Piaputten Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Plutselig begynte jeg å tenke på en serie jeg likte veldig godt da jeg var liten. Denne ser ut til å ikke være så kjent ettersom jeg ikke kan finne den noe sted. Søkt på barne tv på google og åpnet tusenvis av linker der mange poster flere tittler, men denne jeg tenker på har ikke kommet frem noe sted. Det var en tegne-serie med to gutter/menn, i 2D. De gikk mye sånn her med armene og beina mener jeg å huske: http://melaman2.com/cartoons/scooby/logos/scooby-shaggy.jpg (haha, var det beste eksempelet jeg fant i farta.) Serien hadde et mørkt preg over seg, tror det spøkte litt også om jeg ikke husker helt feil, mener å huske dem gikk rundt og var veldig mye nervøse. Mye skog og sånt også. Det er ikke sånn at jeg har en kjempestor trang til å ville se det igjen, men det er jo gjerne slik at når man først har kommet på noe så bare MÅ man finne det ut. Friske opp gamle minner hadde jo ikke vært dumt. Er det noen som har en anelse om hvilken dette kan være? Endret 18. oktober 2011 av Piaputten Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Hmmm... eneste jeg kommer på i farten som KUNNE ha liknet den gangen er Pompel & Pilt, men det var jo ikke en tegnefilm... men den hadde definitivt et mørkt preg... EDIT: Den gikk vel på TV på 90-tallet også, selv om den opprinnelig er fra rundt 1969/1970. Endret 18. oktober 2011 av oslo72 Lenke til kommentar
Piaputten Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Hmmm... eneste jeg kommer på i farten som KUNNE ha liknet den gangen er Pompel & Pilt, men det var jo ikke en tegnefilm... men den hadde definitivt et mørkt preg... EDIT: Den gikk vel på TV på 90-tallet også, selv om den opprinnelig er fra rundt 1969/1970. Ja, jeg sitter og ser på det nå faktisk, og lurer på hvordan dem kan vise noe så sykt på barne tv. Små barn oppfatter ting helt annerledes enn voksne og når dem ser programmer som er så surrealistiske er det klart dem reagerer på det. Dette er jo direkte skremmende. Med uforklarlige handlinger der dører åpner seg helt random, hoder som vrir seg 360 grader, en mann som har hakk i plata, "selvmordsforsøk" og dem havner i annen verden av å gå igjennom en dør. Nei vettuhva, er ikke rart man får traumer og sliter med psyken resten av livet. Mister jo helt virkelighetsoppfatningen av å se slike filmer. Forfatteren kan ikke ha vært helt god. hehe, men nei, det var ikke den serien jeg tenkte på Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Ok, men det var da et forsøk Fortell litt mer om hva du husker. Var det "Disney"-preg? Var det tegnet eller animert? Wallace & Gromit-preg? Snakket de norsk? Lenke til kommentar
Piaputten Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Ok, men det var da et forsøk Fortell litt mer om hva du husker. Var det "Disney"-preg? Var det tegnet eller animert? Wallace & Gromit-preg? Snakket de norsk? hmm, jeg skulle hatt bedre hukommelse, hehe. Alt var tegnet, men det var ikke sånn veldig "barnslig" tegnet som mikke-mus osv. Så det kan ikke ha vært disney. Var litt penere grafikk, men ikke animert. Sånn her på en måte, bare at mennene var større og "nærmere" skjermen. http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/789/789733/super-paper-mario--20070518013555694.jpg Også tror jeg kanskje det var sånn at når dem gikk så forflytta bakgrunnen seg litt saktere enn dem på en måte. Kan ikke huske dem snakket i det hele tatt egentlig. Var kanskje bare sånn bilde-greie som tom og jerry ol. Men jeg husker noen lyder, skal prøve å forklare. Du vet når feks en tegnefigur løper utfor en klippe også blir den stående i lufta en stund og sprelle med bena før den faller, så kommer det sånn typisk rask lyd. Vet ikke om du ble noe klokere på det, men det var mye av de lydene ihvertfall Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Noen av disse? Vel, skal vel mye til... Regner med at det IKKE er Flintstones. Ellers så har man jo IQ og liknende. Prøv eventuelt her: Google Er nok ikke i nærheten av å skjønne hva dette egentlig kan være... var vel ikke så veldig ivrig barnetv-titter på 90-tallet, men generelt glad i tegnefilm... Endret 18. oktober 2011 av oslo72 Lenke til kommentar
Piaputten Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Noen av disse? Vel, skal vel mye til... Regner med at det IKKE er Flintstones. Ellers så har man jo IQ og liknende. Prøv eventuelt her: Google Er nok ikke i nærheten av å skjønne hva dette egentlig kan være... var vel ikke så veldig ivrig barnetv-titter på 90-tallet, men generelt glad i tegnefilm... hm, nei så ingen kjente fjes der. Eller alle var kjente, men ikke det jeg tenker på, hehe. IQ ja, det hadde jo vært fint å hatt mer av, da hadde jeg vel sannsynligvis husket hva det het Nei, den var veldig vrien den der. Nå har jeg gått igjennom sykt mange titler, men den har ikke dukket opp enda. Var nok mindre kjent gitt. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Det med IQ gikk mer på en tegneserie som het det - ikke som kritikk mot deg Du får pøse på med info etterhvert som du kommer på mer (handling, utseendet etc)... EDIT: Sorry, det var ikke IQ, det var BC jeg mente!... Endret 18. oktober 2011 av oslo72 Lenke til kommentar
tobben82 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Plutselig begynte jeg å tenke på en serie jeg likte veldig godt da jeg var liten. Denne ser ut til å ikke være så kjent ettersom jeg ikke kan finne den noe sted. Søkt på barne tv på google og åpnet tusenvis av linker der mange poster flere tittler, men denne jeg tenker på har ikke kommet frem noe sted. Det var en tegne-serie med to gutter/menn, i 2D. De gikk mye sånn her med armene og beina mener jeg å huske: http://melaman2.com/cartoons/scooby/logos/scooby-shaggy.jpg (haha, var det beste eksempelet jeg fant i farta.) Serien hadde et mørkt preg over seg, tror det spøkte litt også om jeg ikke husker helt feil, mener å huske dem gikk rundt og var veldig mye nervøse. Mye skog og sånt også. Det er ikke sånn at jeg har en kjempestor trang til å ville se det igjen, men det er jo gjerne slik at når man først har kommet på noe så bare MÅ man finne det ut. Friske opp gamle minner hadde jo ikke vært dumt. Er det noen som har en anelse om hvilken dette kan være? Kan det være denne danske tegnefilmserien du tenker på? 1 Lenke til kommentar
Piaputten Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Plutselig begynte jeg å tenke på en serie jeg likte veldig godt da jeg var liten. Denne ser ut til å ikke være så kjent ettersom jeg ikke kan finne den noe sted. Søkt på barne tv på google og åpnet tusenvis av linker der mange poster flere tittler, men denne jeg tenker på har ikke kommet frem noe sted. Det var en tegne-serie med to gutter/menn, i 2D. De gikk mye sånn her med armene og beina mener jeg å huske: http://melaman2.com/cartoons/scooby/logos/scooby-shaggy.jpg (haha, var det beste eksempelet jeg fant i farta.) Serien hadde et mørkt preg over seg, tror det spøkte litt også om jeg ikke husker helt feil, mener å huske dem gikk rundt og var veldig mye nervøse. Mye skog og sånt også. Det er ikke sånn at jeg har en kjempestor trang til å ville se det igjen, men det er jo gjerne slik at når man først har kommet på noe så bare MÅ man finne det ut. Friske opp gamle minner hadde jo ikke vært dumt. Er det noen som har en anelse om hvilken dette kan være? Kan det være denne danske tegnefilmserien du tenker på? Ja, se der! Der hadde vi den jo, haha! Så rart å se, jeg hadde dannet meg et HELT annet bilde av serien. Var sikker på at grafikken var annerledes, og språket ikke minst. Dansk faktisk, da var det ikke rart jeg trodde dem ikke snakket, for det kan jeg ikke ha skjønt mye av, hehe! Men det med hvordan dem gikk stemte jo bra Husker jeg var så glad i å se på det. Da fikk jeg løst det mysteriet, tusen takk Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Vel, den der har jeg aldri sett før - så da hadde det nok tatt LAAANG tid før jeg hadde skjønt hva du mente All kudos til tobben82 - ett innlegg og et hjelpende svar. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Ja, se der! Der hadde vi den jo, haha! Så rart å se, jeg hadde dannet meg et HELT annet bilde av serien. Var sikker på at grafikken var annerledes, og språket ikke minst. Dansk faktisk, da var det ikke rart jeg trodde dem ikke snakket, for det kan jeg ikke ha skjønt mye av, hehe! Men det med hvordan dem gikk stemte jo bra Husker jeg var så glad i å se på det. Da fikk jeg løst det mysteriet, tusen takk Husker den godt, men de snakket jo norsk i den versjonen som ble sendt på norsk tv da. Uansett, gøy å se dette igjen, hadde helt glemt denne serien. Lenke til kommentar
Piaputten Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Vel, den der har jeg aldri sett før - så da hadde det nok tatt LAAANG tid før jeg hadde skjønt hva du mente All kudos til tobben82 - ett innlegg og et hjelpende svar. hehe, jeg forsto du mente navnet på en serie, måtte bare tulle med IQ-tingen ånei, skjønner, men uansett takk for at du engasjerte deg, hyggelig å se det enda fins hjelpsomme folk her i verden, hehe Lenke til kommentar
tobben82 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Hyggelig å kunne hjelpe! Endret 20. oktober 2011 av tobben82 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå