Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Galaxy S II vs. iPhone 4s - Speed & Camera comparison - Si din mening.

217 stemmer

1. 1. Blir folk lurt via media til å tro at iPhone 4s er så rask som apple skal ha det til? Samt kvaliteten på kameraet?

Anbefalte innlegg

Så lenge oppløsningen på skjermen ikke følger skjermstørelsen synes ikke jeg visningsopplevelsen er nevneverdig mye bedre, hvertfall ikke til surfing.

Men dette kan bli sagt den andre veien også, altså så lenge oppløsningen (ganske høy) ikke er helt i stil med hvor liten skjermen er, så går det også dårlig.

utdyp, hvordan går det dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han tenker nok på at det blir mye zooming om innholdet vises som lite på skjermen.

Nemlig, og dette var noe som de 2 over deg tydligvis ikke klarer å innse.

Det er faktisk mye mere behagelig å kunne se ting på en skjerm (som 4.3 til 4.5 tommer) med en grei oppløsning enn om at man har monster oppløsning på en knøtt liten skjerm som gjør det meste veldig smått og knotete på skjermen. For da annstrenger man øynene MYE mere.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det var nok satt så riktig på kanten:) Et problem vi nok ikke vil oppleve på våre smarttelefoner. Det er klart om du har 3,5" skjerm med 1480x2400 i oppløsning. Da måtte du ha zoomet bra rundt om kring på nettsider.

Jeg ønsker i alle fall høyere oppløsning velkommen. Men 720p blir nok den høyeste standeren en tid fremover.

Lenke til kommentar

Alle nettlesere skalerer, jeg ser fortsatt ikke problemet med høy oppløsning. Tilogmed netfront lesere som jeg hadde på mine SE telefoner skalerte, så igjen høy oppløsning gir bedre bilde og gjør det lettere å se på skjermen over lengre periode uten å bli sliten. Seriøst finn dere noe annet å hakke på når det gjelder iphone.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Første gang jeg hører at høy oppløsning er dårlig. Høy oppløsning gir bedre lesekvalitet, flere detaljer, og selv om iphone doblet oppløsningen fra 3gs til 4 så ble ikke ikonene eller noe annet forandret, bortsett fra at ting så bedre ut.

Du klarer tydligvis ikke å se at jeg ikke snakker noe om at høy oppløsning er dårlig.

Tror kanskje du skal lese alt det andre jeg sier før du kommer med slappe kommentarer tilbake?

Lenke til kommentar

Så lenge oppløsningen på skjermen ikke følger skjermstørelsen synes ikke jeg visningsopplevelsen er nevneverdig mye bedre, hvertfall ikke til surfing.

Men dette kan bli sagt den andre veien også, altså så lenge oppløsningen (ganske høy) ikke er helt i stil med hvor liten skjermen er, så går det også dårlig.

Lenke til kommentar

Folkens. Dere beveger dere helt på kanten nå. Diskusjoner rundt person fremfor sak vil ikke bli godtatt. Neste gang du velger å poste en post som inneholder ordet du/dere, les gjennom posten og omformuler den. En kampanje er i gang som skal rydde opp i mobilkategorien, og det finnes ikke en milimeters slingringsmon for å krangle, dra tråder «off topic» og fokusere diskusjoner på person fremfor sak.

Dere er herved advart.

Lenke til kommentar

720p skjerm blir utrolig sexy med super amoled skjerm. Bare super amoled skjermen på den gamle galaxy s ser fortsatt utrolig sexy ut :D!

Jeg for min del har ikke bare skjermen til galaxy s2 mye å si eller hvor bra specs den har, men liker at du kan fikle helt på den! Og det kan jeg takke google til :).

iPhone 4 er ikke så dårlig mobil, men kunne kanskje laget 2 skjerm størrelser for folk der ute. Jeg kjenner og vet det er folk der ute som vil ha litt større skjerm på iPhonen.

Det de gjorde med galaxy nexus var jo å fjerne knappen nede og skjermen ble større, fordi home button osv er på selve skjermen. Da blir det liksom litt mer nice å se film otg eller serier! og ja jeg kan faktisk se på en film 1 og halv time på en mobil. Gjorde det fra ferie og til ferie på flyet i sommer på min 2009 iPod touch, da jeg ikke ville risikere å ta med min galaxy s2 :p!

Var ikke så deilig å se på, men oh well :D var bare fly turen!

Lenke til kommentar

Det er jo ikke bare å pøse på med pixler på en liten skjerm. For eksempel lesing av eaviser. De er beregnet på ett tabolidformat, langt større enn både smarttelefoner og tabletter. Har brukt en 13" som reiselaptop ett par år, og nettopp dette med digitale aviser gjør at jeg vurderer å bytte den i en 15". Nå kommer jo de med 1920x1080, men det blir fortsatt ikke like lett å lese avisen på den som en 24" skjerm. Selv om de skulle pakket 1920x1080 på en 3.5" skjerm så hadde det å lese innhold beregnet på en A4-side blitt omtrent umulig. At man kunne brukt lupe og faktisk lest avisen på telefonen uten å se pixler er underordnet. Bildet blir nok skarpere, men for øyne over 30år er det strengt tatt rikelig pixeltetthet på mobiltelefonen allerede. Og det er her en større skjerm har mest for seg også. SGS2 kan fortsatt puttes i lommen, men større skjerm betyr lettere tilgang til innhold og ikke minst gjør den det lettere for pølsefingre å navigere seg gjennom touchinnhold.

Kanskje vi en gang om ikke altfor lenge ikke lenger bruker mobilskjermen, men får det på briller istedenfor. Det er eneste steg videre der jeg ser for meg at oppløsning på bildet en mobilenhet serverer har noen praktisk betydning ut over teknisk runking.

Selv om det begynner å gå litt off-topic, så er dette noe av grunnen til at jeg ikke skjønner tabletformatet helt. Den gir meg ikke noe som ikke er dekket med en laptop og smarttelefon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...