RamGuy Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg ser på meg selv som relativt stødig i både engelsk skriftlig og muntlig, men det er liten tvil om at forståelsen min er langt bedre enn utførelsen for å si det mildt. Skrive på engelsk kan jeg, det er på ingen måte perfekt men det fungerer temmelig bra. Men engelsk uttalen min er dessverre som hos nordmenn flest langt under pari... Jeg kunne svært godt å ha tenkt meg å bruke litt tid på fritiden til å forbedre min egen engelske uttalte, aller helst vil jeg helle mot britisk / irsk aksent, men selv amerikansk er jo mye bedre enn den norskengelske uttalelsen jeg har per idag. Er det noen som vet om noen gode dataprogrammer, lydbøker eller andre hjelpemidler som kan få meg fra en gjennomsnittlig norskengelsk uttale til noe litt mer troverdig og brukanes? Gjerne noe som kan være en smule lett og engasjerende å drive med og ikke noen kassetter fra 1980-tallet hvor en tilfeldig brite sitter å leser fra en kjedelig bok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå