Saftis. Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hei Har nettopp skaffet meg ett nytt rigg. Dette er da min første stasjonære datamaskin, og med tanke på dette ville jeg begynne å lære meg hvordan man overklokker en CPU. Mitt rigg er: Asus Sabertooth p67 Intel i5 2500k Standard kjøler (...) PS: Kommer til å kjøpe kraftigere når muligheten kommer. Asus GTX 560Ti 900Mhz 8GB Mushkin 1333Mhz Har prøvd litt med min kollega som har noe erfaring med dette, men han skjønte ikke helt hvordan man gjorde det med dette kortet. Problemet som jeg kommer bort i, er at hver gang jeg setter opp ratioen i "Advanced" - Trykker på F10 - restarter - inn i BIOS igjen, får jeg opp en clock på max 3328Mhz... Vil tro at det er noe som setter en stopper for dette, men klarer ikke/tør ikke helt å finne ut hva det er. Har sjekket rundt på nettet etter step by step, men ingen som helt funker for meg. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Saftis. Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) bump Endret 18. oktober 2011 av 1001zero Lenke til kommentar
Saftis. Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Bump igjen Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 http://www.clunk.org.uk/forums/overclocking/39184-p67-sandy-bridge-overclocking-guide-beginners.html Lenke til kommentar
burpen Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg kan ikke veldig mye på dette området, men kan anbefale deg å lese denne introduksjonen. Jeg skal selv prøve å overklokke etterhvert, og dette er en av de beste guidene jeg har kommet over. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå