Gå til innhold

får ikkje opna NAT på bad company 2

Anbefalte innlegg

Heisan, eg har eit ZyXEL P-2602HWT-F3 multimodem.

Eg lagger som berre pokker på Battlefield Bad Company 2 på pc, oppi 400 ping! har vert på port forward og sitt guide på kva porta som skal åpnast. Eg sitter altso på ein 10 mb/s ned linje, og 0,5 mb/s ned (vanlig ADSL).

Eg har fått åpna alle portane untat "80". Kvar gong eg prøvar så får eg opp denne feilmeldinga, "The port range can't include HTTP remote management port. Please use a different port or change the HTTP remote management port". Eg har prøvd på maskina som portane skal åpnast på, og ein anna. Eg har også satt opp statisk IP, "10.0.0.50".

her er guiden eg har brukt:

bad company 2 port forward

[edit]

har funnet ut at port 80 skal vere åpen, sidan den er standard for HTTP trafikk. Har vert inne på canyouseeme og skjekka portetn, dem der fekk eg opp at den ikkje er åpen.

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen blander inngående og utgående porter ser jeg.

Port 80 er selvfølgelig åpen for utgående trafikk.. hvis ikke så hadde ikke du fått postet innlegget ditt.

Jeg er ganske sikker på at BC" *ikke* krever åpen inngående port 80 for å fungere.

Du skal ikke trenge å forwarde en eneste port på routeren din for å spille BC2 online, hva slags grunnlag han som har skrevet guiden har gått ut ifra er jeg usikker på.

Flere som har klaget på høy ping på trådløst på det modemet der ser jeg, du kjører trådløst ?

Lenke til kommentar

Den guiden er from dem som skal spille på PS3/xbox360.

Hvis du får koble deg til servere å spille online, så trenger du ikke å NAT'e, Punktum. Du har tilgang. Det er bare konsoller som evt. skal hoste games som må NAT'e.

Port 80 (eller andre) trenger IKKE å være åpen via NAT for å få tilgang til eksterne servere.

NAT brukes for at andre maskiner skal kunne finne din maskin utenifra, aldri fra din maskin og ut. D.v.s. når du surfer på web, så bruker du port 80 mot serveren du laster i fra, du trenger IKKE å NAT'e port 80 til din maskin. Det skal du bare gjøre om du kjører en lokal web server på maskinen og du vil at andre skal kunne finne den ved å koble seg på den eksterne IP adressen din.

Har du dårlig ping i BC2 på PC er det IKKE NATingen som er problemet, da er det noe annet. Kan være en trådløs router som krøller det til, kan være annen trafikk på linja, kan være problemer med linja. Men det er IKKE NATing som må til.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

MrLee har helt rett her.

Først av alt så er portforwarding guiden du har her for dem som trenger NATing for xbox live. PC trenger ikke å forwarde noen port. Det eneste unntaket er om du skal drive en server (men slikt har ikke privatperoner tilladelse til å gjøre uansett så langt jeg vet for Battlefield servere, og det er dessuten ikke problemstillingen vi har med her å gjøre).

NATing eller ikke har også ingenting (null og niks) å gjøre med pingtider.

Her må du rett og slett se deg om etter en annen feilårsak.

Først av alt - sjekk hvilken server du spiller mot. Test din pingtid mot for eksempel en av TV2 serverene. Disse ligger veldig godt posisjonert i det norske nettverket og bør deremd ha meget god responstid. Jeg får selv 6-7ms mot disse typisk, og jeg pinger 6ms mot min egen ISP - så 6av disse millisekundene er bare pga. det er responstiden til nettlinjen min genereellt.

Hvis du da får dårlig responstid der så:

- Sjekk om det har noe med dårig trådløs forbindelse å gjøre (test om det er samme med kabel rett i ruter)

- Hvis ikke det fører frem så sjekk hva responstiden din på linjen er generellt. Ping med PCen til f.eks. uio.no . Hvis responstiden der også er dårlig (på kabel) så er det nettlinjen din som er feilårsaken og du må kontakte din ISP for å rette det. Bare test som sagt ditt (evt) trådløse nettverk før du legger skylden på din ISP.

Eksempel på pingkommando: ping uio.no -t -l 1000

Vær obs på at -l 1000 delen av kommandoen pinger med store pakker, og kan gi ca +10-15ms, men det tester stabiliteten mye bedre og avdekker dermed problemer lettere.

Hvis du har DSL basert forbindelse regnes forøvrig alt mellom 3-40ms som rimeig normalt avhengig av forholdene (i ping direkte mot din ISP sine servere, f.eks. DNS, ikke nødvendigvis til uio.no). Over dette så er det som regel indikativt av noe som er "feil" et sted og dermed kan rettes om du notifiserer ISPen din.

Jeg pinger for referanse:

6ms til nextgentel med standard pakker. 14ms med 1000 i pakkestørrelse. 17ms og 25ms (1000 pakkestørrelse) til uio.no

Husk at om det viser seg at det er linjen generellt som er problemet så trenger ikke dette å være særlig merkbart i generellt bruk, så ikke vær overrasket om det er tilfellet. 400ms er kanskje uholdbart for spill - men det er ikke sikkert du merker noe på det når du surfer på nettet for eksempel.

Sjekk disse tingene og rapporter gjerne tilbake :)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...