Gå til innhold

Hvilket av disse systemene skal jeg velge? (P4 eller AMD)

eirberen

Anbefalte innlegg

Hvilen av disse systemene skal jeg velge med tanke på at jeg skal bruke maskinen til spilling, internett, musikk.

Jeg vil også ha raskest mulig system av disse og mest stabilt + overklokkingsvennlig.

System 1

Abit NF7-S rev 2.0 !!! nForce2 5PCI 1AGP8x 3DDR-DIMM ATA133 LAN Firewire USB 2.0 6CH-Audio SocketA ATX

2x TwinMOS-Winbond Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK)

AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz/1.83GHz 128/512Kb 333MHz 0.13 bulk SocketA

Thermaltake A1607 Volcano 11 Xaser Edition SocketA (max XP3400)

Totalt inkl mva og frakt: 3455kr

System 2

Abit IC7 i875P 4DDR-DIMM 5PCI FireWire Audio SATA Raid Socket478 ATX

2x TwinMOS-Winbond Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK)

Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz -C Hyperthreading 512Kb 800MHz bulk/tray Socket 478

Zalman CNPS 7000 Cu (Socket478 754 Athlon64

Totalt inkl mva og frakt: 4648kr

Takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde jeg vært deg hadde jeg nok kjøpt p4 oppsettet.

Syns p4 cpuene er mye mer stabile og i tillegg har du jo funnet deg en 800 mhz fsb som er meget grei da :yes:

Har du belegg på dine påstander at P4 CPUèr er mer stabile ?

Vil gjerne se dokumentasjon fra faglig hold !

Lenke til kommentar

Syns p4 cpuene er mye mer stabile og i tillegg har du jo funnet deg en 800 mhz fsb som er meget grei da :yes:

Hva er det med dere AMD freakere ? Hver eneste gang noen mener at ett P4 oppsett er mer stabilt, så kommer det ett motangrep der vi hele tiden skal "bevise" at det er mer stabilt osv. Har heller lyst til å snu denne utfordringen, dere dere AMD freakere legger frem faglig dokumentasjon, at AMD er best, mest stabilt osv. KAN DERE DET ???

Lenke til kommentar

Hva vil du si er faglig hold? Hardware.no test? Test gjort av, eller på oppdrag fra, Intel eller AMD? En datakyndig person?

Lenke til kommentar

Har du belegg på at AMD CPUèr er like stabile som P4 ?

EDIT: Jeg åpnet 20+ vinduer fra "siste24" timer, og derfor kom svaret mitt litt sent. I mitt vindu var jarmo sin post den siste.

Lenke til kommentar

Hva er det med dere AMD freakere ? Hver eneste gang noen mener at ett P4 oppsett er mer stabilt, så kommer det ett motangrep der vi hele tiden skal "bevise" at det er mer stabilt osv. Har heller lyst til å snu denne utfordringen, dere dere AMD freakere legger frem faglig dokumentasjon, at AMD er best, mest stabilt osv. KAN DERE DET ???

Hva du griner etter :o ?

Jeg har begge deler, både en AMD og 2 Intelsystemer og har bygget maskiner i mange år, Da bør du komme med belegg for dine påstander at jeg er en AMD freak !? Teknologisk sett er begge systemer like

stabile/ustabile, største problemet i dag er brukere uten kunskaper

som skaper ustabiliteter med PCèr :wink:

Ps. Hadde reagert på samme måte hvis noen hadde påstått at

AMD er mer stabil enn Intel !

Lenke til kommentar

Har selv både en 2.4 C @ 3.0 GHz og en 2400+ og gjett hva?

De er begge to LIKE stabile.

Det eneste jeg legger merke til er at Intel maskinen på 3 GHz laster Counter-Strike mye tregere og alt av menyer er mye mer sirup enn på den "dårligere" AMD XP maskinen. Videre har P4 maskinen en tendens til å "klippe" i winamp når jeg bruker Seti, noe som AMD-maskinen ikke gjorde.

Men, til alt annet er det ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Saken er grei..

Gi to personer 7000kr

Den ene skal kjøpe en pc med AMD den andre med Intel, hvem får den raskeste pc'n?

Gjør det samme med ubegrensede midler... Hvem får den raskeste masinen nå?

Med andre ord, Intel er best...dvs. de har det raskeste systemet tilgjengelig, men dette koster mye penger. Har man derimot begrenset med penger får man raskest system med AMD. Det er vel ikke mange som gidder å kljøpe topp-prosessorene uansett..

Når det gjelder denne posten, ville jeg valgt AMD systemet, eller jeg har allerede bestillt det systemet. :D

Mvh Thomas Nilsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...