Shivaspace Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=996036&su=3754EE9A-3ADB-4630-8FCF-82733B0E0C68 sånn xD denne skal virke! Du har satt opp et oppsett som koster 3000 kr mer enn mitt, gir ingen mer fremtidssikre valg, og har dårligere spillytelse. GTX 590 er fail på så mange måter: Dropp overklokking, ikke tenk på det engang, dette kortet vil gi deg BSODs og kræsj, er håpløst å få erstatning til, og det er ikke enkelt å overklokke for en erfaren overklokker engang. Det eneste gode med 590 er at strømforbruket er holdt kraftig i sjakk av en særdeles aggressiv kraftbegrenser. 6970 CrossfireX koster like mye, har på mange måter raskere driverstøtte, yter bedre, kan få erstatning av kort om de feiler, og kan overklokkes ganske heftig. RAM kjøper du 8GB 1600MHz CL9 så billig som du finner det fra et merkenavn. HX1050W koster 1750 kr ( ), og er ikke egentlig en imponerende strømforsyning på noen spesiell måte. Den jeg fant på dustin.no leverer like god spenningsregulering, bråker mindre, og koster 2/3 av prisen. Du kommer ikke i nærheten av å bruke 850W med to 6970, eller 2x 580 for den saks skyld, når du spiller eller overklokker, så med mindre du har planer om å kjøre folding@home 24/7 (Det vil være som å ha en jet i huset) på denne maskinen er 850W alt du trenger. Skal du ha større PSU kjøper du heller Antec HCP-1200. P8Z68-V PRO kan takle Ivy bridge-prosessorer uansett om det er GEN3 eller ikke. GEN3 henviser til PCIe 3.0, som blir relevant når disse hovedkortene er skrap om tre-fire år. H80 er like god som Kühler 920, og kommer med enda litt raskere (les: støyende) vifter. Som nevnt tidligere har i7-2600k ingen fordeler over i5-2500k i gaming. Det du kan gjøre for å spare penger er å kjøpe i5-2500k oppgraderingspakken som kommer med samme hovedkort og passende RAM til lavere pris på komplett. M4 128GB er også en god SSD å ta med seg derfra. hei! takker for svarene jeg fikk:) et annet spørsmål- er denne verd å kjøpe eller? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628587#reviews ville du gått for denne? da går jeg for H80 da eller? Endret 19. oktober 2011 av Shivaspace Lenke til kommentar
emiven Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 6970 cf vil gruse en 6990 uansett hvordan du vrir og vender på det, kanskje strømbruk, men en 850w psu takler det lett. jeg kjøpte en 580, og jeg har forsatt søvnproblemer av alle pengene jeg kunne ha spart. så jeg ville helst ha gått for ett 6970, og vist du ikke er fornøyd, noe jeg ikke tror vil skje, kjøper du ett til. 2 Lenke til kommentar
Shivaspace Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 6970 cf vil gruse en 6990 uansett hvordan du vrir og vender på det, kanskje strømbruk, men en 850w psu takler det lett. jeg kjøpte en 580, og jeg har forsatt søvnproblemer av alle pengene jeg kunne ha spart. så jeg ville helst ha gått for ett 6970, og vist du ikke er fornøyd, noe jeg ikke tror vil skje, kjøper du ett til. gammelt er 6970 kortene? pluss kan det kjøre bf3 på ultra settings? .... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Ingen så vet enda hvor mye BF3 kommer til å bruke på ULTRA. For å vite dette må du vente til det kommer ut å det er testet. Men CFX med 6970 er veien å gå for deg. legg heller pengene i en veldig god skjerm, bra kabinett og en god PSU. Da det er dette som varer lengst i et pc bygg. Den dere Antec PSUen som Arni90 anbefaler er veien din å gå viss du MÅ ha en så stor PSU. Lenke til kommentar
Shivaspace Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Ingen så vet enda hvor mye BF3 kommer til å bruke på ULTRA. For å vite dette må du vente til det kommer ut å det er testet. Men CFX med 6970 er veien å gå for deg. legg heller pengene i en veldig god skjerm, bra kabinett og en god PSU. Da det er dette som varer lengst i et pc bygg. Den dere Antec PSUen som Arni90 anbefaler er veien din å gå viss du MÅ ha en så stor PSU. hvor gamle er de 5970 kortene? koster de like mye som et 5990 kort og slår et på alt med hvor mye? er ikke vits om det er bare littegrann. kan du linke hvilket 6970 kort jeg burde kjøpe for å kjøre SLI takker:P Endret 19. oktober 2011 av Shivaspace Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 gammelt er 6970 kortene? pluss kan det kjøre bf3 på ultra settings? .... GTX 580 er det eldste kortet du har sett på her. 9. november fyller det et år. HD 6970 kom i desember 2010 mener jeg å huske. HD 6990 er to 6970 slengt på samme kort og klokket ned for lavere strømforbruk. Dette kortet bråker som et uvær! HD 6970 leverer 90% av ytelsen et 580 leverer. Hvis du skal kjøpe komponenter basert på alder må du vente til neste år for å få "nye" kort, da gjerne med masse problemer siden kunder i dag er betatestere. Lenke til kommentar
Shivaspace Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 gammelt er 6970 kortene? pluss kan det kjøre bf3 på ultra settings? .... GTX 580 er det eldste kortet du har sett på her. 9. november fyller det et år. HD 6970 kom i desember 2010 mener jeg å huske. HD 6990 er to 6970 slengt på samme kort og klokket ned for lavere strømforbruk. Dette kortet bråker som et uvær! HD 6970 leverer 90% av ytelsen et 580 leverer. Hvis du skal kjøpe komponenter basert på alder må du vente til neste år for å få "nye" kort, da gjerne med masse problemer siden kunder i dag er betatestere. hvorfor er det så mye snakk om gtx 580/590 heletiden? virker som alt annet er drit og gtx er best :S men er hd 6970 cf like bra som gtx 590? kan du linke til hvilke hd 6970 jeg bør kjøpe ? skal kjøre CF da. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 hvorfor er det så mye snakk om gtx 580/590 heletiden? virker som alt annet er drit og gtx er best :S men er hd 6970 cf like bra som gtx 590? kan du linke til hvilke hd 6970 jeg bør kjøpe ? skal kjøre CF da. Mange grunner, enten leser du på steder der det er fullt av Nvidia-fanboys, eller så er det fordi GTX 580 er best, men også dyrest. GTX 590 er en total fail, som tidligere sagt. HD 6970 CFX er ca 10% bedre enn GTX 590 Ethvert HD 6970 som er på lager ville jeg gått for. De har en tendens til å gå ut av lager. Lenke til kommentar
Shivaspace Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) er de like? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599984 og http://www.dustinhome.no/cooler-master-fulltower-haf-x-black/product/5010463092 står "big" på den ene. funker dette kortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622374 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616723 de som er på lager men se rikke ut som det er "top" virker som ingen vil ha de kortene:P btw har ikke noe å si at det er AMD kort ? er vell bare de som har laget den? jaja:PPPPPPPPPPPPPP Endret 19. oktober 2011 av Shivaspace Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Heisann. Kabinetta er like. Ang skjermkort, kjøp med 3rd parts kjøler. En av disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629540 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623542 ASUSen er mest anbefalt pga klokkegenskapene men ekstremt stort Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 ASUS-modellen er lite praktisk i CFX, siden kjøleren blir kvelt av kortet under. Gigabyte-kortet er bedre, men i CFX vil Sapphire-modellen fungere bedre Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg ville fortsatt ventet på de nye komponentene. Hvis du nå bruker 20k på en pc ligger du en generasjon bak om kun noen måneder. Vent noen måneder og du får med deg ivy og xxx7 det er altså prosessor og skjermkort det gjelder da. Lenke til kommentar
Shivaspace Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) tror jeg bare kjører på med enten denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638448#extra eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628769#extra også går jeg for h80 og rammen jeg har valgt så er vi ferdig med dette.. lurer på en ting til hvor kan jeg feste radatoren på H80 i cooler master kabinettet? også vil feks 590 ha god klaring i cooler master haf x kabinettet? vil ikke ha det sånn som jeg har på mitt kabinett hvor alt er trangt og jævlig:S vil ha god plass. Endret 20. oktober 2011 av Shivaspace Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg sier igjen: HAF X er et av de største kabinettene på markedet Det 3GB 580-kortet du har valgt har ikke sjans til å kjøre BF3 på Ultra med 60fps smooth. GTX 590 er megafail. H80 kan du feste i bakdelen. Lenke til kommentar
Shivaspace Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Jeg sier igjen: HAF X er et av de største kabinettene på markedet Det 3GB 580-kortet du har valgt har ikke sjans til å kjøre BF3 på Ultra med 60fps smooth. GTX 590 er megafail. H80 kan du feste i bakdelen. hva med det 590 da?( hvorfor er 590 så megafail? altså har ikke tenkt til å overklokke det kun tenkt å klokke cpuen. Endret 20. oktober 2011 av Shivaspace Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 hva med det 590 da?( hvorfor er 590 så megafail? altså har ikke tenkt til å overklokke det kun tenkt å klokke cpuen. Siterer meg selv tidligere i tråden. GTX 590 er fail på så mange måter: Dropp overklokking, ikke tenk på det engang, dette kortet vil gi deg BSODs og kræsj, er håpløst å få erstatning til, og det er ikke enkelt å overklokke for en erfaren overklokker engang. Det eneste gode med 590 er at strømforbruket er holdt kraftig i sjakk av en særdeles aggressiv kraftbegrenser. GTX 590 er et kort med low-end-svakheter (dårlig overklokking, set up and forget it), med high-end-svakheter (lite ytelse for penga, SLI-problemer i flust, OCP og PDL som er implementert av en treåring). Ja, GTX 590 yter bra, men det er så lite som er å like med kortet når to GTX 570 yter bedre og koster mindre, HD 6970 CFX yter enda bedre og koster like mye, HD 6950 koster betydelig mindre og yter like bra eller bedre avhengig av fabrikkoverklokk. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg ville fortsatt ventet på de nye komponentene. Hvis du nå bruker 20k på en pc ligger du en generasjon bak om kun noen måneder. Vent noen måneder og du får med deg ivy og xxx7 det er altså prosessor og skjermkort det gjelder da. Ivy kommer ikke før Q2 2012. De første HD 7xxx-brikkene blir garantert ikke HD 79xx og alt annet ser ikke ut til å være de store forbedringene. Lenke til kommentar
Shivaspace Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 hva med det 590 da?( hvorfor er 590 så megafail? altså har ikke tenkt til å overklokke det kun tenkt å klokke cpuen. Siterer meg selv tidligere i tråden. GTX 590 er fail på så mange måter: Dropp overklokking, ikke tenk på det engang, dette kortet vil gi deg BSODs og kræsj, er håpløst å få erstatning til, og det er ikke enkelt å overklokke for en erfaren overklokker engang. Det eneste gode med 590 er at strømforbruket er holdt kraftig i sjakk av en særdeles aggressiv kraftbegrenser. GTX 590 er et kort med low-end-svakheter (dårlig overklokking, set up and forget it), med high-end-svakheter (lite ytelse for penga, SLI-problemer i flust, OCP og PDL som er implementert av en treåring). Ja, GTX 590 yter bra, men det er så lite som er å like med kortet når to GTX 570 yter bedre og koster mindre, HD 6970 CFX yter enda bedre og koster like mye, HD 6950 koster betydelig mindre og yter like bra eller bedre avhengig av fabrikkoverklokk. har hørt at det kan bli mye tull med drivere osv når man kjører cf, er dette bare tull eller? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 jeg har flettet sammen to tråder som omhandlet det samme. Det kan derfor være litt omstokking på de forskjellige svarene. 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 har hørt at det kan bli mye tull med drivere osv når man kjører cf, er dette bare tull eller? Like mye tull som det blir med SLI. Jeg har prøvd begge og min erfaring er at CFX kommer raskere ut med fikser om ting ikke fungerer. Et par spill i år var fullstendig uspillbare med Nvidia-kort, SLI eller ikke, og det tok tre måneder før Nvidia lanserte stabile, WHQL-godkjente drivere, videre har Nvidia hatt BSOD bugs med de siste BETA-driverne til BF3. Jeg heller mot at Nvidia har flere driverproblemer i dag enn AMD. Til sammenligning har AMDs CFX vært installer og spill. Hvis noe ikke fungerer ved lansering (har skjedd en gang) er det bare å laste ned siste CFX-profiler på 2MB, installere profilene og spille. I tillegg kan jeg kjøre SSAA på mindre krevende spill, noe Nvidia ikke kan, og dette øker grafikkkvaliteten ganske mye Spillytelsen har vært rimelig god fra begge sider, men stabiliteten er noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå