nakk Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Denne oppgaven skal egentlig være enkel. Saken er bare den at jeg får helt blackout, slik at jeg ikke får den til. Noen som kan hjelpe med kodingen, evt hjelpe meg igang? "Lag et program som trekker et tilfeldig tall mellom 0 og 10. Tallet vises i en label. Trekningen skal gjentas til det trukne tallet er 5" Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Du trenger en løkke, en if-test og en random funksjon. Noe mer hjelp enn det bør du ikke få før du forsøker selv. Lenke til kommentar
nakk Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 { Random minRandomGenerator = new Random(); Int32 tall = minRandomGenerator.Next(0, 9); while (tall != 5) { tall = minRandomGenerator.Next(0, 9); labSvar.Text += tall + "<br>"; } } Burde vel funke greit? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Programmet vil fryse inntill en 5-er er trukket. Gitt "tilfeldige" tall sin oppførsel, vil dette kun få programmet til å fryse i en ubestemt tid før det viser et langt tall med et femtall på slutten. Vet ikke om det er hensikten? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 int i = 0; Random rndm = new Random(); while (i != 5) { i = rndm.Next(0, 10); } label1.Text = i.ToString(); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå