Gå til innhold

Løse hunder er glade hunder. La oss få luftehage.


Anbefalte innlegg

ønsker at hundene kan få et inngjerdet område vi kan gå inn på,slippe de som kan i lag,eller alene...men hvertfall gi hunden mulighet til å løpe å gjøre hva den vil i 15 minutt hvertfall :)bare være vill å glad :)ble bra trening på eiere som sliter med at hunden ikke vil komme,når de endelig er løse,fordi de alltid er i bånd overalt...Å enkelte ikke tør slippe sin hund hvor som helst :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare meg som ikke forstår en dritt?

 

poenget er jo det at det er alt for mange hunder som bare går i bånd som ikke får muligheten til og springe fritt.

Det er veldig mange mennesker som aldri tar seg tid til og trene innkalling på sine hunder. og en hund som aldri får muligheten til og springe fritt kan fort bli rastløs og bli litt uhåndterlig.

 

Derfor kan det være lurt vist det i alle kommuner eller sammarbeid mellom små kommuner at man setter opp luftegårder som er rimelig stor der man kan slippe hunden sin løs uten og tenke på at den har muligheten til og stikke av eller kan bare løpe rett bort til andre hunder/folk.

 

Det er egentlig en sikkerhet for alle parter der hunden får mulighet til og røre på seg uten bånd og man trenger ikke "tenke" på farer siden man slipper den løs i en luftegård.

Lenke til kommentar

Katt er best og hund er pest!!!! :new_woot:

Hunder kommer når du roper på dem og pisser ikke i garasjen til folk!

Nei, de pisser på trappa di og driter i hagan din istedenfor.

 

Katt er best og hund er pest!!! :thumbup:

Det gjør katta å om du ikke har kustus på den. Som ingen har. Hunden driter ikke på plena til naboen og trappa om man har kontroll på den. Katta har man ikke kontroll på uten bånd.

 

Og skal vi nevne villkatter? Kontra villhunder, som ikke er noen av i Norge... hmm

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi hunden er 10x større enn katta, og det ville vært umulig med en hundedo.

 

 

vel kanskje ikke umulig men rimelig mye større kasse som skal til,

men en hund er jo laget for å løpe og snuse (hvertfall de fleste) så ville vært unaturlig og bare ha dem inne,

å da når man først har hund kan man jo la den få være litt løs hvertfall

Lenke til kommentar
Det gjør katta å om du ikke har kustus på den. Som ingen har. Hunden driter ikke på plena til naboen og trappa om man har kontroll på den. Katta har man ikke kontroll på uten bånd.

Tull, jeg har 2 katter og 1 hund og har kustus på alle. Ute knipser jeg og peker og kattene går inn f.eks. Uten kontroll og tilsyn er det verre med katt enn hund dog, men ikke umulig. Man kan trene katt med klikker f.eks, akkurat som med hund - selv om katter er langt mer egenrådig, så er det mulig å få de til å gjøre endel de også hvis man vil. Mine katter (som hunden) kan f.eks "sitt" og "ligg" på kommando.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvordan trener du katten til sitt og ligg? Min katt kommer når jeg plystrer eller knipser. Nå har ikke jeg trent noe med den, den har vel bare funnet ut at det er greit å komme joggende når folk knipser på den..

Akkurat likt slik du gjør med knips og plystring. De kommer for at de erfarer at det lønner seg for dem. Med kos, mat eller annet.

Sitt og ligg trenes likt som med hund. Man forsterker adferd og legger til kommando etterhvert. Lønner det seg å legge seg eller sitte, så kjenner de igjen kommando på lik linje som hos deg der du plystrer/knipser.

Det er ikke like lett med katter som med hund på noen måte, men litt kan man dog lære de.

 

Denne læringen er universell og kan brukes på de fleste. Delfiner f.eks lærer på samme prinsipp

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Jeg har lært katta å gi labb, var gjort på en liten kveld, så oppfriske det en gang i blandt, nå sitter det.

Katta tigger med labben en gang i blandt også :p

 

Vil ikke si at det er så mye vanskeligere å lære katter enn hunder, ikke sånne små-ting ihvertfall.

Å drive med f.eks agility med katt er nok litt værre.

 

 

Men, førsteposten og topic er relativt uforstålig og burde skrives om.

Tittel har jeg endret :)

Lenke til kommentar

Er det bare meg som ikke forstår en dritt?

 

poenget er jo det at det er alt for mange hunder som bare går i bånd som ikke får muligheten til og springe fritt.

Det er veldig mange mennesker som aldri tar seg tid til og trene innkalling på sine hunder. og en hund som aldri får muligheten til og springe fritt kan fort bli rastløs og bli litt uhåndterlig.

 

Derfor kan det være lurt vist det i alle kommuner eller sammarbeid mellom små kommuner at man setter opp luftegårder som er rimelig stor der man kan slippe hunden sin løs uten og tenke på at den har muligheten til og stikke av eller kan bare løpe rett bort til andre hunder/folk.

 

Det er egentlig en sikkerhet for alle parter der hunden får mulighet til og røre på seg uten bånd og man trenger ikke "tenke" på farer siden man slipper den løs i en luftegård.

 

det e bra du passe på mæ,he he...og får det sakli sagt som i en rettsak ;)æ regne jo me at alle klare tenke logisk.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...