Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Galaxy S II vs. iPhone 4s - Speed & Camera comparison - Si din mening.

217 stemmer

1. 1. Blir folk lurt via media til å tro at iPhone 4s er så rask som apple skal ha det til? Samt kvaliteten på kameraet?

Anbefalte innlegg

(henrikrox) Jeg har hatt iPhone 4 nå har jeg s2 bruker MIUI rom, hadde 2.3.5 ca samtidig med nexus s og ser ikke for meg at jeg må vente uhorvelig lenge med å" få smake på isen"mente ikke noe personlig altså:-)

Du, powa og open source misforstår en store greie

bare les dette....... flott...

Det er kjempe bra, at du har installert miui rom, som etter min forståelse imiterer iOS en del, eller gjorde det før ihvertfall. Uansett.

Tror du ola nordman, vet hvordan han rooter tlf, og installerer custom rooms. er liksom nettopp denne diskusjon vi har. brukervennlighet og slike ting. Når vil 90% av android brukere (da ser jeg bort ifra de som kjører custom rooms) få ice cream.

Trodde dette var hele diskusjon med brukervennlighet og slike ting.

Jeg kunne fått alt det android har og mer hadde jeg jailbreaket, men orker ikke å ta det mer, fordi isteden for å tenke på oss selv, må vi nesten se brukervenlligheten ++ for alle, istedenfor bare oss selv.

Det morsomste (før jeg legger meg) er jo at alle iOS brukere her inne snakker varmt om android, mens android brukere, open source, powa +++ setter alltid et spørsmålstegn med den minste ting ved iOS, samtidig som de unnlater og svare på spørsmål, og bare repeterer sine argumenter.

Har alltid hatt en følelse på forum at iOS er for kids uten teknisk innsikt, og android er for de voksne. Derfor syntes jeg det er rart at det er utrolig vanskelig for android brukere og si positive ting om iOS samtidig som iOs folk ikke har problem med å snakke varm om android.

Vet ikke hvem som opptrer som unger jeg :)

Wææ her har det kommet mange nye poster..

Men miui rom kommer faktisk ferdig på noen tlf nå vet jeg.

Men NEI mannen i gata vet ikke hvordan man legger det inn om den ikke er pre-innstalert.

Men som skakt det er så mange versjoner av android så det er litt "rart" og så at den ene er bedre en den andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sytes det blir litt teit å snakke hvilket os som er "BEST", grunnen til det er at det finnes så drøssevis av android versjoner ut på markedet idag. Ta feks disse 2

(smaken er som baken, delt i to)

Bortsett fra at i denne tråden er apple selve rasshullet.

Personlige preferanser ser ut til å være et spørsmålstegn for mange brukere her. Selv har jeg iPhone fordi den syncer lett mot de andre apple produktene jeg har. "Widgets, friere OS, penere GUI, bedre ditt og bedre datt." Helt ærlig kunne jeg ikke brydd meg mindre, i mitt liv trenger jeg en telefon som får oppgavene mine gjort enkelt, raskt og elegant. Hvordan ikonene fremstilles på skjermen er totalt irrelevant for meg. Widgets ser jeg ikke nytteverdien i per dags dato, og friere OS er heller ikke noe jeg savner. For meg som bruker telefonen til det jeg gjør (primært ringe, meldinger, mail, kalender og notater + div apps) ser jeg det som et perfekt valg. Ingen skal komme å fortelle meg hvorfor jeg har valgt en dårlig telefon, og jeg skal heller ikke gjøre motsatt.

Nå må dere unnskylde meg da jeg skal overtale kjæresten min til hvorfor sex ER bedre enn søvn.

Endret av Liquidkey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sytes det blir litt teit å snakke hvilket os som er "BEST", grunnen til det er at det finnes så drøssevis av android versjoner ut på markedet idag. Ta feks disse 2

(smaken er som baken, delt i to)

Nå må dere unnskylde meg da jeg skal overtale kjæresten min til hvorfor sex ER bedre enn søvn.

Hun heter ikke tilfeldigvis SIRI :p lol, måtte bare

• Liker 1
Lenke til kommentar

Billigere enn iPhone4, årets tlf av Eisa og knuser 4 i alle tester egentlig. Hadde folk vist det, så hadde nok en god del valgt den tror jeg. Der er media en medvirkende faktor. (media hyper jo opp 4s også nå kontra andre nye tlf som er minst like god som 4s)

Har ikke sakt noe annet ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Widgets ser jeg ikke nytteverdien i per dags dato, og friere OS er heller ikke noe jeg savner. For meg som bruker telefonen til det jeg gjør (primært ringe, meldinger, mail, kalender og notater + div apps) ser jeg det som et perfekt valg. Ingen skal komme å fortelle meg hvorfor jeg har valgt en dårlig telefon, og jeg skal heller ikke gjøre motsatt.

Om du primært bruker telefonen din til å ringe, meldinger, mail kalender og notater, så er det litt underlig at du ikke ser nytten i widgets, ser du feks ikke nytten ved å ha en kalender eller en tasklist oppe på hjemmeskjermen din, så du har god oversikt?

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Widgets ser jeg ikke nytteverdien i per dags dato, og friere OS er heller ikke noe jeg savner. For meg som bruker telefonen til det jeg gjør (primært ringe, meldinger, mail, kalender og notater + div apps) ser jeg det som et perfekt valg. Ingen skal komme å fortelle meg hvorfor jeg har valgt en dårlig telefon, og jeg skal heller ikke gjøre motsatt.

Om du primært bruker telefonen din til å ringe, meldinger, mail kalender og notater, så er det litt underlig at du ikke ser nytten i widgets, ser du feks ikke nytten ved å ha en kalender eller en tasklist oppe på hjemmeskjermen din, så du har god oversikt?

AtW

Ser poenget ditt. Men det nesten barnslige enkle GUI'et til apple gjør at jeg ikke har behov for det. Og spesielt ikke etter notification center, der jeg får reminders og events oppført ved en enkel slide. Men for all del jeg ser hensikten i det, men for min del er ikke nytteverdien stor nok til at det er et godt nok argument.

Apples GUI er på godt og vondt, og jeg sluker ikke alt apple lager rått. Bakdelene er at det ser veldig utdatert ut der appene blir tvunget inn i et rutenett, få designendringer siden 2007 gjør at det virker gammeldags mot andre konkurrenter. For min del er det den noe latterlige simplisiteten som tiltaler meg, og selv om jeg synes android ser penere ut rent estetisk, er jeg såpass fornøyd dagens system. Med iCloud, notification center, iMessage og enkelheten i iOS'et generelt. Ikke minst er det faktum at jeg har Mac viktig, da alt syncer sømløst. (jeg vet at andriod har tilsvarende funksjoner, men det er ikke poenget)

Apples strategi ser ut til å holde fast på dette. Vi ser til og med at Mac OS integrerer ting fra iOS. For meg som forbruker er dette helt konge, men samtidig ser jeg også hvorfor folk ikke velger iPhone. Utelukker ikke at det blir Android en dag, men som sagt, per dags dato er jeg så fornøyd at det ikke er vits.

Denne krigen vi ser rundt om på nettet blir for meg uforståelig. Folk jubler der Apple blir saksøkt, og folk går av hektene der en ny iPhone blir sluppet ut. Hadde jeg virkelig interessert meg for mobil på samme måte som mange andre her inne skulle jeg vært med i diskusjonen. Akkurat nå sitter jeg med et produkt som fungerer perfekt til mitt bruk, og det var også intensjonen min da jeg skulle kjøpe ny telefon.

Powa: Jeg lo :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en nyanseforskjell, det sier noe om hva folk tror er best. Ikke hva de synes er best, en liten nyanse kanskje, men absolutt ett poeng når man skal komme med så sterke uttalelser.

Den datoen du kjøper noe som du har vurdert, kjøper du det beste innenfor det du har råd til. det kan endre meninger endrer seg underveis. men det er få gjennomtenkte kjøp jeg angrer på.

Det merkelige er din "ergo sier salgstall alt"-påstand. Salgstall sier noe om en konkret ting.

Alt om hvor mange som synes den tellefonen er best. blir feil og si det på din måte.

Stemmer, det er ikke uinteressant for folk som faktisk vurderer forskjellige produkter før de kjøper de.

folk som faktisk? gjør ikke alle det? eller 99%.

Lenke til kommentar

Utrolig mange dessverre som kjøper bare for at media eller selger sier det er bra - ikke for at de ar vurdert så mye. Mange har dessverre for liten kunnskap til å være i stand til å vurdere det. (uansett produkt).

Sønnens kompis trodde han fikk beste tlf i den klassen til billigst penge - Når jeg forklarte hva han hadde betalt og hva han hadde fått for prisen, og hva han kunne få for mindre penger, så ble det .... åhhhhh. (han hadde altså 0 peiling)

Min far samme - han kjøpte tlf på impuls og hadde prøvd å lese litt fra før, men han skjønte ikke så mye .... endte opp med hva selger 'prakket' på han (i dette tilfellet hverken iPhone eller Samsung)

2 Eksempler og jeg mange flere. Jeg betviler det er SÅ anderledes for andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en nyanseforskjell, det sier noe om hva folk tror er best. Ikke hva de synes er best, en liten nyanse kanskje, men absolutt ett poeng når man skal komme med så sterke uttalelser.

Den datoen du kjøper noe som du har vurdert, kjøper du det beste innenfor det du har råd til. det kan endre meninger endrer seg underveis. men det er få gjennomtenkte kjøp jeg angrer på.

Det merkelige er din "ergo sier salgstall alt"-påstand. Salgstall sier noe om en konkret ting.

Alt om hvor mange som synes den tellefonen er best. blir feil og si det på din måte.

Stemmer, det er ikke uinteressant for folk som faktisk vurderer forskjellige produkter før de kjøper de.

Nei, det sier noe om hvilken telefon de tror er best. Min "måte å si det på" er ikke feil i det hele tatt. Jeg kjøper omo vaskepulver fordi jeg tror det er best, det finnes tusenvis av vaskemidler, om jeg hadde grundig testet alle, så hadde jeg nesten garantert ikke syntes omo colour var best. Det er rett og slett virkelighetsfjernt å anta forbrukere med 100% kunnskap, hadde de hatt det hadde ikke reklame eksistert.

AtW

Lenke til kommentar

Her er min take:

Dette er etter å å testet Android 4.0 i et par timer, dog på en mobil, ikke på en tablet. Nå uttaler jeg meg som en vanlig bruker, ikke som en utvikler.

Oversiktlighet - iOS

Intiutivitet - iOS

Produktivtet - Android / iOS

Fremtidsrettet - Android

Modenthet - iOS

Basisfunksjonalitet - Android / iOS

Design - iOS

Sikkerhet - iOS

Brukervennlighet - iOS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319132088' post='18471184']

Her er min take:

Dette er etter å å testet Android 4.0 i et par timer, dog på en mobil, ikke på en tablet. Nå uttaler jeg meg som en vanlig bruker, ikke som en utvikler.

Oversiktlighet - iOS

Intiutivitet - iOS

Fremtidsrettet - Android

Modenthet - iOS

Design - iOS

Sikkerhet - iOS

Brukervennlighet - iOS

Hvordan klarte du å teste dette på en mobil?

Lenke til kommentar

Hvem er det som samler inn mest informasjon om et produkt før de går til kjøp? Jo det er eksperter, svært interesserte ol.

Førstegangskjøpere og folk med mindre kunnskap biter svært lett på markedsføring og mediaomtale.

Ja, og tror du andelen av eksperter er høyere hos iPhone kjøpere enn hos Android kjøpere? Tror det er ganske så jevnt smurt utover hvor mange % eksperter som kjøper android fordi de liker android, og hvor mange % vanlige som kjøper fordi de har sett en Sony Ericsson reklame.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er det som samler inn mest informasjon om et produkt før de går til kjøp? Jo det er eksperter, svært interesserte ol.

Førstegangskjøpere og folk med mindre kunnskap biter svært lett på markedsføring og mediaomtale.

Ja, og tror du andelen av eksperter er høyere hos iPhone kjøpere enn hos Android kjøpere? Tror det er ganske så jevnt smurt utover hvor mange % eksperter som kjøper android fordi de liker android, og hvor mange % vanlige som kjøper fordi de har sett en Sony Ericsson reklame.

Jeg sier ingenting om andel eksperter som velger iPhone eller androidenhet. Det er generelt totalt sett. Det selges ca 60% androidmobiler i Norge, så det er klart at vanlige folk får med seg markedsføring. Men tenker du på enkeltmodell. Hvilken smartmobil er det alle norges innbyggere kan?

En førstegangskjøper eller en person med mindre kunnskap kjøper svært ofte det produktet de ser og hører mest om. De er på langt nær like flinke å skaffe seg tilstrekkelig informasjon om en enhet og konkurrentene før de går til innkjøp av ny smartmobil. (ord fra Cecilie Karlsen med doktorgrad i markedsføringsledelse). Det er og gjort forskning på dette naturligvis.

Lenke til kommentar

Om man ser på hvordan kjøperene bruker telefonene sine så kan det jo se ut at iPhone brukere har en høyere andel av mer avanserte brukere. Eller? Vi har tidligere sett undersøkelser, statistikk over internett bruk osv som viser at iPhone brukere surfer mer på nett og kjøper apps. Jeg konkluderer ikke, jeg bare lufter tankene mine.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319132088' post='18471184']

Her er min take:

Oversiktlighet - iOS

Intiutivitet - iOS

Fremtidsrettet - Android

Modenthet - iOS

Design - iOS

Sikkerhet - iOS

Brukervennlighet - iOS

Etter å ha testet iOS 5. Så kommer jeg til dette.

Oversiktlighet - Android (Fordi med widgets så blir det mye mere oversikt)

Intiutivitet - iOS (Den skal jeg være enig i)

Produktivtet - Android / iOS (Her er det likt)

Fremtidsrettet - Android (Android 4.0 Ice Cream Sandwich er jo et godt eksempel på dette)

Modenthet - Android (iOS 5 ser langt i fra noe modent ut med sitt eldgamle 2007 utsende)

Basisfunksjonalitet - Android (Fordi Android kommer med mere programmer ferdig installert som er nyttig enn det iOS 5 gjør)

Design - Android (Siden du kan forandre på designet / utsendet til hva du synes er best for deg selv. Den som svarer iOS her er virkelig på bærtur).

Sikkerhet - Android (Siden den beste sikkerheten er deg selv)

Brukervennlighet - Android / iOS (Out of the box så er iOS hakket bedre, men etter å ha satt opp telefonen etter ditt ønske, så er brukervennligheten mye bedre på Android)

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om man ser på hvordan kjøperene bruker telefonene sine så kan det jo se ut at iPhone brukere har en høyere andel av mer avanserte brukere. Eller? Vi har tidligere sett undersøkelser, statistikk over internett bruk osv som viser at iPhone brukere surfer mer på nett og kjøper apps. Jeg konkluderer ikke, jeg bare lufter tankene mine.

Dette er ikke det poenget jeg er ute etter. Mitt poeng handler om hvilke tanker om prosesser som gjennomgås før et innkjøp. Hva er det som trigger personene til den handlingen de gjør. Og her er det bevist at folk med mye kunnskap, de som skaffer seg mest informasjon. Betydelig mer og faktisk. På den andre siden er ikke de med mindre kunnskap så flinke.

Så igjen:

Førstegangskjøpere og folk med mindre kunnskap biter svært lett på markedsføring og mediaomtale. Hva er det som skjer når denne folkegruppen hører om iPhone konstant over alt? Jo de blir lettere påvirket til å ta et valg. Ingen andre modeller er i nærheten av merkevaret Apple iPhone. En android enkeltmodell blir vist frem i noen få aviser ved lansering og av og til i tester. iPhone er i media året rundt svært ofte. Påvirker dette folk til å kjøpe iPhone? Ja absolutt, det er ikke engang tvil. Når ingen andre mobiler opplever samme situasjon, så er det helt umulig å kunne selge mer, selv om enheten måtte være aldri så mye bedre.

Tar du med deg den beste og mest kjente androidmobilen i verden SGS II og spør folk på gata om de vet hvilken mobil dette er, så skal jeg love deg at det ikke er mange som engang vet hvilket merke det er snakk om. Til tross for at den har vært betegnet som den beste smarttelefonen det siste halve året hos alle mobiljournalister, testere og andre eksperter.

Når andre produsenter ikke har samme mediadekning og renommé som Apple, da er det ikke lett å konkurrere på salgstall i forhold til enkeltenheter. Uansett hvor god produktkarakter det konkurrerende produktet måtte ha. Og det er her jeg mener det blir litt skeivt bilde og urettferdig ovenfor andre produkter.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Denne tråden har allerede flere ganger blitt ryddet for haugevis av personangrep, krangling, off-topic og usakligheter. Det later nå til at de fleste er mer opptatt av å krangle om hva som er best (aka hva man selv liker best og derfor mener at alle andre burde like best) av iOS og Android.

Om det kommer flere personangrep eller usakligheter i denne tråden, eller dersom man ikke holder seg til trådens originale tema, så vil den stenges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...