfint på jQuery sin egen side. w3schools er greit for absolutt basics, men ikke ta koden på denne siden som en fasit, men som veiledende! javascript-guide, jquery-guide. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå