Gå til innhold

Ustabilt p4 system

Npt

Anbefalte innlegg

Hei! Mitt system (se sig) var stabilt lenge i overklokkingstilstand, men nå virker det som om det er et eller annet virkelig gærent. Det startet med at CS fryste, jeg kunne røre musa, men ikke komme meg ut uansett om jeg prøvde ctrl+esc ctrl+alt+del alt+tab..

Har klokket alt (minne gfx cpu) til standard, men cs låser seg fortsatt.. Det jeg lurer på er om PSU kan være røket? PCen har funka stabilt før, har boxed kjølere på alt, temp på cpu ligger rundt 43-4 idle og hvis jeg kjører prime95 står den bare på test 1 og henger.. Problemene begynte etter jeg instalerte powerstrip. CS kan funke 0-4 timer før det henger seg, hender også det ikke hender. Har satt en vifte til å blåse på minnekjølerne iom at de er ganske varme. Har boxed kjøler og har bare et tynt lag med kjølepasta. PCen kan også reboote helt av seg selv..

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CS fryste - Flight Sim 2004 fryste også eller oppførte seg rart

jeg kunne røre musa - samme meg.

men ikke komme meg ut uansett om jeg prøvde ctrl+esc ctrl+alt+del alt+tab - samme symptomer

Har klokket alt (minne gfx cpu) til standard, men cs låser seg fortsatt... akkurat samme prøvde å nedklokke uten det hjalp.

Det jeg lurer på er om PSU kan være røket? nei, tror det er hovedkortet som har produsjonsfeil

PCen har funka stabilt før - der ja da jeg kjøpte Abit IC7 helt nytt 100% stabilt

boxed kjølere - meg også

rundt 43-4x idle - jeg 45 idle til 54c load

og hvis jeg kjører prime95 står den bare på test 1 og henger..

Problemene begynte etter jeg instalerte powerstrip, du problem powerstrip , jeg ingenting overklokkingsprogram.

CS kan funke 0-4 timer før det henger seg, hender også det ikke hender - samme meg men på Flight Sim 2004

Har satt en vifte til å blåse på minnekjølerne iom at de er ganske varme - jeg har DDR26, de blir ikke varme engang, alltid oppstart tester BIOS om hvor eneste kb er ok.

Har boxed kjøler og har bare et tynt lag med kjølepasta - samme meg. PCen kan også reboote helt av seg selv - har hendt hos meg nettopp, da måtte jeg bytte en annen maskin hjemme (har 2) hk: MSI K7N420 pro

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar

Usj, så du tror det er abit ic7 som henger seg? Jeg får teste litt videre, og får etterhvert RMA'e det hvis jeg ikke løser det.

Takk for hjelpen! Skjedde forresten en heng nå nettopp, gikk inn på server, spilte 10 sek, SORT SKJERM, lyden henger seg og jeg må reboote... Jævla rart, altså..

Lenke til kommentar
Usj, så du tror det er abit ic7 som henger seg? Jeg får teste litt videre, og får etterhvert RMA'e det hvis jeg ikke løser det.

Takk for hjelpen! Skjedde forresten en heng nå nettopp, gikk inn på server, spilte 10 sek, SORT SKJERM, lyden henger seg og jeg må reboote...AKKURAT SAMME PROBLEM meg.

du kan klage til data butikken og klage og få en tilsvarende produkt. jeg har tenkt å gjøre det.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg kan sjekke RAM senere.. Jeg spilte nå nettopp gta vice en lang stund og det funket perfekt. Er vel endel mer krevende det.. Så det jeg tenker på da er vel DirectX, konflikter med win og skjermkort (har forresten oppgradert fra catalyst 3.5 til 3.6)

veldig rart

Lenke til kommentar

fortsatt ustabil pc, testet min skjermkort GeForce 4 Ti på en MSI K7N420 der var den helt stabil i 1 time på Flight Sim 2004 og 2002.

så det kan ikke være skjermkortet heller ikke harddisk...så det må være CPU eller skjermkort...

testet Apacer DDR266 i min PC men like ustabil :cry:

Så det må være HK eller CPU, har opplevd en stund siden i Linux var noe steder grønn tette prikker. Intel P4 2,4 GHz+ IC7 = perfekt....

skal kreve ny HK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...