Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Galaxy S II vs. iPhone 4s - Speed & Camera comparison - Si din mening.

217 stemmer

1. 1. Blir folk lurt via media til å tro at iPhone 4s er så rask som apple skal ha det til? Samt kvaliteten på kameraet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt om hva?

Alt om hvor mange som synes den tellefonen er best

Det er jo en litt merkelig påstand du kommer med

Hva er det som er merkelig?

det sier vel forsåvidt noe om hva folk tror de kommer til å like best.
Det sier noe om hvilken telefon folk liker best. Till sin prisklasse da.

Det er vel hovedsaklig det salgstallene sier noe om, men betyr det at andre ting er uinteressant?

det andre er vell ikke uintresant for folk som ikke er sikker på hvilken telefon de liker best.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i all verden. Jeg håper ikke du mener at salgstall har alt å si for hvilket produkt som er best? Les her å vennligst kom med en kommentar isåfall.

Atså, en enkeltperson kan ikke finne ut hvilken telefon som er best med og se på salgstall. men hvis vi skal se hvilken telefon som er best, eller den flest synes er best, er det enkelt. se på salgstall.

Og hvis du tenker på mediainteresse er det jo fordi det er veldig stor interesse for Apple produkter, fordi mange synes de er best. bare se på salgstall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alt om hva?

Alt om hvor mange som synes den tellefonen er best

Det er jo en litt merkelig påstand du kommer med

Hva er det som er merkelig?

det sier vel forsåvidt noe om hva folk tror de kommer til å like best.
Det sier noe om hvilken telefon folk liker best. Till sin prisklasse da.

Det er vel hovedsaklig det salgstallene sier noe om, men betyr det at andre ting er uinteressant?

det andre er vell ikke uintresant for folk som ikke er sikker på hvilken telefon de liker best.

Det er en nyanseforskjell, det sier noe om hva folk tror er best. Ikke hva de synes er best, en liten nyanse kanskje, men absolutt ett poeng når man skal komme med så sterke uttalelser.

Det merkelige er din "ergo sier salgstall alt"-påstand. Salgstall sier noe om en konkret ting.

Stemmer, det er ikke uinteressant for folk som faktisk vurderer forskjellige produkter før de kjøper de.

AtW

Lenke til kommentar

Hva i all verden. Jeg håper ikke du mener at salgstall har alt å si for hvilket produkt som er best? Les her å vennligst kom med en kommentar isåfall.

Atså, en enkeltperson kan ikke finne ut hvilken telefon som er best med og se på salgstall. men hvis vi skal se hvilken telefon som er best, eller den flest synes er best, er det enkelt. se på salgstall.

Og hvis du tenker på mediainteresse er det jo fordi det er veldig stor interesse for Apple produkter, fordi mange synes de er best. bare se på salgstall.

Hva syns du om prinsippet om produktoppmerksomhet målt opp mot produktkarakter? Leste du avsnittet som er oppforbi med uthevet skrift "Selv en enkeltmodell" ? Apple fikk folk til å få øynene opp touchmobiler. De skapte en populæritet rundt dette produktet som ble en mote og hype. Den var lett å bruke, så ballet det bare på seg med apple`s geniale markedsføring som du har lest litt om nå?

Jeg vil se litt tilbake i tiden når iPhone 2G ble lansert i 2007:

Den støttet ikke mms, filming, 3g, gps, videresending av sms, ingen appstore eller mulighet for å instssllere 3 parts apper. Ikke støtte for Exchange epost, kameraet var dårligst på markedet og heller ikke støtte for ekstern harddisk. Den hadde og så dårlig antenne at folk måtte benytte andre mobiler i områder med lite dekning. Men den fikk veldig mye mediadekning fra første sekund, noe som førte til over 6 milloner solgte enheter i kun 5 land. Det er mer en toppmodellene til HTC på en helt år idag på verdensbasis! Grunnen til dette salget var apple som merkevare, design og publisiteten fra media. Tror alle kan konkludere med at folk ikke kjøpte den grunnen funksjoner og muligheter. Det var nesten en ubrukelig smarttelefon. Var denne best pga. den solgte mest? Absolutt ikke.

Mobiljournalister, testere og fagfolk har vel hatt en tendens til å gitt konkurrenter høyere karakter? Hvis alle disse kommer til en og samme konklusjon(f.eks Galaxy S II), blir det litt mer objektivt da, og hadde ikke denne fortjent vel så mye oppmerksomhet som iPhone på mange områder da?

Videre mening som jeg har:

Jeg syns media har skapt et uheldig konkurransebilde ved å gi iPhone overdreven oppmerksomhet. Mange folk blir rett og slett manipulert, men det betyr absolutt ikke at de sitter igjen med en dårlig produkt.

Legg merke til 4,65" HD Super Amoled som ble presentert i natt. Ikke et ord i avisene nesten eller andre media utenom teknologiske nettsider. Hadde Apple presentert dette.. Å herre min hatt folk ville sett dette over alt. Dette viser at det er et svært skeivt bilde som når ut til mengden. Rett og slett litt urettferdig. Ville ikke folkene tjent på å blitt opplyst om en skjerm som gir en visnings-opplevelse som er i en helt egen klasse?

Endret av Open-Source
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Når jeg kjøper meg en ny mobil, så ser jeg aldri på salgstall. Det er det siste jeg ser på faktisk.

Det første jeg ser på er hvor funksjonell og åpen OS'et er på den telefonen jeg vil ha. Jeg vil ha mange muligheter til å sette opp telefonen etter mitt ønske.

Så ser jeg på spesifikasjonene til telefonen og på hvor bra det er for å få et innblikk i hvor bra denne telefonen kan være. Etter å ha sett på det, så bruker jeg enormt lang tid til å lese forskjellige reviews og video reviews av den telefonen jeg er interesert i.

Etter å ha lest en hel haug med reviews, så går jeg å prøver ut telefonen selv i en telefonbutikk eller noe sånt for å se om telefonen faktisk er så bra som testene sier.

Og består telefonen mine forventninger da av det jeg har sett for meg av å se på spesifikasjonene og reviews etter å ha testet den ganske bra ut der, så kjøper jeg telefonen.

Og nøyaktig slik var det jeg gikk frem når jeg kjøpte min Samsung Galaxy S II.

På denne måten så får du den mest optimale / beste telefonen uansett hvor bra andre sier at andre telefoner er.

Og slikt er det man burde gå frem for å kjøpe seg en telefon i stedet for å se på salgstall og høre hva andre venner sier om telefonen for så å bare kjøpe telefonen etter det.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av ytelsestester jeg har sett mellom SG2 og Iphone4S, så har 4S vunnet. Standby har blitt litt dårligere, men ringetid og bruk av video/musikk/internett har blitt forbedret.

Siri er mye bedre enn speak to it assistant. Og det faktum at den sliter litt tror jeg nok er kun innkjøringsproblemer, apple vil nok sette inn flere servere etter behov.

Generiske benchmarks, eller brukstester?

Det er egentlig ett litt overraskende resultat man ser i disse videoene, fordi Socen i 4S er kraftigere, og folk påstår jo at IoS er mer effektivt, men her yter det omtrent likt med en kraftigere SoC.

Tipper de ikke trenger å sette opp så mye mere servere, jeg tror dette er en funksjon folk tester mest i starten.

AtW

Det er vel bare GPUen som er raskere? CPUen er jo begge basert på A9, men 4S er klokket til 800 MHz og S2 til 1.2 GHz.

Lenke til kommentar

Av ytelsestester jeg har sett mellom SG2 og Iphone4S, så har 4S vunnet. Standby har blitt litt dårligere, men ringetid og bruk av video/musikk/internett har blitt forbedret.

Siri er mye bedre enn speak to it assistant. Og det faktum at den sliter litt tror jeg nok er kun innkjøringsproblemer, apple vil nok sette inn flere servere etter behov.

Generiske benchmarks, eller brukstester?

Det er egentlig ett litt overraskende resultat man ser i disse videoene, fordi Socen i 4S er kraftigere, og folk påstår jo at IoS er mer effektivt, men her yter det omtrent likt med en kraftigere SoC.

Tipper de ikke trenger å sette opp så mye mere servere, jeg tror dette er en funksjon folk tester mest i starten.

AtW

Det er vel bare GPUen som er raskere? CPUen er jo begge basert på A9, men 4S er klokket til 800 MHz og S2 til 1.2 GHz.

Hmm, ok, mente jeg så ett sted at CPUen til iphone var raskere, men da tok jeg feil.

AtW

Lenke til kommentar

Vindicator: Teksten din er nå i allefall bedre enn den forrige du hadde. Jeg elsker min Sony Ericsson X10. Ellers så er jo signaturen din veldig lik noe jeg selv ville hatt, i den tiden jeg drev å overklokket, og fremdeles syntest det var tøft med kabinett med lys og fjortisskall. Men det begynner å bli 10 år siden.

Andynator : Plusset ett par innlegg. Godt sagt.

Open-Source, skal vi konkludere med at Galaxy S II og iPhone 4S begge har gode kameraer? Tråden har jo vært off topic en stund, og diskusjonen er jo den samme som i 2-3 av dine andre tråder.

Lenke til kommentar

Avstemningen sier ingenting, så lenge ingen av de som har stemt har testet ut begge telefonene er de ikke verdt stemmen.

Er ikke helt enig. Hvis de har sett videoene og de praktiske testene head mot head, så kan de trekke en foreløpig konklusjon om ordene til Apple(via media) er litt overdrevent. Og om det kan være med på å lure folk til å tro at denne telefonen er i en egen klasse på det som den markedsføres for.

De praktiske videoene viser at iPhone bare har gjort catch up med SGS II som er ovet 6mnd gammel. Hva sier dette oss? Ja den er rask absolutt.. Men inntrykket apple og media gir tilsier jo at den skal være noen klasser over, noe den ikke er.. Manipulerende? Kommer ann på hvordan folk tolker ting.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Jeg svarte nei. Hvorfor? Jo fordi spørsmålet lød som følger:

"Blir folk lurt via media til å tro at iPhone 4s er så rask som apple skal ha det til?"

Jeg har da ikke inntrykk av at Apple har påstått at 4s er raskere enn den er. Sammenligningene til Apple er gjort mot forriige generasjon iPhone, og så langt har jeg ikke sett noe som ikke stemmer. Og er 4s så rask som Apple skal ha det til, så blir folk heller ikke lurt...

Apple har såvidt jeg vet ikke sammenlignet med Galaxy eller andre telefoner, det får stå for pressens regning. Nå har jeg forsåvidt ikke sett noen presseomtale eller tester heller som påstår at iPhone 4 er suveren. At noen skriver det et sted på nettet er irellevant.

Hvor sier Apple at iPhone er raskere enn Galaxy? Evt. hvor sier pressen at Apple sier at den er det?

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg svarte nei. Hvorfor? Jo fordi spørsmålet lød som følger:

"Blir folk lurt via media til å tro at iPhone 4s er så rask som apple skal ha det til?"

Jeg har da ikke inntrykk av at Apple har påstått at 4s er raskere enn den er. Sammenligningene til Apple er gjort mot forriige generasjon iPhone, og så langt har jeg ikke sett noe som ikke stemmer. Og er 4s så rask som Apple skal ha det til, så blir folk heller ikke lurt...

Apple har såvidt jeg vet ikke sammenlignet med Galaxy eller andre telefoner, det får stå for pressens regning. Nå har jeg forsåvidt ikke sett noen presseomtale eller tester heller som påstår at iPhone 4 er suveren. At noen skriver det et sted på nettet er irellevant.

Hvor sier Apple at iPhone er raskere enn Galaxy? Evt. hvor sier pressen at Apple sier at den er det?

Geir :)

Man trenger ikke å sammenlikne direkte for å få fram et sånn budskap, feks vil jo påstander om ekstrem hastighet indirekte være noe som regnes som ekstrem hastighet kontra konkurrentene eller andre aktuelle produkter, ikke kontra en Nokia 3210. Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at ting ikke stemmer med apples påstander kontra egne produkter heller. Apple har alltid strukket det vel langt når de sammenlikner sine nye produkter med de gamle, ihvertfall de 10-15 siste årene. ANdre produsenter overdriver også kraftig, men ikke alle er fullt så ille.

AtW

Lenke til kommentar

Hva syns du om prinsippet om produktoppmerksomhet målt opp mot produktkarakter? Leste du avsnittet som er oppforbi med uthevet skrift "Selv en enkeltmodell" ? Apple fikk folk til å få øynene opp touchmobiler. De skapte en populæritet rundt dette produktet som ble en mote og hype. Den var lett å bruke, så ballet det bare på seg med apple`s geniale markedsføring som du har lest litt om nå?

Jo de har god marketsføring, men jeg tror folk tenker seg mere over på hva de vill ha, når de kjøper en smartphone til 3500. men så er det jo det at alle tror 90% av de som kjøper i phone er iFanboy eller ikke vet om Android. Jeg har aldri sett en iTing blitt reklamert både på TV eller internett (bortsett fra "vinn en iPad 2" osv.)

Jeg vil se litt tilbake i tiden når iPhone 2G ble lansert i 2007:

Den støttet ikke mms, filming, 3g, gps, videresending av sms, ingen appstore eller mulighet for å instssllere 3 parts apper. Ikke støtte for Exchange epost, kameraet var dårligst på markedet og heller ikke støtte for ekstern harddisk. Den hadde og så dårlig antenne at folk måtte benytte andre mobiler i områder med lite dekning. Men den fikk veldig mye mediadekning fra første sekund, noe som førte til over 6 milloner solgte enheter i kun 5 land. Det er mer en toppmodellene til HTC på en helt år idag på verdensbasis! Grunnen til dette salget var apple som merkevare, design og publisiteten fra media.

Men den hadde WiFi og en nettleser som man kunne bruke. den hadde "voice message box tingen" og at den var "smooth" noe som fortsatt flere av dagens mobiler ikke klarer. Du fokuserer veldig mye bare på de neggative sider med iPhonen, hvorfor gjør du det? da er jeg ikke sikker på at du helt vet hvor bra en telefon iPhone har.

Tror alle kan konkludere med at folk ikke kjøpte den grunnen funksjoner og muligheter. Det var nesten en ubrukelig smarttelefon. Var denne best pga. den solgte mest? Absolutt ikke.

Det handler om preferanser, og på den tiden var det ikke noe som jeg kan huske som målte opp med iPhone. For vanlige folk, altså den største brukermassen.

Mobiljournalister, testere og fagfolk har vel hatt en tendens til å gitt konkurrenter høyere karakter? Hvis alle disse kommer til en og samme konklusjon(f.eks Galaxy S II), blir det litt mer objektivt da, og hadde ikke denne fortjent vel så mye oppmerksomhet som iPhone på mange områder da?

Jo, jeg synes det er en fantastisk telefon, vurderer og kjøpe en lignene samsung når min galaxy ace er blitt for gammel. Og den fortjener mere oppmerksomhet en det den har fått. Men det er jo det med android at det, det kommer jo ut en ny toppmodell hver måned (mer eller mindre). Men om den hadde hatt like mye oppmerksomhet som iPhone tror jeg ikke den hadde solgt noe serlig mere, mtp at den er såpass dyr at folk ville sett på andre modeller før de hadde bestemt seg.

Videre mening som jeg har:

Jeg syns media har skapt et uheldig konkurransebilde ved å gi iPhone overdreven oppmerksomhet. Mange folk blir rett og slett manipulert, men det betyr absolutt ikke at de sitter igjen med en dårlig produkt.

Media dekker veldig mye iTing fordi det er interesse for det. Jeg har en teori på at folk trykker på artikkler dær det står iTing i. oftere enn android. men hvis de kjøper en iPhone etter de har lest om den i avisen, betyr det ikke at de er manipulert. folk ønsker det beste i slike prisklasser og vil se på andre modeller.

Legg merke til 4,65" HD Super Amoled som ble presentert i natt. Ikke et ord i avisene nesten eller andre media utenom teknologiske nettsider. Hadde Apple presentert dette.. Å herre min hatt folk ville sett dette over alt. Dette viser at det er et svært skeivt bilde som når ut til mengden. Rett og slett litt urettferdig. Ville ikke folkene tjent på å blitt opplyst om en skjerm som gir en visnings-opplevelse som er i en helt egen klasse?

Det synes jeg absolutt.

Men igjen den telefonen jeg synes er best er GS2, men brukermassen synes iPhone. hvis vi sir at forskjellige android telefoner hadde fått 10% av salget av iPhone pga bedre media dekking, ville fortsatt iPhone være best

• Liker 1
Lenke til kommentar
Men om den hadde hatt like mye oppmerksomhet som iPhone tror jeg ikke den hadde solgt noe serlig mere, mtp at den er såpass dyr at folk ville sett på andre modeller før de hadde bestemt seg.

Billigere enn iPhone4, årets tlf av Eisa og knuser 4 i alle tester egentlig. Hadde folk vist det, så hadde nok en god del valgt den tror jeg. Der er media en medvirkende faktor. (media hyper jo opp 4s også nå kontra andre nye tlf som er minst like god som 4s)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...