Shivaspace Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) har hørt at det kan bli mye tull med drivere osv når man kjører cf, er dette bare tull eller? Like mye tull som det blir med SLI. Jeg har prøvd begge og min erfaring er at CFX kommer raskere ut med fikser om ting ikke fungerer. Et par spill i år var fullstendig uspillbare med Nvidia-kort, SLI eller ikke, og det tok tre måneder før Nvidia lanserte stabile, WHQL-godkjente drivere, videre har Nvidia hatt BSOD bugs med de siste BETA-driverne til BF3. Jeg heller mot at Nvidia har flere driverproblemer i dag enn AMD. Til sammenligning har AMDs CFX vært installer og spill. Hvis noe ikke fungerer ved lansering (har skjedd en gang) er det bare å laste ned siste CFX-profiler på 2MB, installere profilene og spille. I tillegg kan jeg kjøre SSAA på mindre krevende spill, noe Nvidia ikke kan, og dette øker grafikkkvaliteten ganske mye Spillytelsen har vært rimelig god fra begge sider, men stabiliteten er noe annet. så med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623542 2 av de her bør jeg klare bf3 på ultra med 60fps? vet ikke hvilke kort jeg bør velge som egner seg best til cf:( har lest at man trenger 2x gtx 580 kort for å kunne kjøre alt på ultra. da er vell 2 6970 akkuratt i underkant? Endret 20. oktober 2011 av Shivaspace Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Den du har funnet er ikke på lager og tar opp tre utvidelsesspor, dette vil kvele kortene og skape masse bråk. HIS 6970 har en kjøleløsning som takler CFX bra. Lenke til kommentar
Shivaspace Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Den du har funnet er ikke på lager og tar opp tre utvidelsesspor, dette vil kvele kortene og skape masse bråk. HIS 6970 har en kjøleløsning som takler CFX bra. så med to av dette kortet vil det da være nok til å kjøre bf3 ultra settings med 60fps? som sagt det er det som teller for meg:P vil ikke ha en gaming data som ikke klarer alt på max av nye spill sov osv::S:S: aldri hørt om HIS før er de kjent er dette en av top modellene i 6970 serien? er det egentlig noe stor forskjell på de forskjellige 6970 kortene? Endret 20. oktober 2011 av Shivaspace Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Den du har funnet er ikke på lager og tar opp tre utvidelsesspor, dette vil kvele kortene og skape masse bråk. HIS 6970 har en kjøleløsning som takler CFX bra. så med to av dette kortet vil det da være nok til å kjøre bf3 ultra settings med 60fps? som sagt det er det som teller for meg:P vil ikke ha en gaming data som ikke klarer alt på max av nye spill sov osv::S:S: aldri hørt om HIS før er de kjent er dette en av top modellene i 6970 serien? er det egentlig noe stor forskjell på de forskjellige 6970 kortene? Ingen vet noe om hva BF3 på ultra settings vil kreve, sett bort fra utviklerne som har munnkurv. Hvis du vil være 100% sikker på at du skal kunne kjøre spill på maks kan du fort bruke 30 000 på grafikkort, 10 000 kr på vannkjøling og kanskje 20 000 kr til på maskinen uten at dette nødvendigvis er nok eller voldsomt bedre enn en maskin til 20 000. Å kjøpe maskinvare med hensikt å "makse" noe er en innstilling som kan koste deg dyrt, forhåpentligvis vil du dog lære noe av det. Kjøp maskinen med disse kortene, fyr opp BF3 med forventning om god grafikk, om du kan kjøre spillet på maks med 2x 6970 har ingenting å se frem til når du oppgraderer i fremtiden. Jeg valgte det kortet pga kjøleløsningen som er standard-designet fra AMD, denne fungerer godt i CFX. Har du forresten hørt om Google? Du kan få svar fortere og du slipper å fremstå som en uvitende person med mer penger enn vett. 1 Lenke til kommentar
Shivaspace Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Den du har funnet er ikke på lager og tar opp tre utvidelsesspor, dette vil kvele kortene og skape masse bråk. HIS 6970 har en kjøleløsning som takler CFX bra. så med to av dette kortet vil det da være nok til å kjøre bf3 ultra settings med 60fps? som sagt det er det som teller for meg:P vil ikke ha en gaming data som ikke klarer alt på max av nye spill sov osv::S:S: aldri hørt om HIS før er de kjent er dette en av top modellene i 6970 serien? er det egentlig noe stor forskjell på de forskjellige 6970 kortene? Ingen vet noe om hva BF3 på ultra settings vil kreve, sett bort fra utviklerne som har munnkurv. Hvis du vil være 100% sikker på at du skal kunne kjøre spill på maks kan du fort bruke 30 000 på grafikkort, 10 000 kr på vannkjøling og kanskje 20 000 kr til på maskinen uten at dette nødvendigvis er nok eller voldsomt bedre enn en maskin til 20 000. Å kjøpe maskinvare med hensikt å "makse" noe er en innstilling som kan koste deg dyrt, forhåpentligvis vil du dog lære noe av det. Kjøp maskinen med disse kortene, fyr opp BF3 med forventning om god grafikk, om du kan kjøre spillet på maks med 2x 6970 har ingenting å se frem til når du oppgraderer i fremtiden. Jeg valgte det kortet pga kjøleløsningen som er standard-designet fra AMD, denne fungerer godt i CFX. Har du forresten hørt om Google? Du kan få svar fortere og du slipper å fremstå som en uvitende person med mer penger enn vett. "Har du forresten hørt om Google? Du kan få svar fortere og du slipper å fremstå som en uvitende person med mer penger enn vett." da ser jeg bare på avataren din og sier TROLOLOLOOLLOLOLOL HOHOOHOHO HOHOHOOHO TROLOOLLOLO Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 "Har du forresten hørt om Google? Du kan få svar fortere og du slipper å fremstå som en uvitende person med mer penger enn vett." da ser jeg bare på avataren din og sier TROLOLOLOOLLOLOLOL HOHOOHOHO HOHOHOOHO TROLOOLLOLO Det var likevel et poeng du kunne tenke litt på. At du ikke har sans for russisk popmusikk fra 60-tallet er ditt problem. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå