ZeRKoX Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Da var tiden kommet til å vurdere å bytte ut min gamle trofaste Dell XPS m1330. Jeg har lyst på en maskin, som er relativt kraftig, slik den holder i 3-4 år. Tenker i5/i7, 8GB RAM, SSD. Bygget for å tåle å leve hele denne tiden i en sekk er heller ikke dumt. Design er også greit at ser ok ut, men byggekvalitet er viktigere. Størrelse 13-14 tommer, og med høyest mulig oppløsning på skjermen. (1280x800 er absolutt minimum.) Budsjettet mitt er 8-12k et sted tenker jeg. Modeller jeg har sett på er: - Thinkpad x1. - - Denne er dessverre litt dyr, men skal kunne klare den, om dere mener den er vert det? - Dell Vostro V131 - - Denne var billig, men ser alikevel grei ut, og ytelsesmessig kan den specces ganske bra? - Sony Vaio VPC-SB1V9E - - Flott maskin. Men blir i tvil pga viftestøyen som er rapportert? Er den ille? Finnes det andre modeller jeg bør kikke på? Mulighet for gode serviceavtaler er heller ikke feil... EDIT: Batteritid er også en ting jeg vektlegger. Er kjekt å slippe å lade på forelesning... Endret 17. oktober 2011 av ZeRKoX Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Er ute etter ny bærbar selv, har forelsket meg i tanken på asus UX31. Ultralett god pris, og veldig ok specs.. Ser ut som mye for pengene.. En av de første butikkene som har lagdt de ut.. men fler kommer snart og MPX er ikke akkurat kjent for å være de billigste... http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=647353#extra Da var tiden kommet til å vurdere å bytte ut min gamle trofaste Dell XPS m1330. Jeg har lyst på en maskin, som er relativt kraftig, slik den holder i 3-4 år. Tenker i5/i7, 8GB RAM, SSD. Bygget for å tåle å leve hele denne tiden i en sekk er heller ikke dumt. Design er også greit at ser ok ut, men byggekvalitet er viktigere. Størrelse 13-14 tommer, og med høyest mulig oppløsning på skjermen. (1280x800 er absolutt minimum.) Budsjettet mitt er 8-12k et sted tenker jeg. Modeller jeg har sett på er: - Thinkpad x1. - - Denne er dessverre litt dyr, men skal kunne klare den, om dere mener den er vert det? - Dell Vostro V131 - - Denne var billig, men ser alikevel grei ut, og ytelsesmessig kan den specces ganske bra? - Sony Vaio VPC-SB1V9E - - Flott maskin. Men blir i tvil pga viftestøyen som er rapportert? Er den ille? Finnes det andre modeller jeg bør kikke på? Mulighet for gode serviceavtaler er heller ikke feil... EDIT: Batteritid er også en ting jeg vektlegger. Er kjekt å slippe å lade på forelesning... Endret 18. oktober 2011 av Epleskrell Lenke til kommentar
Mistrael Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Jeg har bestilt meg en Sony Vaio SA. (der får du 1600x900 oppløsning på skjemen) Konfigurerte den selv på: sony.no til 11k (med i7), og skal sette i ekstra ram/ssd selv. Får den probably til helga, så kan gi deg en tilbakemelding på støy da. Det jeg har lest er at det kun er plagsom støy når du kjører grafikk tunge programmer (ergo vil den være stille i forelesninger o.l). Men må jo nesten regne med litt støy med såpass kraftig hardware i en 13" når alt kjører på full guffe? Men kan som sagt gi en tilbakemelding på det om du er interessert Edit: Maskinen Epleskrell linker til ser jo veldig spennende ut, og vil nok være et bedre kjøp om du ikke trenger grafikkort! Endret 18. oktober 2011 av Mistrael Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Sony Vaio SA så _meget_ aktuell ut. Gi gjerne en lyd når du finner ut hvordan den støyer og slikt. 1600*900 er brukendes på en 13,3 tommer Lenke til kommentar
Mistrael Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Skal gjøre det, får den senest neste uke (tar litt tid når de bygger den til deg). Batteritiden skal være rundt 7 timer, som kan dobles om du kjøper utvidet batteri. Denne review'en er verdt å lese btw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå