356speedster Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Har en HP Kayak med Dual P3-600 som jeg nettop har installert win200pro på. Men hvordan kan jeg sjekke om Win2000 faktisk kjører i Dual mode?? Med NT4.0 så måtte jeg installere et eget program "DualExpress" for å kjøre i dual mode, men dette programmet finnes ikke til win2000. Evt er det andre "små/enkle" programmer som kan sjekke dette? Jeg ønsker ikke å installere tunge "pakker" som SisoftSandra osv. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Åpne task manager og se hvor mange cpu meter du får opp. Den viser en "strek" for hver prosessor. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Takk. Åpnet Taskmanager og der var det to CPU "streker" :-) Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Hmm, dette var visst ikke så enkelt likevel :-( Jeg installerte Sandra2003 og den fant fortsatt bare 1 CPU, så jeg åpnet kabinettet og fant ut at den ene prossessor slot'en ikke satt skikkelig i sporet, etter dette fant jeg begge prosessorene med både Sandra2003 og HP sitt eget diagnoseverktøy som også viser CPU aktivitet. Problemet nå er imidlertid at jeg kun får aktivitet på den ene CPU'en. Begge diagnoseverktøyene viser at begge CPU'er er ok og måler av temp for begge, men den ene CPU'en virker helt død :-( Har oppgradert Bios/firmware og da vises også begge CPU'ene på LCD diagnose displayet på kabinettet, men fortsatt får jeg kun utslag for aktivitet på en prosessor i Win2000. Noen som har tips om hva dette kan skyldes? Må jeg aktivere noe i Win2000 for å at den skal finne begge CPU'ene ?? (Har nettop oppgradert til Win2000pro men det ble gjort før jeg oppdaget at den ene CPU'en var løs. Finnes det noe værktøy som kan teste hastigheten på hver enkelt CPU, og ikke begge samtidig slik Sandra2003 gjør? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Finnes det noe værktøy som kan teste hastigheten på hver enkelt CPU, og ikke begge samtidig slik Sandra2003 gjør? Hvis du tar opp taskmanager, går til "Processes", høyreklikker og velger "Set affinety" på den aktuelle prosessen (eks sandra.exe) så kan du velge hvilke prosessorer prosessen skal bruke. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Problemet nå er imidlertid at jeg kun får aktivitet på den ene CPU'en. Begge diagnoseverktøyene viser at begge CPU'er er ok og måler av temp for begge, men den ene CPU'en virker helt død :-( Så lenge du ikke kjører programmer som nyttiggjør seg flere prosessorer så vil den ene cpu'en være temmelig "død" .... - Windows selv bruker to prosessorer, men så lenge du ikke belaster maskinen mye vil du nok ikke se så mye utslag på nr to uansett. (med mindre du har applikasjoner som støtter smp som jeg sa) Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Problemet er løst :-) Måtte installere ny "prosessor driver" i Win200. Oppgradert fra "Uniproc" til "Multiproc" Takk for alle forslag. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hvorfor måtte du installere dual express da?? NT 4 kom jo med støtte for 2 cpu. Du måtte riktignok reinstallere dersom du la til en ekstra CPU på et eksisterende system. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Hvorfor måtte du installere dual express da?? NT 4 kom jo med støtte for 2 cpu. Du måtte riktignok reinstallere dersom du la til en ekstra CPU på et eksisterende system. Det var for å slippe å re-installere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå