Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Galaxy S II vs. iPhone 4s - Speed & Camera comparison - Si din mening.

217 stemmer

1. 1. Blir folk lurt via media til å tro at iPhone 4s er så rask som apple skal ha det til? Samt kvaliteten på kameraet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer til å komme med en avhandling som tar for seg forklaring med eksempler, bilder osv. om det temaet senere. For å sette ting virkelig i perspektiv. Det blir en ny tråd en gang i tiden. Ta notater i mellomtiden.

Men som cyclo sa. Vi må holde oss mer til tema, ellers blir tråden stengt.

[GDI]Raptor:

Et lite spm på siden. Hva jobber du med siden du fikk prøve Android 4.0 på mobil?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Så hardwaremessig og OS (minus nerdefunksjonen SIRI) så var 4s i beste fall oppe på siden av en "gammel" telefon (SGS2 er jo over ett halvt år gammel nå, "steinalder" slik utviklingstakten på hardware er akkurat nå).

SGS2 er jo allerede begynt å vise aldring i forhold til det en del konkurrenter begynner å legge ut. Vi får jo også en SGS2.5 i LTE-utgaven med bedre skjerm, så bare der blir det ett nytt steg fremover og lenger foran Apples flaggskip. Det er sannsynlig å tro SGS3 er på markedet før IP5, spesielt siden Samsung presses såpass hardt av både de andre "mindre" leverandørene og nok merker konkurransen fra WP mer enn Apple som lever litt i sin egen boble.

Så ett retorisk spørsmål. Ville en SGS med 3.5" skjerm fått terningkast 6 gitt at pixel-counten var den samme? Jeg tror ikke det. På samme måte vil jeg påstå at på tampen av 2011 ville en IP4s med 4" 1280x720 skjerm vert terningkast 6, den som Apple faktisk har lansert er terningkast 5. Kanskje også 4 når du ser hvor knallhardt terningen kastes i android-universet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er det som samler inn mest informasjon om et produkt før de går til kjøp? Jo det er eksperter, svært interesserte ol.

Førstegangskjøpere og folk med mindre kunnskap biter svært lett på markedsføring og mediaomtale.

er uenig, kanskje en del som gjør det. men det går vell begge veier?

Lenke til kommentar

Hvem er det som samler inn mest informasjon om et produkt før de går til kjøp? Jo det er eksperter, svært interesserte ol.

Førstegangskjøpere og folk med mindre kunnskap biter svært lett på markedsføring og mediaomtale.

er uenig, kanskje en del som gjør det. men det går vell begge veier?

Vi hadde en hel forelesning angående dette temaet fra Cecilie Karlsen som og har doktorgrad i markedsføringsledelse. Det har og blitt gjort masse forskning på dette. Hvorfor? Det er sentralt tema når det kommer til å markedsføre et produkt.

Jeg skal høre om hun har noen skriveri om det. Hun godkjente og denne, og sa den var spot on.

Det er klart at alle skal ikke tas under samme kam.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Nei, det sier noe om hvilken telefon de tror er best. Min "måte å si det på" er ikke feil i det hele tatt. Jeg kjøper omo vaskepulver fordi jeg tror det er best, det finnes tusenvis av vaskemidler, om jeg hadde grundig testet alle, så hadde jeg nesten garantert ikke syntes omo colour var best. Det er rett og slett virkelighetsfjernt å anta forbrukere med 100% kunnskap, hadde de hatt det hadde ikke reklame eksistert.

AtW

Men OMO koster ingenting, usaklig sammenligning. Når man kjøpre en telefon er det forskjellig hardware og software som gjellder. og preferanser mtp de forskjellige hardware og software som gjellder. vaskemiddler har feldig få forskjeller, vill jeg tro. Men som jeg har sakt før, når det kommer til dyre ting, så vurderer alle jeg kjenner hva som er best. Ikke si meg at du kjøper BMW bare fordi de har mest reklame på TV

Lenke til kommentar

Jeg finner alle disse påstandene om at salgstall gjenspeiler hva som er best, fordi folk alltid velger det beste ganske naive, og direkte misledende på det verste. Det er langt i fra slik at alle til enhver tid kjøper det som er best, eller det de oppfatter som best. Jeg kan gi dere en rekke eksempler på dette fra mitt eget liv (og dette er bare de få eksemplene jeg kom på i farten mens jeg skrev):

- Da jeg kjøpte Neo Freeruner var det ikke fordi den var best, men fordi jeg ville ha en telefon jeg kunne leke med og utvikle på

- Da jeg kjøpte Nokia N95 8GB var det ikke fordi den var best, men fordi det var den som lignet mest på den utgåtte N80 modellen som jeg hadde som hadde tatt kvelden.

- Da jeg kjøpte ny TV var det ikke fordi den var best, men fordi TV-en tok kvelden en fredags kveld, og TV-en jeg kjøpte var den de hadde i riktig størrelse, i riktig prisklasse på den nærmeste butikken som var åpen

- Da jeg kjøpte ny harddisk sist, var det ikke fordi den var best, men fordi den måtte erstatte en harddisk som hadde tatt kvelden så fort som mulig.

- Da jeg kjøpte så lite tastatur som mulig, switch, usb-hub og reiseadapter sist, så var det ikke fordi de var best, men fordi jeg måtte ha dem med til Tyskland til CCC som jeg skulle reise til grytidlig neste morgen.

- Da jeg kjøpte mus sist, så var det ikke fordi den var best, men et impulskjøp av reisemus på Clas Ohlson fordi den var på tilbud

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg finner alle disse påstandene om at salgstall gjenspeiler hva som er best, fordi folk alltid velger det beste ganske naive, og direkte misledende på det verste. Det er langt i fra slik at alle til enhver tid kjøper det som er best, eller det de oppfatter som best. Jeg kan gi dere en rekke eksempler på dette fra mitt eget liv (og dette er bare de få eksemplene jeg kom på i farten mens jeg skrev):

- Da jeg kjøpte Neo Freeruner var det ikke fordi den var best, men fordi jeg ville ha en telefon jeg kunne leke med og utvikle på

Da var den best til deg :)

- Da jeg kjøpte Nokia N95 8GB var det ikke fordi den var best, men fordi det var den som lignet mest på den utgåtte N80 modellen som jeg hadde som hadde tatt kvelden.

- Da jeg kjøpte ny TV var det ikke fordi den var best, men fordi TV-en tok kvelden en fredags kveld, og TV-en jeg kjøpte var den de hadde i riktig størrelse, i riktig prisklasse på den nærmeste butikken som var åpen

- Da jeg kjøpte ny harddisk sist, var det ikke fordi den var best, men fordi den måtte erstatte en harddisk som hadde tatt kvelden så fort som mulig.

- Da jeg kjøpte så lite tastatur som mulig, switch, usb-hub og reiseadapter sist, så var det ikke fordi de var best, men fordi jeg måtte ha dem med til Tyskland til CCC som jeg skulle reise til grytidlig neste morgen.

- Da jeg kjøpte mus sist, så var det ikke fordi den var best, men et impulskjøp av reisemus på Clas Ohlson fordi den var på tilbud

Sån innstilling har jeg aldri sett før, når det gjelder dyrere produkter. Min familie og vennegjeng ville ALDRI gjort noe sånt. Blei faktisk litt sjokkert.

mye usaklig hær også, tastatur, mus, harddisk er jo ikke dyre akkurat.

De andre ser ut til og være haste kjøp, og derfor kjøper man vanligvis ikke det beste. Kan alikevell ikke se for meg at

-Da jeg kjøpte ny iPhone var det ikke fordi den var best, men jeg trenkte en telefon fordi jeg ødela den andre. https://prisguiden.no/produkt/apple-iphone-4s-16gb-151630 5795,-

men jeg kan se for meg

-Da jeg kjøpte ny bærepose var det ikke fordi den var best, men fordi det var den eneste de solgte på rema :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det sier noe om hvilken telefon de tror er best. Min "måte å si det på" er ikke feil i det hele tatt. Jeg kjøper omo vaskepulver fordi jeg tror det er best, det finnes tusenvis av vaskemidler, om jeg hadde grundig testet alle, så hadde jeg nesten garantert ikke syntes omo colour var best. Det er rett og slett virkelighetsfjernt å anta forbrukere med 100% kunnskap, hadde de hatt det hadde ikke reklame eksistert.

AtW

Men OMO koster ingenting, usaklig sammenligning. Når man kjøpre en telefon er det forskjellig hardware og software som gjellder. og preferanser mtp de forskjellige hardware og software som gjellder. vaskemiddler har feldig få forskjeller, vill jeg tro. Men som jeg har sakt før, når det kommer til dyre ting, så vurderer alle jeg kjenner hva som er best. Ikke si meg at du kjøper BMW bare fordi de har mest reklame på TV

Mener du reklame for bil ikke virker? Ja eller nei? (med ikke virker, så mener jeg ikke påvirker salgstallene)

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skriv navnet på OS`et bak disse navnet du mener fortjener det mest av det du har sett til nå.

Oversiktlighet - iOS

Intiutivitetaa - iOS

Produktivtet - iOS

Fremtidsrettet - iOS

Modenthet - iOS

Basisfunksjonalitet - iOS

Beklager meg jeg syns bare iOS ser så tivoli ut, og applikasjonssidene minner meg om en barnehage. Utdaterte grå- og kjedelige menyer, beskjedsystemet ser helt forferdelig ut. Det som Android 4,0 viste idag, var noe langt mer modent og fremtidsrettet, du som har SGS II såg kanskje at nå blir det enda bedre vilkår for å sette opp sin egen smartmobil etter ønske og behov, som igjen øker produktiviteten.

Takk for at du gir dine innspill og samtidig gir oss andre medlemmer av forumet mulighetene til å komme med våre vurderinger, dvs. slik vi opplever det. Har satt inn mine ærlige vurderinger i teksten ovenfor.

Har nå brukt noen timer på å se gjennom det som finnes av videoer på nettet av Ice Cream 4.0, og har i tillegg lånt en SG II av en bekjent for å kunne «leke» litt noen timer. Og dette er mine vurderinger:

I mine øyne ser Ice Cream 4.0 mer ut som et leketøy hentet ut av Donald Duck enn et seriøst mobil oppsett jeg kunne tenke meg å bruke. Fatter og begriper ikke hvordan i svarte balla Google kan la noe se slik ut med vilje!? Er helt ubegripelig!!! Hva tenkte de med?

Hesligheten og de hårreisende skjermbildene vi kjenner igjen fra «den Store himmelske Lockscreen tråden» (eller hva den nå heter) er videreført og utviklet i all sin grufullhet, og jeg forstår fortsatt ikke hvordan et voksent menneske kan ønske seg slike uttrykk på noe andre mennesker skal se en eier.

Når det gjelder SG II så er det i mine øyne best å unngå videre beskrivelser. Det beste jeg kan si om min opplevelse med telefonen er at skjermen (som av enkelte andre omtales som fantastisk) hadde et blåstikk som etter noe tid fikk meg til å lengte etter iPhone 4.* Forstår ærlig talt ikke hypen.

Dette er mine ærlige tilbakemeldinger av hvordan jeg opplever Google’s nye leketøy titulert Ice Cream og Samsung SG II. Forstår at min opplevelse kan være noe avvikende gitt enkelte medlemmer på forumet sin opplevelse med telefonen, men har nå forsøkt å være så objektiv og ærlig som jeg kan.

Stool Sample

* Forsøkte ikke å filme (ta opp video) med SG II. Så kan ikke si noe om kvaliteten der.

Endret av Stool Sample
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Om man ser på hvordan kjøperene bruker telefonene sine så kan det jo se ut at iPhone brukere har en høyere andel av mer avanserte brukere. Eller? Vi har tidligere sett undersøkelser, statistikk over internett bruk osv som viser at iPhone brukere surfer mer på nett og kjøper apps. Jeg konkluderer ikke, jeg bare lufter tankene mine.

Dette er ikke det poenget jeg er ute etter. Mitt poeng handler om hvilke tanker om prosesser som gjennomgås før et innkjøp. Hva er det som trigger personene til den handlingen de gjør. Og her er det bevist at folk med mye kunnskap, de som skaffer seg mest informasjon. Betydelig mer og faktisk. På den andre siden er ikke de med mindre kunnskap så flinke.

Så igjen:

Førstegangskjøpere og folk med mindre kunnskap biter svært lett på markedsføring og mediaomtale. Hva er det som skjer når denne folkegruppen hører om iPhone konstant over alt? Jo de blir lettere påvirket til å ta et valg. Ingen andre modeller er i nærheten av merkevaret Apple iPhone. En android enkeltmodell blir vist frem i noen få aviser ved lansering og av og til i tester. iPhone er i media året rundt svært ofte. Påvirker dette folk til å kjøpe iPhone? Ja absolutt, det er ikke engang tvil. Når ingen andre mobiler opplever samme situasjon, så er det helt umulig å kunne selge mer, selv om enheten måtte være aldri så mye bedre.

Tar du med deg den beste og mest kjente androidmobilen i verden SGS II og spør folk på gata om de vet hvilken mobil dette er, så skal jeg love deg at det ikke er mange som engang vet hvilket merke det er snakk om. Til tross for at den har vært betegnet som den beste smarttelefonen det siste halve året hos alle mobiljournalister, testere og andre eksperter.

Når andre produsenter ikke har samme mediadekning og renommé som Apple, da er det ikke lett å konkurrere på salgstall i forhold til enkeltenheter. Uansett hvor god produktkarakter det konkurrerende produktet måtte ha. Og det er her jeg mener det blir litt skeivt bilde og urettferdig ovenfor andre produkter.

Dette kan eg bekrefte til de grader. Jobber selv som mobilselger til daglig og veit godt kor godt Apple har markedsført sine produkter.

En ENORMT stor andel av kundene mine kommer inn og sier "Eg skal ha ein sånn iPhone". 90% av disse, er i utgangspunktet på utkikk etter en touch/smarttelefon, men bare veit ikkje bedre/forskjellen. Nesten alle disse får eg til å kjøpe andre modeller, da i hovedsak Android-telefoner, da det ikkje er vanskelig å argumentere for med tanke på ka man får i forhold til pris hos feks en nyere Androidtelefon og en iPhone 4.

I tillegg gir også Apple oss som forhandlere fryktelige vilkår for å selge tlf deres, noe som gjør at man foretrekker å selge andre modeller.

Likevel skal det nevnes at eg har flere kunder som er fornøyd med sin nye iPhone enn Galaxy S2 da iPhone er utrolig enkel i bruk. Har altså flere kunder som kommer ned å trenger hjelp med sin nye androidtelefon enn de med iPhone(snakker da om mannen i gata, og ikkje de som går heim å jailbreaker/rooter for å installere custom ROM med en gang)

Likevel har eg riktignok forhåndsbestilt meg en iPhone 4S i dag.

Endret av member-97590
Lenke til kommentar

AtW

Mener du reklame for bil ikke virker? Ja eller nei? (med ikke virker, så mener jeg ikke påvirker salgstallene)

AtW

Det virer sikkert, men jeg kan ikke si at noen løper til en apple store og kjøper en iPhone etter de har sett en TV reklame. Selv om apple får gratis reklame. ser jeg mere betalt reklame av android telefoner. mulig de har lurt til seg flere en de fortjener. går begge veier :)

Kjøper du en telefon, rett etter du har sett reklamen?

Lenke til kommentar

AtW

AtW

Det virer sikkert, men jeg kan ikke si at noen løper til en apple store og kjøper en iPhone etter de har sett en TV reklame. Selv om apple får gratis reklame. ser jeg mere betalt reklame av android telefoner. mulig de har lurt til seg flere en de fortjener. går begge veier :)

Kjøper du en telefon, rett etter du har sett reklamen?

Reklame virker, ergo er det bevist at folk ikke kjøper det som er best for de (fordi det ikke endres av en reklame), men at folk kjøper det de tror er best for de (fordi dette er noe som faktisk kan påvirkes av en reklame). Hadde folk kjøpt det som var best for de, så hadde reklame ikke hatt noen funksjon. Realiteten er at den perfekt opplyste rasjonelle kunde er en myte, også på dyrere ting.

AtW

Lenke til kommentar

unled31p.jpg

Hvilke prosesser er det som skjer når folk leser dette og andre kommentarer som "Nå kommer den til Norge!" ?. Media gjør om denne mobilen til et enda større ikon og hype. Det er klart at folk biter på.

Selv andre mobiler som er kåret til en bedre mobil av samtlige mobiljournalister, eksperter etc. får ikke noen sånne artikler eller omtale.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Det er høy interesse for iPhone. og sikkert mange som skal ha den. derfor er det en helt grei artikkel. det er ikke reklame

experter har preferanser :) Jeg så en førti år gammel man gi ternigkast en på en barnefilm i avisen.

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat. Det er ikke nødvendig å sitere siste innlegg i tråden, og bilder skal fjernes fra sitat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...