Gå til innhold

Rekordknuseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøs nedtur - ingen autofokus på f/8:

Canon EOS-1D X.

“AF is unavailable on the EOS-1D X if the maximum aperture reported to the camera through the electronic lens mount is smaller than f/5.6. This is a lower specification than previous EOS-1 series DSLRs. On the plus side, consider the fact that with most f/4 lenses including the 400 DO, 500/4L IS and IS II, and 600/4L IS and IS II, you now have 41 cross-type AF points plus color and face detection, whereas you had no cross-type points and no color or face detection during AF with previous EOS-1 series DSLRs using the same lenses, not to mention a significantly wider AF coverage area from left to right.”

http://www.canonrumors.com/2011/10/the-eos-1d-x-f8/

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Seriøs nedtur - ingen autofokus på f/8:

Canon EOS-1D X.

“AF is unavailable on the EOS-1D X if the maximum aperture reported to the camera through the electronic lens mount is smaller than f/5.6. This is a lower specification than previous EOS-1 series DSLRs. On the plus side, consider the fact that with most f/4 lenses including the 400 DO, 500/4L IS and IS II, and 600/4L IS and IS II, you now have 41 cross-type AF points plus color and face detection, whereas you had no cross-type points and no color or face detection during AF with previous EOS-1 series DSLRs using the same lenses, not to mention a significantly wider AF coverage area from left to right.”

http://www.canonrumors.com/2011/10/the-eos-1d-x-f8/

Men også opptur å få krosstype-AF på f/4 og f/5.6. Det spekuleres i at det er vanskelig å lage punkter som er nøyaktig nok på store blendere som også fungerer tilfredstillende på f/8. Men uten tvil nedtur for de som regelmessig skyter f/4-supertele og 2x converter.

Lenke til kommentar

Fugler i flukt med 600/800mm? nepppe!

Det er ikke akkurat svaler dette passer til, men fugler med en rett flygebane og fugler i svev er absolutt mulig.

Når jeg hører flukt tenker jeg på alt annet enn fugler i svev i rette flygebaner.

Å fange flyvende fugler med 600/800 mm kan vel gå men i flukt?

Kanskje "flukt" ikke var helt det ordet du tenkte på...

Edit:

Når jeg tenker meg litt om er det kanskje ikke umulig men veldig vanskelig. Man kan jo selvsagt skyte "gullfuglen" :cool:

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

I tilfelle dere ikke skjønner, så limer jeg inn hva JP svarte på facebook

Japanphoto.no ‎Frank Olsen: Det er kun en pris som vi tok fra den tomme luften, så ikke bli skremt ;)

Kameraet vil selvsagt ikke koste såpass mye og vi kan også garantere en markedsledende pris når kameraet er tilgjengelig for en endelig levering.

Lenke til kommentar

I tilfelle dere ikke skjønner, så limer jeg inn hva JP svarte på facebook

(dumme spoileren)

Ååååh - jeg trodde prisen skulle være så dyr, jeg!

Eller - det kommer vel an på hva slags kitobjektiv som følger med. Hvis svaret er "et av hvert", så er det kanskje ikke så dumt? Det baller fort på seg med 800/5.6, 600/4, 500/4, 400/2.8, 300/2.8, 200/2, 70-200'ene etc etc etc.. :D

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Ref pris, ser det spekuleres i alt fra 40 til 70 lapper. Mener å ha lest et sted at man regner med 49'. det er litt stivt, men ikke urealistisk. Jeg vil nok stille meg i køen dersom det lanseres til under 40' Blir litt dryg dersom den kommer oppe på 50' tallet.

ref AFpå mindre blender enn 5.6. dette er litt betenkelig, mister jo en del rekkevidde ved å gå til fullformat fra f.eks APS-C. Jeg bruker ikke TC i dag, men er litt redd at 400mm blir snaut på denne. Da blir det fort dyrt om man vil ha AF.

/Blouberg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...