Danielwilliam Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hei, jeg er en gamer og sprogramerer av og til men jeg vil vite hvor lang tid det vil ta å programere et text spill, f.eks tribalwars eller scandicmafia eller noe sånt. Og hvilke programm skal man bruke til å programere noe sånt. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Det tar lang tid, og hvis du må spørre hvilket «program» man bruker til slikt er det like greit å gi opp, og heller lære seg grunnleggende programmering. Dette er en fin bok! 2 Lenke til kommentar
laurell Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 For å lage noe slikt trenger du minst å bruke/lære HTML, CSS, PHP og SQL(MySQL) 1 Lenke til kommentar
Danielwilliam Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 takk jeg skal se på boken om jeg ikke skal kjøpe den Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 For å lage noe slikt trenger du minst å bruke/lære HTML, CSS, PHP og SQL(MySQL) HTML, CSS, hvilken som helst webserver-teknologi, hvilken som helst persisteringsteknologi. Jeg bare sier det.. 2 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 HTML, CSS, hvilken som helst webserver-teknologi, hvilken som helst persisteringsteknologi. Jeg bare sier det.. Fine ord, men husk at trådstarter sannsynligvis ikke en gang vet hva PHP og SQL er. Jeg bare sier det … 1 Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Fine ord, men husk at trådstarter sannsynligvis ikke en gang vet hva PHP og SQL er. Nettopp derfor det er litt dumt å la det virke som om PHP og SQL er noe han MÅ lære seg - når det finnes så mange alternativer. Men løpet er vel kjørt før det har begynt Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Nettopp derfor det er litt dumt å la det virke som om PHP og SQL er noe han MÅ lære seg - når det finnes så mange alternativer. Men løpet er vel kjørt før det har begynt Neida, løpet er langt ifra kjørt! Men PHP er fortsatt i live og brukes i stor grad, så å lære seg det før man går løs på mindre brukte språk er ikke dumt. 1 Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Neida, løpet er langt ifra kjørt! Men PHP er fortsatt i live og brukes i stor grad, så å lære seg det før man går løs på mindre brukte språk er ikke dumt. Ikke uenig - tilgjengeligheten av billige hosting-løsninger, tutorials og dokumentasjon taler for dette valget. Ref PHP ikke Djevelens verk likevel. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 For å ikke snakke om dokumentasjonen.. PHP er knallsterk på den biten i alle fall. Lenke til kommentar
etse Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 For å ikke snakke om dokumentasjonen.. PHP er knallsterk på den biten i alle fall. problemet med PHP er at det er alt for mye dokumentasjon; spesielt dokumentasjon av den dårlige sorten. Med mindre du klarer å skille den gode dokumentasjonen fra den dårlige kan du ende opp å lære ting på "feil" måte, hvor du legger til deg dårlige kodeteknikker fra begynnelsen av. Og slike uvaner er vanskelig å gi slipp på. F.eks. er det en alt for stor trend på å blande kode og design i for stor grad, siden dette ofte er den "enkle" veien å gjøre ting. Jeg sier "enkle" med anførselstegn siden dette kun er sant for veldig små prosjekter, og om du ikke trenger å gjøre endringer på koden din i ettertid. Så fort prosjektene har størrelser over et enkelt innleggingsystem og det er noe du kommer til å utvikle på over tid (og kanskje i samarbeid med andre), så er det å få skilt kode og design veldig viktig. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg utviklet en facebook-app i godt over 2 år. Inviterte hundrevis av timer i prosjektet. Man skjønner egentlig ikke hva man begir seg ut på før man er midt oppi det. Bare prøv. Men du er herved advart, du kan nok gange ditt tidsperspektiv med ti. Og planlegg godt fra starten av, da sparer du mye tid seinere. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 For å ikke snakke om dokumentasjonen.. PHP er knallsterk på den biten i alle fall. problemet med PHP er at det er alt for mye dokumentasjon; spesielt dokumentasjon av den dårlige sorten. Med mindre du klarer å skille den gode dokumentasjonen fra den dårlige kan du ende opp å lære ting på "feil" måte, hvor du legger til deg dårlige kodeteknikker fra begynnelsen av. Og slike uvaner er vanskelig å gi slipp på. F.eks. er det en alt for stor trend på å blande kode og design i for stor grad, siden dette ofte er den "enkle" veien å gjøre ting. Jeg sier "enkle" med anførselstegn siden dette kun er sant for veldig små prosjekter, og om du ikke trenger å gjøre endringer på koden din i ettertid. Så fort prosjektene har størrelser over et enkelt innleggingsystem og det er noe du kommer til å utvikle på over tid (og kanskje i samarbeid med andre), så er det å få skilt kode og design veldig viktig. Greit nok, skal ikke si i mot at det er mye dårlig dokumentasjon når det gjelder PHP også, men når man kommer til et visst nivå så skjønner man jo (forhåpentligvis) at OOP osv. er veien å gå. Startet selv ved å blande hele sider på samme .php-fil hvor jeg f. eks tok en if(isset($_POST['foo'])) {doSomething();} else {print html} men skjønte jo etterhvert at det ble kaos og umulig å bruke igjen kode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå