Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med skole


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg går nå i 10ende klasse, som skal være det viktige året som man har så mange valg. Den setningen har jeg hørt omtrent tusen ganger og er møkk lei den, slapt av meg kanskje men sånn er det. Uansett, problemet mitt er at skolen ikke interesserer meg i det hele tatt. Lærerne, elevene, leksene, pensum, alt er for meg møkk kjedelig. Jeg er ikke en av de guttene som blir mobbet og sett ned på, men heller ikke en av de mest populære (og takk gud for det). Jeg føler det er helt vilt hvor mye som blir sett på utseendet i ungdomsskolen. Ja det er greit man vil kanskje kle seg fint, men helt seriøst, 2000kroners bukse og 8000kroners jakke er vel ikke alltid nødvendig å gå med, deretter skryte av det? For ikke å glemme av at noen gutter i klassen min har begynt å bruke sminke, pudder og fuckings selvbruning? Jeg føler at utseendet har mer å si enn skolen generelt, og hvor mye energi som faktisk brukes på det.

 

Jeg føler det er ingen som ikke er helt ufattelig utseende fikserte, eller som rett og slett er merkelig. Jeg finner ingen som er lik meg, ingen som jeg kan diskutere ting som gir mening, istedenfor dyre klær og nye sminker (?). Så var det pensum og skolen generelt, jeg hadde nærmere 5 i snitt i 8, så gikk det ned til 4,2 i 9 klasse, nå vil jeg tro at det går ned i 3 fordi jeg rett og slett ikke orker skole. Jeg føler meg presset ned og det er ett slit for meg å stå opp om morgenen, komme til de samme folkene, den samme mobbingen som alltid pågår og det samme pensumet der mye av det rett og slett ikke gir mening.

 

Nå kan det høres ut som at jeg er komplett venneløs, men jeg har to "gode" kompiser som jeg vil si er relativt populær på denne skolen, problemet med de er at jeg føler ingen av mine interesser er felles med de, derfor når de spør om jeg er med ut så vil jeg ikke fordi det ender bare opp med at jeg kommer til å kjede ræven av meg. Derimot så snakker jeg alltid med en gjeng på skype som bor 3 mil unna meg, koser meg ofte med de og har det kjekt. Så kommer jo da problemet at foreldrene mine hater alt med data, og det gjør jo ikke jeg. Så jeg har hatt utallige krangler med de om det temaet, samt at de maser om skole og jeg tørr ikke å svare hvordan jeg har det fordi de bare dømmer meg om at jeg er en lat dritt som forventer at alt skal bli gjort for meg.

 

For meg var 9 klasse et helvete, jeg har aldri vært så lei skole før, jeg følte jeg ble kronisk trøtt av det og alt bare raknet for meg. Sov massivt mye, hadde sykdom som jeg slet med (og sliter med forsatt), karakterene mine gikk ned og vennene mine ble færre. Nå står det stille på akkurat det samme punktet, jeg vil ikke på skolen, jeg er mye trøtt og foreldrene mine kan jeg ikke snakke med fordi de forstår rett og slett ikke hvordan livet er for ungdommen idag.

 

Så var det det siste da, jenter interesserer meg heller ikke lenger. Jeg ble aktiv innen jentefronten i 5 klasse, da ble jeg sammen med den fineste på skolen noe som var selvtillit boost for meg. Gjennom hele 6 klasse var alle jentene i klassen min forelsket i meg, noe de holdt skjult for meg så når jeg skulle flytte fikk jeg vite det og da ble jo jeg helt fra meg ettersom jeg hadde likt noen av de sjøl.

I syvende flyttet jeg og ble sammen med den beste jenten jeg vet om, fy flate hun likte jeg. Det endte dårlig og varte kort, men forsatt sitter jeg igjen med tanken om at hun er kjærestemateriale for å si det sånn. Derimot vet jeg at jeg ikke har sjangs der igjen, og gjennom hele 8 til 10 har jeg ikke hatt noe interesse for jenter. Det har dog vært noen som har likt meg, men de har jeg avvist over tid.

 

Så om du har faktisk greid å lese gjennom min "Wall of text", så kommer spørsmålet.

 

Hvorfor er det blitt slik? Hva er problemet mitt, og hva i alle dager kan jeg gjøre for og rette noe opp? Hvordan kan jeg bli interessert i skolen igjen?

 

Jeg sitter helt fast, og trenger hjelp. Heldigvis har jeg den gjengen på skype som jeg har det gøyt med ofte, men som sagt blir det jo bare krangler med mine foreldre som gjør meg bare mer sur og trøtt.

 

Håper på noen svar og gjerne bare si hva som er feil med meg og hva jeg burde rette på om det er noe spesielt du vil påpeke.

 

 

Forresten jeg orker ikke å rette på skrivefeil akkurat nå, skal på skolen halv 11 imorgen og da tenker jeg at det er bedre å gå og legge seg.

 

Postet av anonym: 95694c13f5da71d031f5e865130e865c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som en typisk tenårs nedtur, alle er vel der på et tidspunkt, ungdomsskolen er kjip, enkelt og greit, alle skal liksom være eldre enn de er osv, det er kult å være han drittsekken på VGS som egentlig ikke er så kul om man spør folk på skolen han går.

 

bit tenna sammen, gjør det beste utav mest mulig, det er ikke lenge til VGS vet du og da bruker ting å endre seg ganske drastisk for de fleste :)

ungdomsskolen var mye værre for min del, MYE værre! men kom meg gjennom det og VGS var tre kongelige år, å leve det siste året som borteboer gjorde det enda fetere.

nå studerer jeg og trives framdeles veldig godt!

 

Fra og med VGS så er man skjelden kul om man ikke klarer å prestere noe skolemessig og spes. på yrkesfag så blir det så man er i en klasse hvor de aller fleste går godt overens med hverandre da man gjerne deler en god del felles interesser.

blir jo gjerne mye av det samme på almen også kan jeg tenke meg men har ikke noen erfaring med det

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som "ungdomsknekken" vi alle får pga det lut elendige skolesystemet.

Kuren? Ta et friår. Helt seriøst: TA ET FRIÅR.

Ingen annen kur.

Snakket med mine foreldre om akkurat dette. De sa at jeg overhodet ikke skulle ta ett friår etter 10ende, men etter 3 videregående kan jeg fint. Jeg vet ikke jeg, men jeg føler at jeg rett og slett ikke takler mer skole. Blir mast på om lekser hele tiden, og jeg knekker sammen hver eneste gang jeg begynner. Alt jeg leser må jeg lese 100 ganger for å huske det, sånn var det ikke før.

 

Postet av anonym: 95694c13f5da71d031f5e865130e865c

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som "ungdomsknekken" vi alle får pga det lut elendige skolesystemet.

Kuren? Ta et friår. Helt seriøst: TA ET FRIÅR.

Ingen annen kur.

Snakket med mine foreldre om akkurat dette. De sa at jeg overhodet ikke skulle ta ett friår etter 10ende, men etter 3 videregående kan jeg fint. Jeg vet ikke jeg, men jeg føler at jeg rett og slett ikke takler mer skole. Blir mast på om lekser hele tiden, og jeg knekker sammen hver eneste gang jeg begynner. Alt jeg leser må jeg lese 100 ganger for å huske det, sånn var det ikke før.

 

Postet av anonym: 95694c13f5da71d031f5e865130e865c

 

Da er det ganske tydlig hva du må gjøre, men ingen av oss hvet hvordan du kan gjøre det.

Kanskje du kan prate med skolehjelpen(sykesøster, psykolog, lege, rådgiver) om dette, og kanskje vis du har flaks så vil en av disse hjelpe deg til å overtale foreldrene dine.

Vis ikke så må du nesten sette foten ned, eller gi opp etter 1-2 uker på VGS.

 

Beklager vi ikke kan hjelpe mer enn som litt moralsk støtte.

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen måte å bli kvitt det på unntatt ett friår? Det ble slik i Januar, nå har det bare forverret seg noe helt for jævlig, har skulket noen dager i tillegg noe som jeg ikke akkurat er stolt over. Jeg hadde håpet det skulle gå over på Videregående, men er ganske i tvil på at det er tilfelle.

 

Postet av anonym: 95694c13f5da71d031f5e865130e865c

Lenke til kommentar

Tro meg, det går over på videregående!

 

Jeg var i tilsvarende situasjon da jeg gikk på ungdommskolen. Skolesystemet i Norge har en tendens til å stappe en ananas i rævva di, og det er bare noe du må leve med. At folk rundt deg er noen idioter (gå med sminke ffs, hadde jeg visst hvor det var hadde jeg ringt barnevernet) er ikke uvanlig. Du er i en alder hvor medelevene dine stort sett bare er dritt. I fremtiden kommer de som er "kulest" på skolen akkurat nå bli samfunnets absolutt største tapere. Tro meg, har sett så utrolig mange eksempler på dette. Hvis du holder øynene dine åpne på videregående kommer du til å se mange av stjernene fra ungdomsskolen visne hen.

 

Vet ikke helt hva jeg svarte på nå...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tro meg, det går over på videregående!

 

Jeg var i tilsvarende situasjon da jeg gikk på ungdommskolen. Skolesystemet i Norge har en tendens til å stappe en ananas i rævva di, og det er bare noe du må leve med. At folk rundt deg er noen idioter (gå med sminke ffs, hadde jeg visst hvor det var hadde jeg ringt barnevernet) er ikke uvanlig. Du er i en alder hvor medelevene dine stort sett bare er dritt. I fremtiden kommer de som er "kulest" på skolen akkurat nå bli samfunnets absolutt største tapere. Tro meg, har sett så utrolig mange eksempler på dette. Hvis du holder øynene dine åpne på videregående kommer du til å se mange av stjernene fra ungdomsskolen visne hen.

 

Vet ikke helt hva jeg svarte på nå...

Da får jeg satse på det da :/. Jeg skal begynne på allmenn, fordi jeg ikke aner hva jeg skal satse på i fremtiden. Broren min gikk på allmenn, han ble helt lik meg bare i 2 videregående, da var han helt ute og rimelig lik hvordan jeg har det nå. Han tok ett friår etter 3 klasse, da ble han ganske mye bedre.

 

Postet av anonym: 95694c13f5da71d031f5e865130e865c

Lenke til kommentar

Hei,

 

Er du allerede lei skolen i 10'ende trinn så må jeg nok skuffe deg, for veldig mange blir det ikke lettere eller mer interessant under videregående utdanning. Ihvertfall er situasjonen slik for veldig mange av de som går allmennrettet utdanning. Problemet er datamaskinene blir for store fristelser, dermed går timene til facebook og 123spill istedenfor den tiltenkte undervisningen. Med andre ord; ett tidsfordriv helt uten faglig utbytte.

 

Selv for de ivrigste elevene blir datamaskinen brukt til andre ting (feks. diskusjon.no blush.gif), hvordan forestiller du deg da det er for de som faktisk er lei skolen?

 

Jeg vet ikke hvem du er, men det jeg kan si er at du ikke kan vente på videregående og tro at alt skal forandres der. Du må gjøre noe selv, og du må gjøre det så tidlig som mulig. Du sier du er lei elevene, lærerne, pensum og generelt hele skolen. Akkurat hva er det du er lei? De andre elevene; er de for barnslige, andre interesser enn deg? eller hva er egentlig du er lei? Still deg de samme spørsmålene for lærerne, pensum (føler du det er mye unyttig feks?) og skolen generelt.

 

Så er spørsmålet du må stille deg: Hva kan jeg gjøre med saken? Hvordan gjøre skolehverdagen mer interessant, noe som avhenger voldsomt av hva du faktisk er lei av med skolen (ikke svart "ALT!", finn spesifikke ting). Ellers kan jeg bare anbefale deg å snakke med en foresatt, lærer, rådgiver eller annen voksen person som har muligheten til å forandre din hverdag til det bedre.

Ingenting er viktigere enn trivsel, gjør noe med hverdagen din. Lykke til.

Lenke til kommentar

Blir mast på om lekser hele tiden, og jeg knekker sammen hver eneste gang jeg begynner. Alt jeg leser må jeg lese 100 ganger for å huske det, sånn var det ikke før.

 

Postet av anonym: 95694c13f5da71d031f5e865130e865c

 

Det burde ikke være nødvendig å lese eg til all verdens kunnskap, men slik er vel livet :(

Lenke til kommentar

Hei,

 

Er du allerede lei skolen i 10'ende trinn så må jeg nok skuffe deg, for veldig mange blir det ikke lettere eller mer interessant under videregående utdanning. Ihvertfall er situasjonen slik for veldig mange av de som går allmennrettet utdanning. Problemet er datamaskinene blir for store fristelser, dermed går timene til facebook og 123spill istedenfor den tiltenkte undervisningen. Med andre ord; ett tidsfordriv helt uten faglig utbytte.

 

Selv for de ivrigste elevene blir datamaskinen brukt til andre ting (feks. diskusjon.no blush.gif), hvordan forestiller du deg da det er for de som faktisk er lei skolen?

 

Jeg vet ikke hvem du er, men det jeg kan si er at du ikke kan vente på videregående og tro at alt skal forandres der. Du må gjøre noe selv, og du må gjøre det så tidlig som mulig. Du sier du er lei elevene, lærerne, pensum og generelt hele skolen. Akkurat hva er det du er lei? De andre elevene; er de for barnslige, andre interesser enn deg? eller hva er egentlig du er lei? Still deg de samme spørsmålene for lærerne, pensum (føler du det er mye unyttig feks?) og skolen generelt.

 

Så er spørsmålet du må stille deg: Hva kan jeg gjøre med saken? Hvordan gjøre skolehverdagen mer interessant, noe som avhenger voldsomt av hva du faktisk er lei av med skolen (ikke svart "ALT!", finn spesifikke ting). Ellers kan jeg bare anbefale deg å snakke med en foresatt, lærer, rådgiver eller annen voksen person som har muligheten til å forandre din hverdag til det bedre.

Ingenting er viktigere enn trivsel, gjør noe med hverdagen din. Lykke til.

Det med data, de siste årene har jeg brukt ganske mye tid på data pga vennene jeg har, deler jeg ikke noen særlige felles interesser med og jeg vil egentlig ikke være med de. Derimot så er jeg ikke en standard person som bor på facebook osv osv, jeg liker å lese om sykdommer og mye innen helse, samt ufattelig mye lærerikt stoff, men som faktisk interesserer meg. Der er forskjellen med skolen, det er ca 5 sider i min samfunnsfag bok jeg kan lese, og det er noe jeg VIL lese. At jeg er påtvangt til å lese for meg kjedelig stoff er vel det som gjør det verre.

 

Det jeg er lei med elevene er at alt på skolen avhenger av drittslenging, utseende og mobbing. Ikke det at jeg er en person som blir det, men jeg er vitne til det og helt ærlig er det ikke noe vits i for meg å gjøre noe imot det. Jeg får jo selvfølgelig slengt drit til meg hver dag, som omtrent alle får egentlig. Det er ikke noe problem for meg å svare tilbake, det er mer at jeg er møkk lei av å måtte gjøre det. Så vil jeg helst ikke ha noe tips om at jeg må snakke med lærere og de må gjøre noe, det funker kanskje i teorien, men i praksis går det aldri. Mange av lærerne er ute etter å gi annmerkninger, og når jeg prøver å forklare noe f.eks får jeg bare en kommentar tilbake om at jeg må slutte med det tullet. Jeg får ikke utrykke min mening uten å bli stoppet, når læreren merker hun taper en diskusjon så bare ber hun meg stoppe. Hvis de er i nærheten av å tape i en "diskusjon", så er målet deres å få meg til og se dum ut forran resten av klassen, det er hvertfall sånn jeg føler det. Alt dette pluss at jeg blir ekstremt trøtt gjør at skolen er ett slit, så er det jo lekser når jeg kommer hjem som jeg ikke orker. F.eks idag sov jeg fem timer etter skolen, jeg burde kanskje ikke gjøre det, men jeg trenger det. Om jeg ikke sover er jeg helt utslått resten av dagen, noe som jeg helst vil unngå.

 

Det med trøtthet, det kan være en kombinasjon av skole og min sykdom (leddgikt). Nå når det nærmer seg vintertid så pleier det og bli verre. For å være helt ærlig vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, og det med å snakke med voksne har jeg gitt opp pga mine foreldre nekter å høre på meg, jeg får høre de samme linjene hele tiden og jeg takler ikke å høre det mer. Mitt siste håp var at noen her kunne komme med noen gode tips på hva jeg burde gjøre, noe jeg har fått, men derimot vet jeg ikke hva jeg 100% burde gjøre i fremtiden.

 

PS sykdommen min er ikke av noe alvorlig tilfelle, jeg får god medisin og hendene mine ser ikke ut som Jan Teigen eller noe lignende. Derimot så får jeg vondt om morgenen og det tar vel energi fra meg det og.

 

Postet av anonym: 95694c13f5da71d031f5e865130e865c

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg går nå i 10ende klasse, som skal være det viktige året som man har så mange valg. Den setningen har jeg hørt omtrent tusen ganger og er møkk lei den, slapt av meg kanskje men sånn er det. Uansett, problemet mitt er at skolen ikke interesserer meg i det hele tatt. Lærerne, elevene, leksene, pensum, alt er for meg møkk kjedelig. Jeg er ikke en av de guttene som blir mobbet og sett ned på, men heller ikke en av de mest populære (og takk gud for det). Jeg føler det er helt vilt hvor mye som blir sett på utseendet i ungdomsskolen. Ja det er greit man vil kanskje kle seg fint, men helt seriøst, 2000kroners bukse og 8000kroners jakke er vel ikke alltid nødvendig å gå med, deretter skryte av det? For ikke å glemme av at noen gutter i klassen min har begynt å bruke sminke, pudder og fuckings selvbruning? Jeg føler at utseendet har mer å si enn skolen generelt, og hvor mye energi som faktisk brukes på det.

 

Jeg føler det er ingen som ikke er helt ufattelig utseende fikserte, eller som rett og slett er merkelig. Jeg finner ingen som er lik meg, ingen som jeg kan diskutere ting som gir mening, istedenfor dyre klær og nye sminker (?). Så var det pensum og skolen generelt, jeg hadde nærmere 5 i snitt i 8, så gikk det ned til 4,2 i 9 klasse, nå vil jeg tro at det går ned i 3 fordi jeg rett og slett ikke orker skole. Jeg føler meg presset ned og det er ett slit for meg å stå opp om morgenen, komme til de samme folkene, den samme mobbingen som alltid pågår og det samme pensumet der mye av det rett og slett ikke gir mening.

 

Nå kan det høres ut som at jeg er komplett venneløs, men jeg har to "gode" kompiser som jeg vil si er relativt populær på denne skolen, problemet med de er at jeg føler ingen av mine interesser er felles med de, derfor når de spør om jeg er med ut så vil jeg ikke fordi det ender bare opp med at jeg kommer til å kjede ræven av meg. Derimot så snakker jeg alltid med en gjeng på skype som bor 3 mil unna meg, koser meg ofte med de og har det kjekt. Så kommer jo da problemet at foreldrene mine hater alt med data, og det gjør jo ikke jeg. Så jeg har hatt utallige krangler med de om det temaet, samt at de maser om skole og jeg tørr ikke å svare hvordan jeg har det fordi de bare dømmer meg om at jeg er en lat dritt som forventer at alt skal bli gjort for meg.

 

For meg var 9 klasse et helvete, jeg har aldri vært så lei skole før, jeg følte jeg ble kronisk trøtt av det og alt bare raknet for meg. Sov massivt mye, hadde sykdom som jeg slet med (og sliter med forsatt), karakterene mine gikk ned og vennene mine ble færre. Nå står det stille på akkurat det samme punktet, jeg vil ikke på skolen, jeg er mye trøtt og foreldrene mine kan jeg ikke snakke med fordi de forstår rett og slett ikke hvordan livet er for ungdommen idag.

 

Så var det det siste da, jenter interesserer meg heller ikke lenger. Jeg ble aktiv innen jentefronten i 5 klasse, da ble jeg sammen med den fineste på skolen noe som var selvtillit boost for meg. Gjennom hele 6 klasse var alle jentene i klassen min forelsket i meg, noe de holdt skjult for meg så når jeg skulle flytte fikk jeg vite det og da ble jo jeg helt fra meg ettersom jeg hadde likt noen av de sjøl.

I syvende flyttet jeg og ble sammen med den beste jenten jeg vet om, fy flate hun likte jeg. Det endte dårlig og varte kort, men forsatt sitter jeg igjen med tanken om at hun er kjærestemateriale for å si det sånn. Derimot vet jeg at jeg ikke har sjangs der igjen, og gjennom hele 8 til 10 har jeg ikke hatt noe interesse for jenter. Det har dog vært noen som har likt meg, men de har jeg avvist over tid.

 

Så om du har faktisk greid å lese gjennom min "Wall of text", så kommer spørsmålet.

 

Hvorfor er det blitt slik? Hva er problemet mitt, og hva i alle dager kan jeg gjøre for og rette noe opp? Hvordan kan jeg bli interessert i skolen igjen?

 

Jeg sitter helt fast, og trenger hjelp. Heldigvis har jeg den gjengen på skype som jeg har det gøyt med ofte, men som sagt blir det jo bare krangler med mine foreldre som gjør meg bare mer sur og trøtt.

 

Håper på noen svar og gjerne bare si hva som er feil med meg og hva jeg burde rette på om det er noe spesielt du vil påpeke.

 

 

Forresten jeg orker ikke å rette på skrivefeil akkurat nå, skal på skolen halv 11 imorgen og da tenker jeg at det er bedre å gå og legge seg.

 

Postet av anonym: 95694c13f5da71d031f5e865130e865c

Det synes jeg var et veldig godt innlegg, konkret og utdypende. Håper at du kan nyttiggjøre deg de svarene du har fått.

Lenke til kommentar

Det med data, de siste årene har jeg brukt ganske mye tid på data pga vennene jeg har, deler jeg ikke noen særlige felles interesser med og jeg vil egentlig ikke være med de. Derimot så er jeg ikke en standard person som bor på facebook osv osv, jeg liker å lese om sykdommer og mye innen helse, samt ufattelig mye lærerikt stoff, men som faktisk interesserer meg. Der er forskjellen med skolen, det er ca 5 sider i min samfunnsfag bok jeg kan lese, og det er noe jeg VIL lese. At jeg er påtvangt til å lese for meg kjedelig stoff er vel det som gjør det verre.

Postet av anonym: 95694c13f5da71d031f5e865130e865c

 

Der kjenner jeg meg veldig mye igjen i din situasjon, og selv har jeg måtte ta til takke med å lese om det som interesser meg på min egen fritid. Akkurat dette kan bli bedre på videregående, ettersom du får velge mellom flere fag, men generelt sett er det rimelig mye av det samme som på ungdomsskolen. Mye unyttig kunnskap i pensum. Eneste jeg kan anbefale deg å gjøre her er rett og slett å fortsette med det som interesserer deg på fritiden.

 

Det jeg er lei med elevene er at alt på skolen avhenger av drittslenging, utseende og mobbing. Ikke det at jeg er en person som blir det, men jeg er vitne til det og helt ærlig er det ikke noe vits i for meg å gjøre noe imot det. Jeg får jo selvfølgelig slengt drit til meg hver dag, som omtrent alle får egentlig. Det er ikke noe problem for meg å svare tilbake, det er mer at jeg er møkk lei av å måtte gjøre det. Så vil jeg helst ikke ha noe tips om at jeg må snakke med lærere og de må gjøre noe, det funker kanskje i teorien, men i praksis går det aldri.

Postet av anonym: 95694c13f5da71d031f5e865130e865c

 

Dette slipper du forhåpentligvis på din neste skole, og i min erfaring er det mye mindre av denne typen oppførsel på videregående skole.

 

Mange av lærerne er ute etter å gi annmerkninger, og når jeg prøver å forklare noe f.eks får jeg bare en kommentar tilbake om at jeg må slutte med det tullet. Jeg får ikke utrykke min mening uten å bli stoppet, når læreren merker hun taper en diskusjon så bare ber hun meg stoppe. Hvis de er i nærheten av å tape i en "diskusjon", så er målet deres å få meg til og se dum ut forran resten av klassen, det er hvertfall sånn jeg føler det.

Postet av anonym: 95694c13f5da71d031f5e865130e865c

 

Dette har jeg også opplevd og er faktisk urovekkende vanlig, ingen ønsker å virke mindre smart, spesielt da ikke lærere ovenfor elever. Dette kombinert med den barnslige oppførselen gjør det kanskje verdt for deg å vurdere å bytte klasse? Selv tolererte jeg ikke en slik nedverdigende oppførsel fra læreren som jeg hadde vansker med, snakket da med min kontaktlærer (som jeg hadde god kontakt med), og til slutt ble situasjonen med den andre læreren mye bedre. Så jeg anbefaler deg å snakke med noen på skolen som kan hjelpe din situasjon angående lærerne (å si ifra om mobbing, drittslenging osv. er, som du allerede har påpekt, rimelig dødfødt).

Lenke til kommentar

Jeg sliter hardt nå. Alle fag er blitt totalt uinteressangt, matte som var mitt beste fag ligger jeg på 2-3 i nå, hadde 5-6. Alt innen skole er ødelagt, jeg er i en grop som jeg ikke finner en vei opp av. Alle elever og klær og ALT er tungt, jeg sliter hver skoledag og klarer knapt å holde meg våken. Jeg har folk jeg kan være med om jeg vil, men det er noe jeg absolutt ikke ønsker fordi jeg føler det er så stor forskjell på oss. Det hjelper lite å skifte klasse i midten av 10 klasse, alle har fått sine venner og bånd, er ikke akkurat gøy å skifte da. Foreldrene mine forstår meg ikke (ikke som ett vanlig fjortizzdrama.), jeg kan rett og slett ikke snakke med de og jeg føler meg som en drittsekk hver gang jeg prøver. Mulighetene mine på bedre og god skole minsker drastisk, jeg har allerede 9 fraværsdager og ifølge foreldrene mine så om jeg får en til kommer jeg ikke inn på noe god skole. Tanken om å gå på skolen er så jævlig og at jeg i det hele tatt får meg opp om morgenen forstår jeg ikke, det kan ikke måtte være slik? Omtrent alt faller fra hverandre dette året, det viktigste året. Jeg har ingen å snakke med, har ikke noe spesielt lyst til å snakke med lærere, og foreldremøte på Torsdag kommer til å bli ett rent helvete.

 

Jeg har gjort så mye gale dette året, og jeg har ingenting å forsvare meg med unntatt at jeg faen ikke takler skole lenger. Når jeg sier det til foreldrene mine så tar de det som ingenting, og det eneste jeg har lyst på er fred og ro fra både skole og dem...

 

Om jeg skal prøve og fortelle litt om livet mitt så er det slik: Jeg søker opp MYE rart på nettet, tar opp ufattelig mye informasjon og lærer RASKT om alt teknologisk. F.eks i familiebesøk har jeg to fettere på samme alder som meg. Forskjellen er at jeg vil ta del i diskusjonen med voksne, jeg vil ytre mine meninger, mens fetterne mine vil gjøre det stikk motsatte. Sånn som dette er det på skolen og, jeg er så forskjellig fra alle andre. Enten er det jeg som er komplett "retard" eller så vet jeg ikke hvor jeg hører hjemme lenger.

 

Jeg vet at jeg kunne blitt en av de populære om jeg hadde gått inn for det, jeg har ikke ekstremt store problemer med det. Men grunnen er at jeg ikke liker folk jeg går med, jeg vil egentlig bare lære alt hjemme, der jeg faktisk lærer noe. Alt dette har kommet fra halve 9 klasse. Jenter i klassen min spør hva som har skjedd med meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare lenger.

 

Det er sikkert jeg som har alvorlige problemer med å sosialisere meg eller noe lignende, men nå ser jeg rimelig dystert på hver dag som går. En ting som skal bemerkes, jeg snakker av og til med folk rundt 18års alderen, det er utrolig mye bedre. Jeg føler de faktisk bryr seg (?) om noen form for nyttige ting, og det er noe vetig i hodet deres.

 

 

Derimot så er det sikkert mye å kritisere på meg og, noe jeg forstår godt. Derimot så kan jeg svare på noen av spørsmålene dine.

 

Nei jeg bor ikke på vestkanten.

 

Jeg bor midt i mellom en by og landet kan man si.

 

Jeg tørr rett og slett ikke å vise dette til foreldrene mine, fordi jeg føler forsatt at de ikke vil forstå noe.

 

Dette var en wall of text, sikkert mer bare for å få alt ut og lite systematisk. Om noen ser noe her de vil spørre eller kommentere om, så versegod.

 

 

Postet av anonym: 95694c13f5da71d031f5e865130e865c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...