Arve Systad Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Satt å kjeda meg litt, og kom til slutt fram til dette designet. Ka syns alle andre om det? Igrunn fornøyd sjøl, men mangler liksom prikken over I-en. Kom gjerne med forslag til ting eg kan/bør legge til/fjerne (har berre lagt ut bilde no, orka ikkje begynne å dele den opp og sette sammen ei side før designet er 100% ferdig) Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Litt vanskelig å forestille seg den ferdige siden når den er uten tekst eller noe annet.. Vet for eksempel ikke om bakrunnsfargen skal være grå eller hvit, hva for noe tekstfarge du skal ha, om siden skal bli lengre eller ha noe iframe-liknende løsning, og litt sånne ting. Kan se at bildet er bittelitt amputert øverst til venstre. "Rundingen" er litt kuttet av på venstre side. Muligens også på toppen. Strekene (scanlines?) var kanskje en tanke harde. Tror jeg ville ha satt ned opacityen ettpar hakk. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Kan kanskje bli bra. Jeg synes att du skal fjerne "rillene" på siden, med andre ord alle de tjukke strekene. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Synes logo/meny ble veldig dominerende. Kan hende det endrer seg med litt innhold Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Oppdatert littegrann, http://home.tiscali.no/ompatut/heimeside2.jpg . Redusert scanlines ganske grovt, og forminska overskrifta litt. Angåande bakgrunnsfargen skal den vere omtrent den som er der, med mindre noken har bedre forslag. Blir litt dominerende meny uten innhold jah, men skal sjå når eg orker å "oversette" fra PSD til html ...med andre ord alle de tjukke strekene.... Tjukke? Er enig med at dei blei litt voldsome, men tjukke? 1px? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Kanskje ikke tjukke, men voldsomme. 8) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 jeg gleder meg til å se hvordan du har tenkt å få bakgrunnsbildet i tekstfeltet (scanlines) til å funke i html.. uten å bruke et enormt jpg-bilde. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 ved å bruke en liten del av bildet, og la den gjenta seg vertikalt? edit; eh, glem det... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 jeg gleder meg til å se hvordan du har tenkt å få bakgrunnsbildet i tekstfeltet (scanlines) til å funke i html.. uten å bruke et enormt jpg-bilde. Skal det ikkje gå ann å få til at berre teksten scroller då, og ikkje bakgrunnsbildet? Vist ikkje såååååå........... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 jeg gleder meg til å se hvordan du har tenkt å få bakgrunnsbildet i tekstfeltet (scanlines) til å funke i html.. uten å bruke et enormt jpg-bilde. Skal det ikkje gå ann å få til at berre teksten scroller då, og ikkje bakgrunnsbildet? Vist ikkje såååååå........... si at du deler bildet i: header menu content og footer (forstår du hvor jeg mener du skal dele da?) sett da i css .header { position: fixed; z-index: 2; } .menu { position: fixed; z-index: 2; } .content { background: white url('bildet.jpg') no-repeat center center; position: absolute; width:; height:; owerflow: scroll; z-index: 1; } .footer { position: fixed; z-index: 2; } plassering av de forskjellige og størrelser o.l. finner du vel ut av selv(veit ikke hvor mye css du kan), men bare spør hvis det skulle være noe mer... det du oppnår med dette er at hele bildet står på samme plassen uansett hvor mye du scroller og bakgrunnsbildet i textfeltet vil stå stille mens skriften scrolles over... edit: glemte z-index, men nå skal det være i orden... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Takk for svar! Men en ting: har tenkt å bruke iframe, men går det ann å lage "gjennomsiktige" sider til innholdet, og lage en bakgrunn til iframe'n? (skjønner?) Eller burde eg bruke noken anna istedet for iframe? (kan ikkje, og har ikkje mulighet til å bruke php vist noken har tenkt å svare det ) Lenke til kommentar
magikern Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Takk for svar! Men en ting: har tenkt å bruke iframe, men går det ann å lage "gjennomsiktige" sider til innholdet, og lage en bakgrunn til iframe'n? (skjønner?) Eller burde eg bruke noken anna istedet for iframe? (kan ikkje, og har ikkje mulighet til å bruke php vist noken har tenkt å svare det ) hvis serverside er utelukket så vil jeg anbefalle å hardkode hele saken altså ikke bruke noe frames, eller iframes, men du kan jo alltids bruke det selvom Jeg ikke anbefaller det, det er jo i bunn og grunn opp til deg selv... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Åssn skal eg få til en form for iframe uten å bruke iframe da? Mulig med javascript eller lignande? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Åssn skal eg få til en form for iframe uten å bruke iframe da? Mulig med javascript eller lignande? <div class="iframe">innhold i 'iframe'</div> Og i CSS-fila: .iframe { overflow: auto; height: 296px; } Hvis du ikke bruker ekstern CSS-fil (noe du absolutt burde gjøre), kan du skrive style="overflow: auto; height: 296px;" i div-taggen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Ja, eg bruker ekstern CSS fil.. Men orker ikkje gjøre noke med det akkurat no, så eg får mekke den en anna gang Takk for all respons Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå