tho_kva2 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg bruker per nå dropbox til å holde filer synkronisert over forskjellige pc-er som funker fint for de fleste ting. Problemet er bare når jeg er litt rask med å åpne en fil på en annen maskin før den er oppdatert fra serveren sin side. Kan ikke se noen option i dropbox som kan få den til å sjekke dette før jeg får åpnet filen? Altså det jeg ønsker er et synkronisering verktøy som: - Har høy prioritering på å få siste versjon opp mot server, evt. hindre meg fra å slå av pc inntil dette er gjort (slår pc fort av etter at jeg lukker program o.l.) - Ikke lar meg bruke programmet/filene før de er sjekket og oppdatert fra serveren, slik at jeg får oppdaterte filen og ikke en ny slik at det blir krøll. Er det noen slike programmer der ute? eller famler jeg rundt i mørket med et slikt ønske? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Du kan sjekke ut http://allwaysync.com/. Det er et meget godt filsynkroniseringsverktøy som er gratis ved moderat bruk. Skulle du overstige x antall synkroniseringer pr uke så koster en lisens rundt 130kr og det er verdt hver eneste krone hvis det tilfredstiller dine behov da. Jeg bruker og har brukt dette programmet i mange år(Har betalt lisens) og kan anbefale det på det sterkeste. Nb. Mulig dette ikke er riktig verktøy for deg men det er verdt å teste ut. Merk også at du må sette opp synkroniseringsretning korrekt for å unngå å overskrive master filsettet ditt hvis du har en filversjon som alltid er riktig på samme lokasjon. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Dropbox synker lokalt, over lan, wlan også... ellerså får du dele ut ein stasjon på den ene pc'n din der du har tinga dine. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg jobber en del lokalt med websider på min maskin. Bruker dropbox til å synke mot webserver, og dette skjer umiddelbart. Jeg klarer ikke å laste fil på webserver før den er synket, tipper det går 1-2 sekunder fra jeg lagrer på min maskin til det er oppdatert på den andre. Dette er små filer på <100kb. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Okey, takk for svar! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 winscp støtter også synkronisering 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 winscp støtter også synkronisering Den virket interessant, spesielt med sikker overføring, spesielt siden eks. ved dropbox så er det vel så usikkert som det overhode kan bli hehe.. takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå