Gå til innhold

Gaming pc 18-20k trenger feedback!:)

Anbefalte innlegg

Hei! da har jeg plukket ut deler til min nye gaming pc trenger feedback på de forskjellige delene. har tenkt å kjøre SLI i fremtiden, får håpe alle delene passer sammen. Battlefield 3 er rett rundt hjørne og håper da på å spille det med ultra settings og fremtidige spill.

her er listen:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=995345&su=458185C5-4F2D-4F35-AAB7-2CDF5624068B

takker for alle svar!:D

Endret av Shivaspace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bare skal game, trenger du ikke mer enn en 2500k. Trenger ikke mer en 8gb til gaming og moboet er veldig dyrt. (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645915#extra kan være et alternativ)spiller du på èn skjerm trenger du ikke 3gb Vram. Du kan også se på denne siden: http://www.reddit.com/r/buildapc/ der hjelper de daglig med å bygge pcer Håper du blir fornøyd ^^

vil ha en maskin som kan vare en stund før jeg må begynne å oppgradere da tenker jeg på å kunne spille fremtidige spill på max uten problemer. skal uansett bruke rundt 18 til 20 tusen på dataen:P

Lenke til kommentar

Tja, hva med å spare noen kroner på PSU og i tilleg få en "bedre"/mer framtidsrettet en? Høres ikke det bare win-win ut? Ta en titt på denne du! Full modulær og 80 plus Gold. :w00t:

Planlegger å anskaffe en slik en selv, så tilbakemeldinger er velkommne! Hvis du kjøper den da;)

Endret av JewAlmighty
Lenke til kommentar

AX850 er jo også fullt modulær og 80 pluss gold. En fordel med AX serien er at den er en liten PSU(fordel så den ikke dekker over hull for kabletrekking). På min AX750 er det også slik at når PSUen bruker mindre enn 20% vil ikke viften gå noe som gir en stille pc hvis den står i idle.

En annen tanke er vel å gå litt ned på komponenter å spare mye penger og heller oppgradere i ny og ne de neste 2-3 årene når komponenter blir bedre og billigere. Er mye å spare på f.eks å gå ned på HK og GPU og heller gå for i5 2500k siden den yter så og si likt med i7 2600k i spill. Hvis det er noe jeg ville lagt penger i er det PSU og kabinett da dette gjerne varer over flere bygg og ikke blir like fort utdaterte som de andre komponentene i PCen

Lenke til kommentar

AX850 er jo også fullt modulær og 80 pluss gold. En fordel med AX serien er at den er en liten PSU(fordel så den ikke dekker over hull for kabletrekking). På min AX750 er det også slik at når PSUen bruker mindre enn 20% vil ikke viften gå noe som gir en stille pc hvis den står i idle.

En annen tanke er vel å gå litt ned på komponenter å spare mye penger og heller oppgradere i ny og ne de neste 2-3 årene når komponenter blir bedre og billigere. Er mye å spare på f.eks å gå ned på HK og GPU og heller gå for i5 2500k siden den yter så og si likt med i7 2600k i spill. Hvis det er noe jeg ville lagt penger i er det PSU og kabinett da dette gjerne varer over flere bygg og ikke blir like fort utdaterte som de andre komponentene i PCen

men overall en data som alle deler passer osv ikke noe og utsette? skal brukes primært til gaming og andre vanlige ting? trenger ikke å spare penger vil bare ha noe bra som varer. men skjønner hva du mener.:)

Endret av Shivaspace
Lenke til kommentar

Nei, alt passer sammen det. Er veldig gode komponenter, som etter min mening er litt overkill. Eneste spørsmålet nå er om du har en skjerm som er denne pcen verdig.

har en gammel samsung synchmaster t240^^ skal kjøpe ny skjerm senere:P:P denne funker enn så lenge:D

btw tror du at http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635806 og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=489882 er bra og kjøpe? istede for å kjøpe et par vifter ? vet ikke om viftene på kjøleren hjelper til med noe annet enn på cpuen? eller drar begge viftene på kjøleren ut luften som om jeg hadde hatt 2 vanlig vifte?:p "confused":D

Lenke til kommentar

Den PCen fortjener en bedre skjerm!

Jeg tror de er veldig gode kjøp, har ikke noe erfaring med de selv, men det jeg har lest av tester av begge gir de gode skussmål. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg inn i hvordan de ferdig vannkjølingssettene fungerer. Det følger jo med to vifter i kabinettet som kommer til å flytte luft inn og ut av kabinettet, men er jo et stort kabinettet så mye luft som skal flyttes, men tror ikke det blir et stort problem med varme slik som oppsettet er nå. En løsning er jo hvis du sliter med varme, er det ikke store kostnaden og bestille et par ekstra kabinettvifter hvis det blir for varmt i kabinettet.

Lenke til kommentar

Den PCen fortjener en bedre skjerm!

Jeg tror de er veldig gode kjøp, har ikke noe erfaring med de selv, men det jeg har lest av tester av begge gir de gode skussmål. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg inn i hvordan de ferdig vannkjølingssettene fungerer. Det følger jo med to vifter i kabinettet som kommer til å flytte luft inn og ut av kabinettet, men er jo et stort kabinettet så mye luft som skal flyttes, men tror ikke det blir et stort problem med varme slik som oppsettet er nå. En løsning er jo hvis du sliter med varme, er det ikke store kostnaden og bestille et par ekstra kabinettvifter hvis det blir for varmt i kabinettet.

hehe ja vet den gjør vell egentlig det hah:P men skjerm må nok vente litt:P tenkte på kjøler til cpu siden vil klokke den til 4.5 eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...