Gå til innhold

Galaxy S II vs. iPhone 4s - Speed & Camera comparison - Si din mening.

217 stemmer

1. 1. Blir folk lurt via media til å tro at iPhone 4s er så rask som apple skal ha det til? Samt kvaliteten på kameraet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten sammenligning med hvordan google vs apple støtter sine telefoner.

http://theunderstatement.com/post/11982112928/android-orphans-visualizing-a-sad-history-of-support

Dette skjemaet inneholder jo for det meste billige android mobiler.. kan man virkelig forvente at en mobil til 1500-2000,- skal få samme oppfølging som mobiler i 5000,- kr klassen?

Her er en bra kommentar til skjemaet du viser til:

Let’s not mince words here: This “Android and iPhone Update History” chart is not a good chart. Oh, it’s a pretty chart, to be sure artfully illustrated and researched. But this chart -- done up by Michael Degusta at The Understatement and reposted by anyone unable to think clearly, apparently -- is not a good chart. Or at the very least, it fails to recognize a fundamental difference between Android and iOS and the iPhone.

Let’s back up: The updates chart, part of the “Android Orphans: Visualizing a Sad History of Support,” shows how Android phones released through the second quarter of 2010 have failed to be continuously updated to the latest major version of Android (ie Froyo or Gingerbread). Meanwhile, the iPhone, iPhone 3G, iPhone 3GS and iPhone 4 are all on the most current version of iOS.

Degusta actually starts out on point. The Nexus One won’t officially be updated to the latest major version of Android, Ice Cream Sandwich. And Degusta rightly realizes that the Nexus One, closing in on its second birthday, actually has made it through two major upgrades -- Froyo and Gingerbread. Two years of life, two major upgrades. That’s not too shabby, and it’s also exactly what we should expect from a Nexus phone, which is updated directly from Google, and not the manufacturer or carrier.

So back to the chart. It takes phones released (in the United States) through the second quarter of 2010, showing in handy green, yellow, orange and red colors just how many major updates behind a particular phone may be. But look again at the phones that are listed.

The HTC Hero. The Samsung Moment. The Motorola Cliq. The HTC Droid Eris. The Samsung Behold II. The Motorola Devour. The Motorola Backflip. The Motorola Cliq XT. The LG Ally. The Garmin Garminfone. The HTC Aria. Those are the lower-end devices Degusta has charted along with the high-end HTC EVO 4G and Droid Incredible. And the Nexus One. And the original Motorola Droid. Once again, low-end phones are placed on a level playing field with high-end devices. It is going to make for a lopsided chart. And it has, again and again.

We’ve said it before and we’ll say it again: Not every Android phone deserves updates to the latest major Android version. (And we'll probably have to say it again.) Look at that list of phones there. With apologies to the many owners of those phones, you can’t honestly say that carriers and manufacturers should spend the time and money to update them to Gingerbread.

Here’s the thing: Steve Jobs once called Android a commodity. He’s right. Or, at least, he is partially. Android phones have become a commodity in addition to being the cream of the crop. They co-exist. Walk into any U.S. carrier store or big-box retailer and you see it. High-end phones and tablets right next to entry-level devices and craplets. It's also exactly what Google had in mind. Android everywhere. (We're tradmarking that, by the way.)

The problem isn’t “fragmentation.” It’s not that a phone that’s a year and a half old isn’t running the latest version of code that just dumped into the AOSP last week. If you want that, you need a custom ROM. (Hell, even the Nexus phones can’t keep up with official updates as quickly as the AOSP devs, but that’s hardly a surprise, either.)

The problem Android has is dilution.

The carriers have diluted the market so much that it’s impossible for them to give each phone equal attention. Not that they should, necessarily, but they’ve still made it impossible. And notice that we said carriers here, and not manufacturers. In the U.S., as you (should) well know, the carriers are the ones responsible for this mess. It’s not like Motorola or HTC or Samsung or LG sneaks into the store and night, each leaving a half-dozen phones and hoping the poor reps can figure it out in the morning. (Though it does sometimes seem like that’s the case.)

There are too many phones for the carriers and manufacturers to support equally. It just can’t be done. That’s not Android’s fault. Google’s releasing the code. Does it have a responsibility to ensure that every phone receives that code in a timely manner? That’s certainly open to debate, and the Android Update Alliance announced in the spring is at least a small step in the right direction. (We’d love an update on that at some point, Google.)

Back to the latest misguided chart, though.

You have to understand (or at least be willing to understand) that iPhones and Android phones are completely different animals. The iPhone is a completely vertical system. A single hardware platform absolutely makes controlling the upgrade process a less difficult (we’ll not call it “easy” for anyone) endeavor.

But a chart that shows that every iPhone is on the latest version of iOS doesn’t tell the whole story. It doesn’t show that the original iPhone didn't get updated to iOS 5. It's been "fragmented" out. And it doesn't show that an iPhone 3G doesn’t run iOS 5 anywhere near as well as an iPhone 4 or iPhone 4S. And it doesn’t show that the iPhone 4 is lacking a major feature found on the iPhone 4S, the one that’s currently featured in commercials -- Siri. If that’s not “fragmentation,” we don’t know what is.

But Degusta’s chart doesn’t show that. It just paints the pretty picture that iPhones are updated, Android phones aren’t. That the vertically designed, Apple-controlled iPhones are updated, and Android phones -- which were designed with an entirely different implementation philosophy -- aren’t.

If you ignore the misleading chart and similarly misleading bullet points, Degusta’s conclusions mirror a lot of our own over the past couple of years. The updating of Android phones often is a crapshoot. But what we wrote recently remains true: Are you staying up nights waiting for an upgrade because you have just have to have to be on the latest version? If you’re reading this, then you might well be. Or you might have rooted and ROM’d by now. (And if so, good on ya!) The rest of world? The “normal” consumers? Not so much.

Android updates aren’t the same as iOS updates, and they’re not going to be. That doesn’t mean we don’t want a more streamlined and certain update process. We most certainly do. It’s probably the biggest perceived strike against Android, even if it’s largely in our heads. But perception can be a big deal, just as those who read this chart came away with (or went into it with) a certain perception about Android.

But just because something’s in a chart doesn’t mean it tells the whole story. Or a real story. Or the right story

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det sies at denne fragmenteringen er over når ICS kommer. Hva med om operatørene fortsetter med eget GUI, vil vi ikke da være tilbake til sånn som det er nå?

Må forøvrig si at det er noen merkelige telefoner som er tatt med i testen.. X10 har jo gått fra 1.6 og helt opp til 2.3

Lenke til kommentar

Det sies at denne fragmenteringen er over når ICS kommer. Hva med om operatørene fortsetter med eget GUI, vil vi ikke da være tilbake til sånn som det er nå?

Må forøvrig si at det er noen merkelige telefoner som er tatt med i testen.. X10 har jo gått fra 1.6 og helt opp til 2.3

De referer vel til at splitten mellom Nettbrett og Telefon ikke er der lenger. Ett OS uansett størrelse. Google vil jo fortsette å la produsentene bestemme hva som skal oppdateres og om de ønsker å legge på egne skin og egne ekstraprogrammer. Jeg vil ikke kalle det noen ulempe, heller en styrke at produsent og ikke minst bruker selv kan velge hvordan grensesnittet skal se ut.

Lenke til kommentar

Er så usikker! Iphone 4s eller SGS2? Innleggene sier vel sitt, men forsatt usikker.

vent til samsung galaxy LTE hvis du surfer uten wifi

eller htc sensation XE hvis du liker å høre på mye musikk

eller så kan du kjøpe samsung galaxy S|| (ikke iphone 4s etter min mening)

Lenke til kommentar

Ok, skjønner ikke hvorfor alltid et svar må inneholde negativ kommentar om enten ios eller android?!

Jeg syns jo det et behagelig å surfe på 3.5" skjerm, enten det er htc desire eller iphone.

Men film syns jeg blir slitsomt på så liten skjerm, enten det er ios eller android;)

Lenke til kommentar

Ok, skjønner ikke hvorfor alltid et svar må inneholde negativ kommentar om enten ios eller android?!

Jeg syns jo det et behagelig å surfe på 3.5" skjerm, enten det er htc desire eller iphone.

Men film syns jeg blir slitsomt på så liten skjerm, enten det er ios eller android;)

Prøv en mobil med 4.3 tommers skjerm som Galaxy S II f.eks. Så prøver du en iPhone 4S.

Jeg er meget sikker på at du kommer til å si at surfing på Galaxy S II er ekstremt mye bedre enn på iPhone 4S da.

Opplevelsen blir nemlig enormt mye bedre på Galaxy S II. Og det samme gjelder for film og GPS også.

Og med 3.5 tommers skjerm, så har du utrolig liten plass til å benytte deg av forskjellige multitouch gestures så fremt at du ikke har barne hender.

Med en 4.3 tommers skjerm, så har du mye mere plass til å kunne bruke alle de forskjellige multitouch gesturene på skjermen uten å være bekymret over at det er for liten plass til å benytte seg av dette.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Prøv en mobil med 4.3 tommers skjerm som Galaxy S II f.eks. Så prøver du en iPhone 4S.

Jeg er meget sikker på at du kommer til å si at surfing på Galaxy S II er ekstremt mye bedre enn på iPhone 4S da.

Opplevelsen blir nemlig enormt mye bedre på Galaxy S II. Og det samme gjelder for film og GPS også.

Men galaxy s 1 mot galaxy s2, stor forskjell der?

Lenke til kommentar

Men galaxy s 1 mot galaxy s2, stor forskjell der?

Er litt forskjell, men ikke så mye. Det er bare 0.3 tommers forskjell her i mot 0.8 tommers forskjell mellom iPhone 4S og Galaxy S II.

Lenke til kommentar

Anbefaler å ikke ta inn Android pga dårlig sikkerhet.

http://www.dagensit.no/article2256527.ece

Den gjelder mer eldre versjoner som 1.5 og 1.6. Sikkerheten på SGS II er svært god(se hjemmesiden for de ekstra sikkerhetstiltakene). Hele SGS II kan krypteres, også minnekortet.

i Android 4 har google også utviklet ASLR, som gjør at tredjepartsapplikasjoner ikke skal påvirke enheten på noen som helst negativ måte. Dermed får de luket bort nærmest all skadelig software.

Alle analysefirma har også konkludert med at smartmobiler er sikrere enn PC. Tror heller ikke det er noen her som har opplevd eller sitt nogen hatt noe form for virus på en androidenhet heller. Det skal nesten være uhørt om jeg ikke tar feil.

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Linux har hatt aslr i kjernen mange år nå. At Samsung S2 har ekstra sikkerhet beviser jo bare at android i utgangspunktet ikke er sikker nok.

Gartner er verdens største analysefirma heter gartner og de anbefaler å unngå android, burde det ikke si noe?

Muligens en smartmobil er sikrere enn en pc, men hvor ofte pleier du å miste desktopen din på tbanen?

Lenke til kommentar

Anbefaler å ikke ta inn Android pga dårlig sikkerhet.

http://www.dagensit.no/article2256527.ece

Egentlig burde det være forbud mot å lenke til saker hvor gartner uttaler seg, uten advarsel om at de bare gulper opp intetsigende sprøyt.

Særlig denne uttalelsen var morsom:

Men Wallin mener at disse tallene hadde vært enda bedre om det var like lett å oppdatere Android som det er å oppdatere Iphone og Nokia.

Jeg har liggende to Nokia-telefoner med til dels grove bugs. Nokia slapp siste fastvareversjon med en rekke bugs, avsluttet salget av telefonen, og umiddelbart stanset utviklingen av fastvare.

Ingen tvil om at iPhone ligger bedre ann enn de fleste når det gjelder oppdateringer, men det er jo fordi de kun har et særdeles snevert utvalg av telefoner. Alle andre større OS har problemer, fordi det produseres en mengde telefoner, og langt nær alle har mulighetene som trengs for å oppgradere til nye major-versjoner av OS-et.

Fordelen med Android, er at miljøet rundt fortsetter å utvikle. Mens med f. eks. symbian fra Nokia så sluttes utvikling umiddelbart når telefonen går ut av salg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og med 3.5 tommers skjerm, så har du utrolig liten plass til å benytte deg av forskjellige multitouch gestures så fremt at du ikke har barne hender.

Med en 4.3 tommers skjerm, så har du mye mere plass til å kunne bruke alle de forskjellige multitouch gesturene på skjermen uten å være bekymret over at det er for liten plass til å benytte seg av dette.

Ser du har lært av av apple sine keynotes. Ekstremt mye bedre, enormt mye bedre, utrolig liten plass. Jeg synes du overdriver noe ENORMT utrolig ekstremt mye, men det er nå så. Jeg skjønner du er glad i mobilen din, men du må prøve å forstå at forskjellene ikke er så store. Ha en fin dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...