Gå til innhold

ATI Radeon 6950 ble for varmt

mrtw

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har seg sånn at kortet mitt overheata mer eller mindre, så jeg re-applya ny thermal paste på gpu(AS5) ikke for mye og ikke for lite, helt perfekt mengde.

Men av en eller annen rar grunn så har kortet tatt kvelden? Hvordan kan dette ha seg? Sitter nå på samme pc, med gammelt skjerkort :/

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update: Har fått kortet til og funke litt..typisk. Testa kortet på en annen pc, da funka både HDMI og DVI, men har ikke tilgang til og få testa det ordentlig iom at den andre pcn er ikke helt i orden. Satt kortet tilbake inn i min main PC, og da funka ikke HDMI eller DVI(lol?) Fikk DVI til og funke hvis jeg la pcn vannrett(med døra mot gulvet) men funka bare i 2-3 minutter også blacka skjermen ut.

What to do, what to do?

Lenke til kommentar

Er sjangsene for at det var AS5 som tok livet av kortet mitt store? Vil jeg kunne få nytt kort av Komplett pga reklamasjon?

Edit: Kortet fungerer noen ganger, da med artifatcs(hender også uten arifacts, men da får jeg black screen plutselig(1-5 min).

Endret av mrtw
Lenke til kommentar

Virker som om VRAM er svidd til H****

Fungerte kortet før du la på AS5?

Med mindre du sølte med AS5 skal ikke dette ha klart å drepe noe av kortet ditt.

Ja, kortet fungerte, nesten helt nytt.

Sølte ikke noe, var veldig forsiktig, så kan hende jeg tok en LITEN dert for lite, men dette vil ikke ødelegge kortet på milli sekundet.

EDIT: btw, noen ganger får jeg bilde på skjermen, noen ganger ikke. og hvis jeg får det, så holder det bare 10 min +-. Betyr dette at kortet er fixable fra min side? Prøve å fjerne pasta og re-applye en som ikke leder strøm kanskje? Advice plx

Endret av mrtw
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Antec Kuhler h20 920?

Opplever veldig høy liquid temperature(40-50) og ligger på ca 50c cpu temp idle.

Hva er det du prøver å kjøle? En stekeplate?

Nei, nei, Prøver å kjøle ned CPU

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Antec Kuhler h20 920?

Opplever veldig høy liquid temperature(40-50) og ligger på ca 50c cpu temp idle.

Hva er det du prøver å kjøle? En stekeplate?

Nei, nei, Prøver å kjøle ned CPU

Hvilken?

40-50c idle temp på vannet er veldig høyt. Det er vel slike temperaturer jeg får på vannet når prosessoren er fullt lastet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...