Gå til innhold

Galaxy S II vs. iPhone 4s - Speed & Camera comparison - Si din mening.

217 stemmer

1. 1. Blir folk lurt via media til å tro at iPhone 4s er så rask som apple skal ha det til? Samt kvaliteten på kameraet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brukeropplevelsen er viktigst.

Hvorfor hypes da kameraet plutselig opp nå?

Fordi det kom godt kamera på en iPhone. N8 og N9 har nok bedre kamera, men siden disse mobilene ikke er like populære, så har pressen unnlatt å lage noe artikkel om det.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
Fordi det er først de siste 1-2 årene at mobilkameraene har blitt brukbare?

Ja? - argumentet var brukeropplevelsen. Tidligere var kamera elendig og tlf fikk 6 uansett, så menes det at dette ikke gjør noe for brukeropplevelsen - Nå når kameraet er godt, SÅ kan det virke som det er en av de viktigste brukeropplevelsen - blir litt mot strømmen mener nå jeg da. (ja, uansett hva eller hvilken tlf det er snakk om)

Endret av kandasa
Lenke til kommentar
Fordi det er først de siste 1-2 årene at mobilkameraene har blitt brukbare?

Ja? - argumentet var brukeropplevelsen. Tidligere var kamera elendig og tlf fikk 6 uansett, så menes det at dette ikke gjør noe for brukeropplevelsen - Nå når kameraet er godt, SÅ kan det virke som det er en av de viktigste brukeropplevelsen - blir litt mot strømmen mener nå jeg da. (ja, uansett hva eller hvilken tlf det er snakk om)

Nå er det vel ikke slik at en mobil må ha ett supert kamera for å få god karakter i tester? Kanskje om produktet blir fremstilt som om at det har ett veldig bra kamera. Apple har vel ikke snakket så veldig mye om kamera, for iPhone 4.

Lenke til kommentar
Hvis du tror kriteriene er de samme for en telefon som de var for 4år siden tror jeg du må tenke deg litt om.

4 år siden var det også kamera - jeg mener min K800i var 4 år nå før jeg skiftet over til S2(?) DEN gangen jeg kjøpte den, så var det et kriteriet og den fikk god skussmål på akkurat dette med kamera (foruten luken) Det var mye snakk om kamera i den tiden husker jeg - At iPhone plutselig har fått kamera verdt å kalle kamera tilsier ikke at det NÅ er kriterie - kriteriet har vært der lenge

Gjerne arrester meg hvis jeg tar feil av hvor lenge jeg har hatt min supre K800i som tok kvelden kun pga batteri var slitent og at eier hadde omsider lyst på noe nytt.

Edit: den kom i 2006, så det er over 4 år siden det gitt.

Nå er det vel ikke slik at en mobil må ha ett supert kamera for å få god karakter i tester? Kanskje om produktet blir fremstilt som om at det har ett veldig bra kamera. Apple har vel ikke snakket så veldig mye om kamera, for iPhone 4.

Poenget var argumentet jeg svarte på - brukeropplevelsen var viktig og det inkluderte tydeligvis ikke kamera, men man ser jo at det idag hypes opp veldig og da er det plutselig brukeropplevelse igjen tydeligvis.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Fordi iphone kommer alltid med noe nytt

LOL, må bare spørre hvilket år vi er i nå?

Jah, vi er i 2011 hvor det du sier her er helt feil.

Syntes alltid iphone kommer med noe nytt jeg, men det er jo min mening.

Lensen til kameraet forresten. galaxy nexus er langt unna der.

Siri

game center

iMessage (greit å ikke betale for sms;)

Så mye nytt også under ice cream, men slet med å finne hva som var nytt.

Joda face unlock, sikkert artig første gang, men det så ikke ut til å fungere på demoen ihvertfall, og ser ikke helt poenget når jeg går på gata og holde tlf forran ansiktet, men men. De har redesignet uien litt, og lånt mye fra iOS, og lagt til noe nye widgets og live wallpapers, men ser ikke akkurat det som nye greier.

LOL å ikke betale for sms har jeg gjort i flere mnd allerede før iOS5 kom ut. Jeg sender gratis til iPhone brukere og Android brukere. Hva er den jævla hypen din egentlig? Skjønner du ikke at du bare bruker nettverk istedenfor uansett? Whatsapp og viber er noe iOS og droid har kunne lastet ned for lenge siden. Har du aldri hørt om dem? Tviler... da hypen din for gratis sms er diger hahaha. Takk for latteren da :) God kveld videre!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kamera bør absolutt telle en del idag. Jeg er sikker på at folk aldri har tatt så mye bilder nå som før, grunnet at kameraet er med deg konstant nå.

Jeg mener det også telte med for 5 år siden. Jeg tok like ofte bilder med min K800i den gangen som jeg idag gjør med min s2. Folk så ikke om jeg hadde brukt K800i eller kompaktkameraet når jeg lastet opp på hjemmesiden jeg den gang hadde. Sammenligner man med iPhone(originalt og 3g) og deres gjennom dusjvegg bilder, så var det jo et hav mellom dem.

Jeg hadde også med mobil og ville ha kamera der man så hva som var på bildene - veldig greit hvis man vil dokumentere en kollisjon f.eks, og mobil har man jo med overalt.

Jeg mener det telte med like mye dengang som idag.

Sånn sett har vel iPhone 'hermet' etter de andre og også nå prioriterer kamera - så mye på innovasjonen og nyskapningen alle andre følger iPhone på ... i følge enkelte.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

K800i hadde et nydelig kamera! Se de bildene jeg tok med det her:

post-227811-0-37403300-1319645651_thumb.jpg post-227811-0-80859200-1319645668_thumb.jpg

Dette mobilkameraet er snart 6 år gutter og jenter! Klikk på bildene for å gjøre de større.

Bilde nr. 1 er tatt på natta med blits da det var bekmørkt! Se hvor skarpt dette er.

Bilde nr. 2 er tatt i meget sterk sol. Likevel fanget den masse informasjon som ikke ble utbrent.

K800i kom ut våren 2006

K800i-Overview-top.jpg

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På samme måte som at batterilevetid ikke var så aktuelt/populært før iPhone 4 kom ut mener du? hehe.

Eg godt kamera var kanskje viktigere i 2006 da alt annet var så primitivt, så jeg deler din oppfatning her. Hva syns du om bildene?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Klart kamera telte. Kjøpte selv flere av SE sine kameratelefoner. Men den gangen jeg kjøpte en HTC Touch Pro så var ikke akkurat kameraet gjort stor ut av, og den fikk 6 i terningkast. Tenk det, 6, og det er egentlig en stor søppeltelefon.

Overgangen fra Sony Ericson K850i, som jeg akkurat solgte for 1400 kr, til Htc Touch Pro går glimrende. Dette er klart den mest komplette telefonen jeg har hatt.

Dette skrev jeg den gang. Nytelefonfølelsen var på topp. Men den forsvant fort.

Når den gjorde det så syntest jeg ca slik om telefonen:

Jeg har hatt HTC touch diamond siden den kom til Norge, og er den så og si kliss lik, så kan den dra åt skogen. Jeg er så lei denne telefonen at jeg er på nippet til å kaste den i veggen allerede...den er så utrolig irriterende pga helt enkle ting som:

- den henger seg

- den er treg som en utedass

- den blir møkkete på 2sek

- det tar et hav av tid å gjøre ting, som blant annet å finne fram folk i telefonlista og søke etter de i telefonlista (du har en tendens til å måtte starte om igjen hver gang)

- bare glem å skriv melding kjapt

- ledningen på laderen er typ 30cm lang

- når du slår på bluetooth etter å ha hatt den av, må man HVER BIDIGE gang gå inn å gjøre den synlig for andre enheter, og til og med da er det et herk å motta ting før man har lagt de til

- man får alltid doble ord i sms meldingen sin, om man ikke som sagt skriver som en snile

- jeg har såvidt noe på telefonen, likevel får du grått hår og nesehår av å se igjennom bilder

- bare glem å ta bra video (og bilder), for det nytter jo ikke å se noe etterpå om det ikke er like lyst ute som på sola

- når jeg våkner om morgenen så har ikke alarmen ringt, fordi den har hengt seg (?) da må jeg røske ut batteriet og inn igjen. Neste morgen så vibrerer den som et råkkel og du får faen ikke skrudd det av, fordi du unngikk å trykke på LUKK første gang fordi surken i øya gjorde at du ikke så noe. Derfor ender du opp med å trykke deg gal, trøtt som du er.

- Du må ha hukommelse som en elefant om du skal huske hvor alle innstillinger er, hvor ting du har mottatt i bluetoothen havner hen osv osv osv...

Det jeg forsøker å si er at tenk dere om. Den første uka er bra, den er konge. Men om denne telefonen er lik Touch Diamond kommer du til å bli like gal i hodet som meg etter en uke...

Og jaaaahhhh, til dere HTC frelste, det er MYE bra med den!! Men jeg orker ikke mer trøbbel, mer irritasjon og drit... Jeg hadde trua...en stund....nå er alt svart...

Slik har jeg desverre hatt det med både Desire og SE X10. Etter noe tids bruk så kommer irritasjonsmomentene som du tidligere overså mer og mer fram. Man blir rett å slett dritt lei av å bruke tid på telefonen, i stedet for at den bare fungerer når du trenger den. Hadde sikkert hatt mer hell med nyeste android og Galaxy Nexus i dag.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Eg godt kamera var kanskje viktigere i 2006 da alt annet var så primitivt, så jeg deler din oppfatning her. Hva syns du om bildene?

Jeg har tlf liggende her jeg og ikke så lenge siden jeg kjøpte S2. Jeg har alltid vært fornøyd med kvaliteten på kameraet og brukt det helt til nå nylig. Kun luka som var negativt, for den åpna seg hele tiden, samt at den tok for lang tid å behandle/lagre bilde før den var klar igjen. Jeg følger med og dokumenterer framgang i et byggeprosjekt - der har jeg tatt bilder med panorama funksjonen på både K800i og S2 - S2 er enklere og med mer panorering, men kvaliteten på samme bildet syns jeg K800i vinner (under forutsetning at man er nøye på bilde-tagning i overgang på K800i) - overgangen blir dårligere på S2 syns jeg.

Mulig iPhone er bedre på panoreringsbilder - håper det, for S2 overbeviser meg ikke der, selv om den er utrolig enkel i bruk da.

Lenke til kommentar

UrgeLoL: Hehe lo godt når jeg leste gjennom innlegget ditt, og ja det stemmer! Likte spesielt godt den "Treg som et utedass".

Men må også huske på at det må være en viss funksjonalitet også i produktet. iPhone har vist seg å ikke være prakteksemplar tidligere:

post-227811-0-86833700-1319647582_thumb.jpg

Og gjett om den har kommet seg idag.

Jeg vil og se litt tilbake i tiden når iPhone 2G ble lansert i 2007:

Den støttet ikke mms, filming, 3g, gps, videresending av sms, ingen appstore eller mulighet for å instssllere 3 parts apper. Ikke støtte for Exchange epost, kameraet var dårligst på markedet og heller ikke støtte for ekstern harddisk. Den hadde og så dårlig antenne at folk måtte benytte andre mobiler i områder med lite dekning. Men den fikk veldig mye mediadekning fra første sekund, noe som førte til over 6 milloner solgte enheter i kun 5 land. Det er mer en toppmodellene til HTC på en helt år idag på verdensbasis! Grunnen til dette salget var apple som merkevare, design og publisiteten fra media. Tror alle kan konkludere med at folk ikke kjøpte den grunnen funksjoner og muligheter. Det var nesten en ubrukelig smarttelefon.

Men mainstreamen ville ha denne uansett. Jeg hevet godt på øyenbrynet da husket jeg.

Endret av Open-Source
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, selv luktet jeg ikke på iPhone i den tiden. Det var ikke før 3GS at jeg vurderte den. Tenkte jeg rett å slett måtte prøve noe nytt, pluss at jeg måtte kommer over kneika å kjøpe noe fra Apple. Gudene vet hvorfor jeg holdt igjen :p

Hadde mobiltester vært basert på bruk over 1 måned så tror jeg mange telefoner hadde blitt jekket ned en prikk eller 2 på terningen. Det er MYE søppel som får 5-6 i karakter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil og se litt tilbake i tiden når iPhone 2G ble lansert i 2007:

Den støttet ikke mms, filming, 3g, gps, videresending av sms, ingen appstore eller mulighet for å instssllere 3 parts apper. Ikke støtte for Exchange epost, kameraet var dårligst på markedet og heller ikke støtte for ekstern harddisk. Den hadde og så dårlig antenne at folk måtte benytte andre mobiler i områder med lite dekning. Men den fikk veldig mye mediadekning fra første sekund, noe som førte til over 6 milloner solgte enheter i kun 5 land. Det er mer en toppmodellene til HTC på en helt år idag på verdensbasis! Grunnen til dette salget var apple som merkevare, design og publisiteten fra media. Tror alle kan konkludere med at folk ikke kjøpte den grunnen funksjoner og muligheter. Det var nesten en ubrukelig smarttelefon.

Har det falt deg inn at folk ikke kjøper en "smarttelefon"? Folk kjøper en telefon for å løse visse oppgaver. Første iPhone hadde noen sterke sider i forhold til smarttelefonene på den tiden: iPod med synkronisering mot iTunes, god nettleser, enkelt å bruke email, Google Maps og generelt enkel i bruk.

Folk kjøpte den absolutt på grunn av funksjonalitet og muligheter, hvor fordelene oppveiet ulempene.

Lenke til kommentar

Litt morsomt testene på K800i. Den fikk 6 i testen, men oppfølger fikk 5

Har ikke lest selve testene, men syns det var litt morsomt å se hva som sto på minus punktene.(ikke alle, men på dette punktet)

K800i: Litt stor og tung

Størrelse 105 x 47 x 22 mm

Vekt 115 gram

K810i: Litt liten

Størrelse 106 x 48 x 17 mm

Vekt 115 g

Bemerker her at størrelsen idag naturligvis blir noe større pga bruk og at dagens mobiler er smart, men vekten på 4S er vel 135g. SGS2 er på 116g. Legg forøvrig merke til at standbytid økte fra 350 til 400 timer og også brukstid økte. Morsomt å se litt tilbake :D

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Eisa01:

Definitivt. Men hos 2G så jeg bare design, moteikon og smoothness, samt en god ipod-funksjonalitet. alt det andre var fraværende eller så og si fraværende. Særlig smart føltes den ikke.

Hadde mobiltester vært basert på bruk over 1 måned så tror jeg mange telefoner hadde blitt jekket ned en prikk eller 2 på terningen. Det er MYE søppel som får 5-6 i karakter.

Noe av det bedre jeg har sett på forumet noen gang.. Bra sagt.

Endret av Open-Source
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...