Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes spesifikasjonene er så-å-si perfekte... passe oppløsning for gode iso-egenskaper, FF ofc, og hastigheten til 1d-serien ++.... Hadde vært utrolig festlig om canon og nikon hadde byttet rolle i MP-racet, iom. at det ryktes om nesten 36 MP fra den leiren :p

Synes det er litt merkelig valg av Canon å slå sammen 1D og 1Ds til et 18MP kamera, men som D3S-konkurrent ser det jo bra ut.

Men antar at 5D Mk IIII (eller en elle annenn form for 5D Mk II etterfølger) vil få rollen som megapikselkonge hos Canon, kan godt være at det er et fornuftig valg og at byggekvalitet helt i 1D-klassen er overkill til høy megapikselbruk for de fleste.

Lenke til kommentar

De begynner å blir tregere og tregere...

Nå har jo Canon en større greie i Marokko i dag, og hvis Are har vært heldig å fått bli med på den eventen, så er det liten sjanse for noe på nett før i ettermiddag.

Personlig synes jeg det er en håpløs situasjon dersom man skal stadig være på etterslep med resten av verden bare fordi man reiser i hytt og vær for nyheter som allerede er ute før man selv klarer å lage noen ord om saken. Er man et lite firma med en eller to ansatte kan man ikke drive på den måten - man behøver ikke reise i dagens moderne verden for å kunne skrive om nyheter, all info er tilgjengelig allerede.

Akam har over tid dessverre utviklet seg til å bli i gruppen siste mann ut når det gjelder nyheter.

Tor

Lenke til kommentar

Interessant kamera som vel helst tar over 1D serien som verktøy for presse og andre proffer med lignende behov. Pga kravet om høy bps er det forsåvidt forståelig med "bare" 18 mp. Mulig at 5DIII vil bli som en erstatter for 1Ds-serien - eller det virkelig kommer et 3D som mange har trodd tidligere. Og litt interessant å lese at det har lånt endel ting fra 7D.

Dog litt underlig at Canon slipper dette allerede nå så lang tid før det er i produksjon. Mulig de er såpass på etterslep pga jordskjelvet at de følte de nå måtte vise frem et eller annet nytt.

Men siden prisen nok blir rimelig syk er det neppe et kamera jeg kommer til å beføle eller tørke støv av.

Tor

Lenke til kommentar

Jeg synes nå det er bedre at man kommer sent men godt, istedenfor å gjøre som så mange andre å bare kopiere innholdet fra andre nettsider.

Jeg tipper akam har selv fått samme pressemeldig som andre, og ser ikke at en twitterlignende rotete meldingsrøys fra en pressesamling om samme sak skulle bli særlig bedre som seriøs nyhetssak enn om man brukte tid på forhånd til å lage saken med samme info.

Tor

Lenke til kommentar

Jeg må bare få berømme Canon for endelig å få på plass fullformatbrikke i hurtig-kameraet sitt :thumbup: . Det er mye som er gjort riktig på dette kameraet, det eneste som kan hindre denne i å bli en suksess er prisen - har ikke sett noen offisiell prisantydning enda, men enkelte nettsteder gjetter på $6800-$7000, noe som er betydelig mer enn 1D IV, som hadde en lanseringspris på $4999, og kanskje enda viktigere D3s, som hadde en lanseringspris på $5199.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er en håpløs situasjon dersom man skal stadig være på etterslep med resten av verden bare fordi man reiser i hytt og vær for nyheter som allerede er ute før man selv klarer å lage noen ord om saken. Er man et lite firma med en eller to ansatte kan man ikke drive på den måten - man behøver ikke reise i dagens moderne verden for å kunne skrive om nyheter, all info er tilgjengelig allerede.

Det er ganske vanlig at de store firmaene (Canon, Nikon osv) inviterer utvalgte medlemmer fra pressen til produkt-lansering på mer eller mindre eksotiske steder. Slike seanser er mye mer enn den infoen en finner på nettet. Pressen får prøve ut den/de nye modellen(e) og det er representater fra produsenten tilgjengelig som kan svare på de spørsmålene som de har.

Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig at de store firmaene (Canon, Nikon osv) inviterer utvalgte medlemmer fra pressen til produkt-lansering på mer eller mindre eksotiske steder. Slike seanser er mye mer enn den infoen en finner på nettet. Pressen får prøve ut den/de nye modellen(e) og det er representater fra produsenten tilgjengelig som kan svare på de spørsmålene som de har.

Sorry, men i tilfellet akam blir det feil tankegang dersom man skal tenke butikk og ikke personlige reiselyster og interesser til ansatt. Nå er det over halve arbeidsdagen og fremsiden er enda preget av tabloide peanutter - skal man få ferske nyheter må man oppsøke brukerforumene, noe som er direkte flaut etter min mening.

Jeg ser heller ikke hva mer viktig info man skulle få ut av at en person fra akam skulle få ta på et hus som kanskje kommer i mars neste år. Infoen som allerede er ute fra fabrikken er såpass detaljert at den dekker de momentene mer enn godt nok foreløpig.

Tor

Endret av TorVidle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sorry, men i tilfellet akam blir det feil tankegang dersom man skal tenke butikk og ikke personlige reiselyster og interesser til ansatt. Nå er det over halve arbeidsdagen og fremsiden er enda preget av tabloide peanutter - skal man få ferske nyheter må man oppsøke brukerforumene, noe som er direkte flaut etter min mening.

Sorry, men det er ikke her problemet ligger. Problemet er at eierene til Akam ikke gidder å investere den summen som trengs for at Akam skal bli en god nyhetsside rundt foto. Nå vet ikke jeg om noen fra Akam har reist til Marokko, eller ikke. Men såvidt jeg vet, så er det i såfall Canon som betaler regningen. Ikke Akam.

Jeg ser heller ikke hva mer viktig info man skulle få ut av at en person fra akam skulle få ta på et hus som kanskje kommer i mars neste år. Infoen som allerede er ute fra fabrikken er såpass detaljert at den dekker de momentene mer enn godt nok foreløpig.

Ja, det er masse info ute . Men den infoen var ikke tilgjengelig for de fleste av oss før i dag tidlig. Hvis ikke Akam har en NDA avtale, så har må de selv gå igjennom samme informasjon og lage en vettug artikkel, og det tar tid. Artikkelen er forøvrig på plass nå.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Ingen herfra reiste til Marokko, men jeg var på pressekonferansen her i Oslo, hvor vi fikk utdelt USB-sticks med pressemelding og produktfoto. den var ferdig ca klokken 10:30. deretter er det å komme seg tilbake til kontoret, legge kameraet inn i PG, laste opp alle bildene, og skrive artikkel. Det tar dessverre litt tid med et så avansert og komplisert kamera som dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...