Olgadolga Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hvilke biler har god kjørekomfort? Når du svarer, så forklar hva GOD kjørekomfort er for deg. Altså, hva legger du i ordet "kjørekomfort"?.. f.eks. er det om setene er gode å sitte i? Eller styringen er bra? etc. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) I begrepet god kjørekomfort vektlegger jeg: - Komfortabelt demperoppsett; mykt, men ikke gammel-amerikaner-svampemykt - Komfortable seter - Lavt støynivå - Nok motorkraft til at kjøringen føles uanstrengt Eksempler her kan være Saab 9000/9-5, Volvo V70/S80, BMW 5-serie, Mercedes E-klasse - trenden er klart mot større personbiler. (Redigert etter innspill fra kremt) Endret 23. oktober 2011 av OML Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Mercedes og 5-serie 1 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 I begrepet god kjørekomfort vektlegger jeg: - Komfortabelt demperoppsett; mykt, men ikke gammel-amerikaner-svampemykt - Komfortable seter - Nok motorkraft til at kjøringen føles uanstrengt Eksempler her kan være Saab 9000/9-5, Volvo V70/S80, BMW 5-serie, Mercedes E-klasse - trenden er klart mot større personbiler. du og den forbaska saaben. ;P isåfall, velger du saab må det være original dempere for komforten sind del. og motor, minst 200 hk med turbo. sugemotorene til saab er lat Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg elsker fjæringen på Citroen med gasshydraulisk fjæring, tror jeg må skaffe meg en XM. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 I begrepet god kjørekomfort vektlegger jeg: - Komfortabelt demperoppsett; mykt, men ikke gammel-amerikaner-svampemykt - Komfortable seter - Nok motorkraft til at kjøringen føles uanstrengt Eksempler her kan være Saab 9000/9-5, Volvo V70/S80, BMW 5-serie, Mercedes E-klasse - trenden er klart mot større personbiler. Du glemte en viktig ting: Lavt støynivå. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 I begrepet god kjørekomfort vektlegger jeg: - Komfortabelt demperoppsett; mykt, men ikke gammel-amerikaner-svampemykt - Komfortable seter - Nok motorkraft til at kjøringen føles uanstrengt Eksempler her kan være Saab 9000/9-5, Volvo V70/S80, BMW 5-serie, Mercedes E-klasse - trenden er klart mot større personbiler. Du glemte en viktig ting: Lavt støynivå. dekkstøy også er viktig Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Du glemte en viktig ting: Lavt støynivå. Det gjorde jeg, og det er et veldig godt poeng. Takk. 1915: Dekkstøy er også støy ... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Støtter BMW 5-serie. i 150km/t kan man hviske til hverandre med gode dekk. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Støtter BMW 5-serie. i 150km/t kan man hviske til hverandre med gode dekk. snakker du om ny eller noe rundt midten av 80 da? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Støtter BMW 5-serie. i 150km/t kan man hviske til hverandre med gode dekk. Det gjorde jeremy clarkson i 200 km/t i en mercedes 1 Lenke til kommentar
MedaDwor Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det blir jo sittekomfort, synsvinkler og det jeg synes er viktig er at forbikjøring kan gjøres fort og uanstrengt. Bmw 528, Honta Civic CRX og nye Ford Mondeo er biler jeg har testet og synes har dette. Har også testet Peugeot 405, 406 og 307, Bmw 520aut, Volvo S40 og Toyota Avensis Diesel, disse har ikke bestått hos meg med tanke på akkselerasjon og sikt i bilen. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Støtter BMW 5-serie. i 150km/t kan man hviske til hverandre med gode dekk. snakker du om ny eller noe rundt midten av 80 da? Kan bare snakke om det jeg har prøvd selv i min egen E39. 2001/2002 modell. Nyere er vel neppe dårligere. Støtter BMW 5-serie. i 150km/t kan man hviske til hverandre med gode dekk. Det gjorde jeremy clarkson i 200 km/t i en mercedes O.K. Igjen kan jeg bare stå for hva jeg selv har prøvd, når jeg passerer 200 har jeg andre prioriteringer enn å hviske til mine medpassasjerer, så jeg har ikke prøvd. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Citroen DS Hehe, skal sies at disse er gode. Selv om jeg aldri har kjørt en serie 1 bil som jeg tror det er bilde av. Men har kjørt og sittet på mange ganger serie3 DS, 75modell for å være nøyaktig. Men disse egner seg ikke på motorvei vil jeg si da. Så om jeg skulle ha vært på langtur nedover europa hadde jeg ikke valgt en for å si det slik. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Av de bilene jeg har kjørt er det stort sett nyere (nyere enn 10 år) E-klasse, A6, 5-serie, S-klasse, eller med andre ord, større tyske premiumbiler generelt, som utmerker seg når det kommer til støy, sittekomfort og kjørekomfort. Man blir liksom aldri sliten av å kjøre en slik bil. Jeg kan kjøre nonstop Horten-Stavanger og fint klare å fortsette uten problemer i A6'n min. Min personlige mening i forhold til meg og min kropp så liker jeg meg best i en A6 (fra 2002 og oppover). Det er derfor jeg har en selv, uten at jeg er fanboy av den grunn. Jeg velger bil ut i fra komfort i forhold til meg og min kropp og kjørestil. Lenke til kommentar
worldsignia Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Mercedes S-klasse. Har kjørt de tre siste (W140, W220 og W205) mye, og det er alltid nedtur å bytte tilbake til min egen etterpå. Lydløs, komfortabel, nok krefter til at alt blir uanstrengt. Lenke til kommentar
trra Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Komfort kan jo være så mangt. Når man sammenligner komforten mellom kosebilen(Jaguar XJ6 1975) og bruksbilen, en Octavia 2005 så vil jeg si Jaguaren er overlegen på komfort når det gjelder støy fra hjul og generell lyddemping, lite støy\bråk vibrasjoner på dårlige veier, motorkraft, lyden fra motoren er relativt godt dempet så lenge du ikke gir bånngass og selv med en gammeldags 3-trinns automat er den bedre å bruke i bykjøring. Selv om automaten er dårlig egnet for 100km\t+ pga høyt turtall er det vindstøy som trekker mest ned på motorveien. Skodaen derimot er mye bedre på vindstøy i motorveihastigheter, bedre seter, og er mer stabil på veien(styringen på Xj6 er utrolig nummen iforhold) Itilleg har den utstyr som hjelper på komforten, f.eks crusiekontroll og klima. Endret 27. oktober 2011 av trra Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Peugeot 605 2.0 Turbo. Myke dempere, men ikke helt amerikansk slagskip. God motor villig til å dra det meste, og er du flink med gassen holder forbruket seg jevnt selv med henger (testet ab brodern, 0,7/mila jevnt med og uten henger). Godt isolert, god plass (bedre bakseteplass enn V70 har forseteplass). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå