Gjest Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hei. Da har det seg sånn at jeg går 3. året videregående og har et sterkt behov for å forbedre meg i mine norskferdigheter. I all hovedsak er det mine grammatiske ferdigheter og setningsstruktur som får svi hver gang jeg skriver en tekst, så det er trolig der jeg kan forbedre meg mest. Jeg mener å huske at noen henviste til en tråd på dette forumet hvor de tok opp vanlige grammatiske feil, i tillegg til å forklare de grammatiske sammenhengene i setninger på norsk. Dette kunne vært til stor nytte for meg, men søkefunksjonen hjelper meg ikke i å finne den. Noen som vet hvilken tråd jeg snakker om? Fins det noen gode metoder der ute som kan hjelpe en ettersleper å lære seg litt grunnleggende norskferdigheter? Mvh. Espen Lenke til kommentar
Cashplay Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Er ikke noen kjempe i norsk-faget selv, men vil anbefale deg å lese en del. Sett at du får i oppgave å skrive en filmanmeldelse - da setter du deg en kveld og leser 50 filmanmeldelser og ser på hvordan de er skrevet. Grammatik og rettskriving kommer mer eller mindre av seg selv jo mer du leser og skriver. Det er en øvelsessak. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 1. Finn en god fantasybok 2. Les den 3. Les flere bøker Det største problemet du vil ha er å opparbeide deg nok leseferdigheter til å virkelig lese, men vis du klarer det så har du nettop fikset 90% av norsk probleme dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå