Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Galaxy S II vs. iPhone 4s - Speed & Camera comparison - Si din mening.

217 stemmer

1. 1. Blir folk lurt via media til å tro at iPhone 4s er så rask som apple skal ha det til? Samt kvaliteten på kameraet?

Anbefalte innlegg

Hele poenget er hva produsentene viser frem til massen. Er informasjonen villendene eller ikke? Jeg mener de bildene som er vist frem på både 4s og 3gs kommer under denne katagorien. De bildene som er brukt på 3Gs sin presentasjon er ren juks. Rett og slett. Klart produsenter vil selge, men ikke manipuler virkeligheten, for det er så mange som biter loddrett på, så sitter vi andre å ser rett igjennom. Det er til å bli kvalm av til tider.

Apple er kjent for å snakke med store ord. Hype opp selv se små tingene

http://www.youtube.com/watch?v=Nx7v815bYUw

Såg du keynoten til Android 4.0? Hørte du mye sånne ord som dette? Det eksisterte så og si ikke..

Over til den andre tingen vi diskuterte:

Hvilket os ser best ut designmessig, mest oversiktlig og mest produktiv ut? Tenk også spesielt på og basisfunksjonaliteten. Se på det bilde igjen, å se for deg menyene og beskjedsystemet. Hva ser mest modent, intuitivt og mest fremtidsrettet ut?

Ser jeg begynner å bli trøtt her!

Igjen, at folk tror på store ord og lovpriser et selskap ser jeg heller som en karakter feil hos dem. De er selgere, og hvis man velger å tro på alt det de sier så er det naivt. Det er ikke feil av apple å gjøre det.

De har bare et utrolig fantastisk markedsførings team.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv navnet på OS`et bak disse navnet du mener fortjener det mest av det du har sett til nå.

Oversiktlighet

Intiutivitet

Produktivtet

Fremtidsrettet

Modenthet

Basisfunksjonalitet

Ta og utgangspunkt i dette bildet

Beklager meg jeg syns bare iOS ser så tivoli ut, og applikasjonssidene minner meg om en barnehage. Utdaterte grå- og kjedelige menyer, beskjedsystemet ser helt forferdelig ut. Det som Android 4,0 viste idag, var noe langt mer modent og fremtidsrettet, du som har SGS II såg kanskje at nå blir det enda bedre vilkår for å sette opp sin egen smartmobil etter ønske og behov, som igjen øker produktiviteten.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Fordi iphone kommer alltid med noe nytt

LOL, må bare spørre hvilket år vi er i nå?

Jah, vi er i 2011 hvor det du sier her er helt feil.

Syntes alltid iphone kommer med noe nytt jeg, men det er jo min mening.

Lensen til kameraet forresten. galaxy nexus er langt unna der.

Siri

game center

iMessage (greit å ikke betale for sms;)

Så mye nytt også under ice cream, men slet med å finne hva som var nytt.

Joda face unlock, sikkert artig første gang, men det så ikke ut til å fungere på demoen ihvertfall, og ser ikke helt poenget når jeg går på gata og holde tlf forran ansiktet, men men. De har redesignet uien litt, og lånt mye fra iOS, og lagt til noe nye widgets og live wallpapers, men ser ikke akkurat det som nye greier.

Ehhh, følger du med på hva Android faktisk har og kan?

Tydligvis ikke.

Siri er ikke noe nytt, fordi Vlingo eller Google Voice Search har eksistert på Android lenge og gjør det ganske bra der.

Game Center. Joda fint det, men gaming på en 3.5 tommers skjerm? LOL gve me a freking break.

iMessage. Her må jeg bare si velkommen etter Apple. Dette har vi hatt i lang lang tid på Android. Så det er ikke noe nytt utenom at det er integrert i den vanlige SMS applikasjonen i iOS 5.

Vet godt hva android kan og ikke kan ja, siden galaxy s2 har vært min tlf nå dette året.

Diskuterer vi forresten skjerm størrelse eller hardware her nå? VI gjør ikke det skjønner du. Vi diskuterer os.

Og joda både ios og android har hatt lignende gratis sms, stemme greier. Men har det værtl like strømlinjeformet.

Forstår heller ikke "gaming" greia de, forventer ikke at jeg skal spille dual joystick spill på en tlf uansett hvor stor skjerm det er, men å spille tiny wings fks på 3 tommer eller 10 tommer er det samme for meg.

Fks google voice, er det like integrant i oset som det siri er? Nei det er ikke det skjønner du, og det er det apple gjør så bra.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Skriv navnet på OS`et bak disse navnet du mener fortjener det mest av det du har sett til nå.

Oversiktlighet

Intiutivitet

Produktivtet

Fremtidsrettet

Modenthet

Basisfunksjonalitet

Ta og utgangspunkt i dette bildet

Det bilde ditt er umulig å lese, selv zoomet inn, ihvertfall teksten, men nå føler jeg du poster det samme om og om igjen, og unnlot å svare på hvorfor det ikke er en sak at google gjorde akkurat det samme i dag som apple har gjort i årevis, men var for all del en morsom diskusjon. Men blir fort slitsomt når du repeterer så mye uten å svare.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er enklest å bruke, der man fort gjort mest på kortest tid, der opplæringstiden er lavest mulig, ja det er det beste, foreløpig så leder ios. Man trenger ikke uendelig mange funksjoner når man aldri bruker dem, bare se på MS word, folk bruker stort sett maks 10% av funksjonene og resten er der som pynt og ikke så mye mer enn det.

Du får gjort mest på kortest tid på Android. Android er et mer produktiv OS. 2 sec skal finne noen eksempler.

Les :)

Teksten er for liten til å kunne leses.

Men jeg snakker på vegne av mine ikke teknisk anlagte venner som har android vs iphone. De som har iphone bruker mange flere av funksjonene som finnes på mobilen fremfor de som har android. Bare se på internettbruken og bruken av penger, iphone vinner lett selv om de er undertall med tanke på antall telefoner. Apple har gjort det mye enklere å bruke telefonen.

F.eks dama mi sin forrige mobil hadde omtrent alle de samme funksjonene som iphonen hun har nå, men da visste hun ikke engang om kartapplikasjonen, eller gps og internett tørte hun nesten ikke å bruke itilfelle det ble for dyrt. Epost var utelukket. Hun spilte aldri. Mens nå bruker hun de funksjonene flittig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er enklest å bruke, der man fort gjort mest på kortest tid, der opplæringstiden er lavest mulig, ja det er det beste, foreløpig så leder ios. Man trenger ikke uendelig mange funksjoner når man aldri bruker dem, bare se på MS word, folk bruker stort sett maks 10% av funksjonene og resten er der som pynt og ikke så mye mer enn det.

Du får gjort mest på kortest tid på Android. Android er et mer produktiv OS. 2 sec skal finne noen eksempler.

Les :)

Teksten er for liten til å kunne leses.

Men jeg snakker på vegne av mine ikke teknisk anlagte venner som har android vs iphone. De som har iphone bruker mange flere av funksjonene som finnes på mobilen fremfor de som har android. Bare se på internettbruken og bruken av penger, iphone vinner lett selv om de er undertall med tanke på antall telefoner. Apple har gjort det mye enklere å bruke telefonen.

F.eks dama mi sin forrige mobil hadde omtrent alle de samme funksjonene som iphonen hun har nå, men da visste hun ikke engang om kartapplikasjonen, eller gps og internett tørte hun nesten ikke å bruke itilfelle det ble for dyrt. Epost var utelukket. Hun spilte aldri. Mens nå bruker hun de funksjonene flittig.

Kunne ikke sagt det bedre.

Android er perfekt for mange brukere, og det er kjempe fint at de liker det. Men for den vanlig personen i gata. Så er bare en iphone lettere å bruke, jeg vet ikke hvor mange personer, både i familie, venner og jobbmessig som har sagt akkurat dette. Og det er nettopp dette jeg håper android fikser i 4.0.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt syn Android 4.0 vs iOS

Oversiktlighet - Android

Intiutivitet - Android

Produktivtet - Android

Fremtidsrettet - Android

Modenthet - Android

Basisfunksjonalitet - Android

Design - Android

Sikkerhet - iOS

Brukervennlighet - iOS/Android

Da har jeg tatt utgangspunkt i dette bildet, samt dagens lansering av Android 4.0:

Beklager meg jeg syns bare iOS ser så tivoli ut, og applikasjonssidene minner meg om en barnehage. Utdaterte grå- og kjedelige menyer, beskjedsystemet ser helt forferdelig ut. Det som Android 4,0 viste idag, var noe langt mer modent og fremtidsrettet, du som har SGS II såg kanskje at nå blir det enda bedre vilkår for å sette opp sin egen smartmobil etter ønske og behov, som igjen øker produktiviteten.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

hver person velger det de liker best. ingen are som vet hva anre synes er best. ergo sier salgstallene alt.

peace

Dersom salgstall sier alt, suger Mac, Linux, Lambourghini, Ferrari osv.

Det betyr også at Android-OSet er bedre enn iOS, men at telefonen i seg selv er bedre enn enkeltmodellene.

En av de minst reflekterte innlegene hittil :-P

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd android 4 og ikke lest som er å lese om det. Men bruker iphone 4 med ios5.

Oversiktlighet - ios

Intiutivitet - ios

Produktivtet - ios

Fremtidsrettet - Android

Modenthet - ios

Design - likt, syns android begynner å se bra ut.

Sikkerhet - iOS

Også ett stort spark til google som fortsatt ikke har åpnet koden til android 3.0 eller 4.0. Open source my ass.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oversiktlighet - Android

Intiutivitet - Android

Produktivtet - Android

Fremtidsrettet - Android

Modenthet - Android

Design - Android

Sikkerhet - iOS

Da har jeg tatt utgangspunkt i dette bildet, samt dagens lansering av Android 4.0:

Jeg ser du nevner sikkerhet, er ios så forbanna sikker da man på endel ios versjoner kan gå på en nettaddr. for og få jailbreak, den legger da inn apps tol root tilgang. Hva om det er en "fjott" som bruker den samme jailbreak exploiten til andre ting? Om man da sammenligner med Samsung S2 der må man da flashe en insecure kernel for og få root. (Jeg bare lurer, da dette ikke er ment som kritikk)

Lenke til kommentar

Oversiktlighet - Android

Intiutivitet - Android

Produktivtet - Android

Fremtidsrettet - Android

Modenthet - Android

Design - Android

Sikkerhet - iOS

Hvordan kan ta utgangspunkt i noe som bare det har blitt gjort en demo på? Når du i tillegg sitter å snakker om at vi ikke skal tro alt som skjer på konferanser og slikt.

Blir litt merkelig syntes jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ironisk nok har jeg aldri sett en hacket androidenhet, men jeg har sett en iPhone 4 med virus(ikke jailbreaket)

Men alle analyser sier rett ut at iOS er mer sikker. Da må jeg bare forholde meg til den informasjonen.

Hvordan er det mulig, såvidt jeg vet så kjører alle programmer i ios for seg selv og kan ikke overstyre andre programmer, og er ett program åpent så er det synlig i "task manageren" og kan lukkes av brukeren?

Lenke til kommentar

Oversiktlighet - Android

Intiutivitet - Android

Produktivtet - Android

Fremtidsrettet - Android

Modenthet - Android

Design - Android

Sikkerhet - iOS

Hvordan kan ta utgangspunkt i noe som bare det har blitt gjort en demo på? Når du i tillegg sitter å snakker om at vi ikke skal tro alt som skjer på konferanser og slikt.

Blir litt merkelig syntes jeg.

Jeg kan fortelle. Når det kommer til hva som er intuitivt, så kan jeg trekke en konklusjon på en demovideo, screenshots og hands on video med forklaring. Også design når du får med deg de fleste aspekter. Hva som er fremtidsrettet og kanskje? Men her har jeg lest mye fra før, og google viste jo ikke halvparten av det de kunne ha vist. De sparer nok resten til Google I/O tenker jeg meg. Ellers når demoen viser mer fleksibilitet i form av kustomatisering, så trekker jeg dette inn i funksjonalitet, som igjen fører til produktivitet når jeg kan sette opp enehten etter mine behov og ønsker.

Blåbær. Det var via inn app puchase. Jeg har bilder som dokumentasjon på den andre pcen. Kan ta hele historien med dokumentasjon senere på PM om dette ønskes? mobilen forvandlet til 16 farger, lagte stemmelyder og ville ikke la seg skru av, så han måtte vente til batteriet var tomt.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Fremtidsrettet:

Jeg tolker dette også som rettet mot fremtiden, eller være forberedt på det som må komme. Her har google allerede lagt til grunn for at alle top produsentene som vil kan gi ut androidenheter. Da er de sikret på HW-siden. Google har og gitt meg massevis av funksjoner og muligheten til å gjøre mine enheter personlig etter mine ønske og behov. Dette har de sagt at de skal ha enda mer fokus på. Kanskje det også kan sees som en plan for fremtiden som du sier. Men er det ikke paralellt med å tilrettelegge seg for de som måtte komme? Da tenker jeg spesielt på den nyutviklede SDK`n til Android, som gjør det så mye enklere for utviklere å programmere programvare til alle plattformer. Idag har ikke iOS et skreddersydd OS til tablets, de har kun apps som er skreddersydd. Selve Operativsystemer er en strukket iPhone med små modifikasjoner.

Du er og nødt til å se visjonen til Google på I/O. Liggerpå youtube. Se begge de 2 siste årene.

Når det kommer til utviklingen av operativsystemet generelt, så er du vel ikke i tvil om at Google har jobber best her? startskjermen og menyene er nesten identiske på iPhonen i 2011 som de var i 2007. Må bare vise bildet nok en gang:

threeyears.png

iOS har fremdeles i 2011 ikke muligheter til å sette opp startskjermene etter egne interesser uten om å organisere på snareiene til applikasjonene. Android har gått enda et steg videre og er svært bra på dette området. Det kan ses ut som utviklingen hat stått stille nå i 4 år hos iOS på dette området. Android kom også et helt år på banen etter iOS.

Hvis du mener jeg har feil angående utviklingshastigheten, så må du gjerne motforklare meg med å fortelle hvorfor evt. iOS har utviklet seg raksere enn Android.

Smarttelefonen er det mest personlige vi bærer på, og da ønsker jeg meg svært gjerne å ha muligheten til å sette den opp etter mine premisser og ønsker. Trenger vel ikke å forklare fordelene med dette til deg?

Og hva i huleste hjelper bencmarks tester om det ikke vises i det praktiske sammenhenger!? Hva teller mest? Jeg ser i alle fall ikke mye til disse gode resultatene i videoene.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...