w@abbus Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 jeg har en "div" som blir sentrert med websiden, altså "center" ønsker en annen div, inne i den. Denne skal være 40px unna left, marg og 20 px fra toppen, på "center" diven Denne diven må holde seg der, på den posisjonen uansett hvor "center" diven flytter seg... hvordan kan jeg få til dette? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) margin-left: 40px; margin-top: 30px; også må du studere de forskjellige "position"-typene. http://www.w3schools.com/css/css_positioning.asp Endret 18. oktober 2011 av xibriz 1 Lenke til kommentar
NicholasWalkerHD Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du bruker vel ikke "<center>" taggen i html? Den er utdatert og vil skape problemer. Du kan sentrere en div med og gjøre dette: #div { position:absolute; margin-left: -385px; /*Altså halvparten av width */ left:50%; width:770px; } 1 Lenke til kommentar
w@abbus Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 takk begge to fikk det til nå Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Du bruker vel ikke "<center>" taggen i html? Den er utdatert og vil skape problemer. Du kan sentrere en div med og gjøre dette: #div { position:absolute; margin-left: -385px; /*Altså halvparten av width */ left:50%; width:770px; } Evt. enda lettere kode: #div { width: 770px; margin-left: auto; margin-right: auto; } 1 Lenke til kommentar
NicholasWalkerHD Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Du bruker vel ikke "<center>" taggen i html? Den er utdatert og vil skape problemer. Du kan sentrere en div med og gjøre dette: #div { position:absolute; margin-left: -385px; /*Altså halvparten av width */ left:50%; width:770px; } Evt. enda lettere kode: #div { width: 770px; margin-left: auto; margin-right: auto; } Du bør teste dette i gamlere versjoner av internet explorer, det vil ikke midstille noe. Den metoden jeg brukte vil funke på begge. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Du bør teste dette i gamlere versjoner av internet explorer, det vil ikke midstille noe. Den metoden jeg brukte vil funke på begge. Og hvorfor skal man støtte gamle versjoner av IE? I min nettløsning får man beskjed om å oppgradere før man kan bruke den fullt ut Lenke til kommentar
NicholasWalkerHD Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Du bør teste dette i gamlere versjoner av internet explorer, det vil ikke midstille noe. Den metoden jeg brukte vil funke på begge. Og hvorfor skal man støtte gamle versjoner av IE? I min nettløsning får man beskjed om å oppgradere før man kan bruke den fullt ut Å finne frem en kalkulator og dele ett tall på 2 enn å skrive auto er ikke et stort problem. Skolepcer har som oftest en gamlere versjon av IE, er alltid greit og ha en side som støtter mest mulig browsere. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Ja, det er lett når DIVen har en fast bredde, men hvis den ikke har det? Skal du kjøre masse JS for å regne dette ut for trege nettlesere? Det er ingenting galt i å støtte flest mulig nettlesere, men holder man seg til retningslinjene fra W3C burde man egentlig drite i hvordan gamle nettlesere takler det, det fører bare til at folk aldri oppgraderer. Endret 28. oktober 2011 av xibriz Lenke til kommentar
Occi Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Spørs helt på målgruppen. Er det en spillside så er det stor sannsynlighet at ikke firmaPCer med utdatert XP og IE6 kommer til å være så mye på siden for eksempel, og da er det lite vits å bruke mye tid på slike tilpasninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå