Gå til innhold

Gaming pc 18-20k trenger feedback!:)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! da var det på tide med ny gaming pc og har funnet delere fra komplett,

her er listen: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=995345&su=458185C5-4F2D-4F35-AAB7-2CDF5624068B

skal i fremtiden kjøre SLI derfor har jeg valgt en 1200W PSU litt i overkant men funker:P

vil helst ha en data som jeg kan kunne spille bf3 på ultra settings samme gjelder skyrim og andre krevende spill som kommer i fremtiden 2-3år.

Det hovedkortet jeg har valgt er vell kanskje i litt høyeste laget men vil ha et hovedkort som passer til next-gen komponenter så jeg ikke må kjøpe nytt hovedkort fordi jeg trenger ny CPU eller lignende. hva tror dere om dette? er dette hovedkortet jeg bør gå for da?. er veldig usikker på hvilke ram brikker jeg bør velge til dette hovedkortet, kom gjerne med andre som er bedre/passer bedre osv.

Har valgt ut et skjermkort men er visst en bestillings vare usikker på hvor langt tid dette tar fra når jeg bestiller til jeg mottar den i postkassen om noen vet sånn ca tid hadde det vært supert!:) kom gjerne med andre skjermkort som er bedre/passer bedre til gaming eller noe sånt^^ kunne dette skjermkortet funket til gaming? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628587 selvom prisen er litt høyere eller er gtx 580/590 kortene bedre? ( vil helst ikke kjøpe et 6+ måneder skjermkort:( om det har noe å si da?:D)

Corsair H100 Hydro Series CPU Kjøler jeg valgte siden jeg har tenkt å klokke CPU'en min vet ikke om dette er den optimale kjøleren å gå for i denne prisklassen, lurer litt på om de 2 innebygde viftene vill hjelpe like bra for å flytte luften ut av kabinettet som om det var 2 vanlige vifte som man kjøpes separat.

takker for meg håper på mangen gode svar og ideer! :D

Endret av Shivaspace
Lenke til kommentar

Jeg syntes det ser bra ut. Ville kanskje valgt en Kingston HyperX SSD i stedet, men ellers alt godkjent. Hadde gått for nVidia sitt kort selv om ATI HD6990 kanskje yter bedre i enkelte tester. Du skriver jo at du tenker på et SLI opplegg i fremtiden og da mener jeg GTX580 vil være et bedre valg mtp. stabilitet enn et dobbeltkjernekort. Avhengig av oppløsningen du skal spille på, kan du kanskje spare noen kroner på å kjøpte 1,5 GB minne versjonen i stedet.

H100 scorer godt i tester og er lett og ha med å gjøre. Du vil kunne klokke ganske langt med den.

Endret av Dassen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes det ser bra ut. Ville kanskje valgt en Kingston HyperX SSD i stedet, men ellers alt godkjent. Hadde gått for nVidia sitt kort selv om ATI HD6990 kanskje yter bedre i enkelte tester. Du skriver jo at du tenker på et SLI opplegg i fremtiden og da mener jeg GTX580 vil være et bedre valg mtp. stabilitet enn et dobbeltkjernekort. Avhengig av oppløsningen du skal spille på, kan du kanskje spare noen kroner på å kjøpte 1,5 GB minne versjonen i stedet.

H100 scorer godt i tester og er lett og ha med å gjøre. Du vil kunne klokke ganske langt med den.

takker for svar:) hva betyr egentlig CL9 på ram brikkene jeg valgte? passer de med det hovedkortet jeg har valgt? har hovedkoret stor plass til SLI og er dette et hovedkort som vil kunne funke på nextgen cpu/gpu osv?:p

også hvilken av kingston hyperx SSD'en ville du valgt da? problemet med 580/590 er at alt er utsolgt:((

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638448 var dette kortet jeg ville ha men er en bestillings vare og vet ikke hvor lang tid det vil ta før jeg får det i postkassen. hva tror du om dette kortet? er det å anbefale?:)

Endret av Shivaspace
Lenke til kommentar

CL9 står for CAS latency. Det er forsinkelsen mellom minnekontrolleren og RAM når det bes om tilgang til data i en bestemt del av minnet. Om det gav mening... De passer med hovedkortet ja.

Hadde jo gått for en 240 GB SSD dersom jeg hadde hatt ditt budsjett.

Skjønner ikke hva du mener med at 580 er utsolgt. Er jo mange modeller på lager hos komplett.no

Lenke til kommentar

alt som i alt av det jeg vil ha:P er jo et par kort der men ikke som er til min interesse:P

Litt avhengig av oppløsningen du skal spille på, spiller det ingen trille om du går for 1.5 gb eller 3 gb versjonen av 580. Jeg mener hvertall ikke ytelsesforskjellen rettferdiggjør prisen.

Lenke til kommentar

alt som i alt av det jeg vil ha:P er jo et par kort der men ikke som er til min interesse:P

Litt avhengig av oppløsningen du skal spille på, spiller det ingen trille om du går for 1.5 gb eller 3 gb versjonen av 580. Jeg mener hvertall ikke ytelsesforskjellen rettferdiggjør prisen.

så du mener med kun et 1,5gb 580 kort kan kjøre bf3 på ultra?

Lenke til kommentar

Jeg kjørte det på ultra under BETAen på 1920x1080 oppløsning med en svakere prosessor enn den du ser på, hadde 70 fps. Vet ikke om det vil være tilfellet på fullversjonen, men jeg tror ikke det er det ekstra minnet som vil være den utslående faktoren.

DICE har vel sagt du må ha 2x 580 for å kjøre spillet på absolutt høyeste innstilling, men det innebærer vel en skjermoppløsning fra helvete antar jeg.

Lenke til kommentar

Ser bra ut! Du burde kansje slenge på noen ekstra vifter for luftflyt i kabinett, og evt. to ekstra for å få kjølere i push/pull konfigurasjon. :)

jeg har jo kjøleren til cpu'en:P derfor jeg lurte på om de 2 viftene som er innebygd i kjøleren vil hjelpe eller ikke?:p tror jeg bare har plass til 1-2 extra vifte om jeg kjøper kjøleren. vet du noe om dette eller i et 800D kabinett?

Jeg kjørte det på ultra under BETAen på 1920x1080 oppløsning med en svakere prosessor enn den du ser på, hadde 70 fps. Vet ikke om det vil være tilfellet på fullversjonen, men jeg tror ikke det er det ekstra minnet som vil være den utslående faktoren.

DICE har vel sagt du må ha 2x 580 for å kjøre spillet på absolutt høyeste innstilling, men det innebærer vel en skjermoppløsning fra helvete antar jeg.

på bf3 betaen var grafikken begrenset selvom du hadde alt på max så var det egentlig bare medium har jeg hørt.:p

Lenke til kommentar

De 2 x 120 mm viftene som sitter på radiatoren vil jo være alt du trenger hva gjelder å blåse luft ut av kabinettet. Også har du 3 x 140 mm, hvorav 2 av de blåser luft inn i kabinettet. Burde gi grei luftflyt imo.

Jeg er klar over at betaen var en beta ja, hvordan fullversjonen kjører vet ingen. Kan være mer optimalisert og dermed kjøre glattere enn betaen, og det kan være hinsides mer krevende. Det får vi svaret på 27 :)

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Er faktisk overkill dette oppsettet ditt.

men en ting, kabinettet du har valgt er mer for vannkjøling, dårlig luftflyt.

får kjøpe med 2 extra vifter da:) vil ha et stort kabinett vannkjling på cpu + 2 extra bør vell holde?

overkill? kan visst ikke kjøre bf3 på ultra så da er det vell ikke overkill:(((

Endret av Shivaspace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...