tomsi42 Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Den store stygge ulven der er "sammenlignet med MKIV". 2 steg bedre enn MKIV vil si at 1DX blir samme som D700 eller mellom D700 og D3S på det beste (ta en tur innom http://www.imaging-resource.com/ og sammenlign eksempler). Ikke akkurat noen KJEMPE evolusjon når det gjelder støy på høy ISO med andre ord Å holde samme støynivå med 50% flere piksler er ikke å kimse av, og er i tråd med utviklingen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Å holde samme støynivå med 50% flere piksler er ikke å kimse av, og er i tråd med utviklingen. Hele "utviklingen" der er oppskrytt. De helt store forbedringene i støynivå med samme sensorstørrelse har de siste årene vært i prosessering av jpeg-filer i kameraet - ikke i bedre sensor. Sammenligner du nye Raw-filer med gamle Raw-filer kjørt gjennom dagens Raw-konverterere, så ser du at det egentlig ikke er den helt store forskjellen... DxOMark kikker på tallene rått fra sensoren - her er 60D (fra 2010) vs 40D (anno 2007) vs 20D (2004!) resizet til 8Mpx: ..Dynamikk har blitt litt bedre, men støy som sådan? "Marketing" og sammenligning med bilder fra gamle, utdaterte Jpeg-motorer. Endret 27. oktober 2011 av Trondster Lenke til kommentar
arthon Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Post link til videoen, da vel Linkidinki; http://www.engadget.com/2011/10/25/canon-eos-1d-x-hands-on-video/ Lenke til kommentar
egilh Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Linkidinki; http://www.engadget.com/2011/10/25/canon-eos-1d-x-hands-on-video/ Noe kjedelig video, men herlig lyd fra 12fps med speil! Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Å holde samme støynivå med 50% flere piksler er ikke å kimse av, og er i tråd med utviklingen. Hele "utviklingen" der er oppskrytt. De helt store forbedringene i støynivå med samme sensorstørrelse har de siste årene vært i prosessering av jpeg-filer i kameraet - ikke i bedre sensor. Sammenligner du nye Raw-filer med gamle Raw-filer kjørt gjennom dagens Raw-konverterere, så ser du at det egentlig ikke er den helt store forskjellen... DxOMark kikker på tallene rått fra sensoren - her er 60D (fra 2010) vs 40D (anno 2007) vs 20D (2004!) resizet til 8Mpx: ..Dynamikk har blitt litt bedre, men støy som sådan? "Marketing" og sammenligning med bilder fra gamle, utdaterte Jpeg-motorer. Og så var det det her med foton- vs. sensorstøy, da Ganske naturlig at det ikke har vært noen forbedring i mellomtonene siden 2004, siden det ikke har vært noen fundamentale forandringer i hvordan lys oppfører seg siden da (Med andre ord, hvis du vil se hvordan sensorene faktisk har utvilket seg: drit i å se på kurvene over 18% grå bortsett fra muligens på de ekstremt høye ISO-verdiene. De sier deg stort sett bare hvordan lys oppfører seg.) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg syns studiobildene til dpreview er en god indikator på hvordan støynivået på høy ISO er i praktisk bruk, og her kan det ikke være tvil om at det har vært utvikling. Her er en sammenligning mellom 50D og 7D/60D, som det bare skiller ett år mellom (ettersom 60D har samme sensor som 7D). Øverst til venstre: 50D, ISO6400 Øverst til høyre: 60D, ISO6400 Nede til venstre: 50D, ISO1600 Nede til høyre: 7D, ISO 6400 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg tror 1.3 crop er forlatt pga flere (naturlige økonomiske) årsaker. Jeg ser at flere har hengt seg opp i kommentaren jeg skrev om 1.3 crop. Jeg tror også at det er liten sjanse for 1.3 crop på en 7D-oppfølger, men poenget var at det er en mulighet Canon har hvis de føler behov for å distansere seg litt fra 1.5/1.6 crop i et halvproft kamera. Det "kunne de" ikke gjøre tidligere uten å komme veldig nær 1D Mk IV i bildekvalitet. personelig vil jeg ikke bli overrasket om vi ser en 7D MKll med 1.3 crop. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Ville selv blitt veldig overrasket. Og så kan man plutselig ikke bruke EF-S optikk og skal forklare alle kundene med 15-85 og 17-55 hvorfor de ikke kan bruke objektivene på det nye kameraet sitt. Tviler altså sterkt. Men, jeg kan jo ta feil. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg vil også bli veldig overrasket. 1.3x crop er nok død og begravet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå