lunde1987 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hei! Begynte på skole i høst og gjorde et litt dårlig planlagt PC kjøp av en Samsung RV720: Intel i3 2310M 2,1Ghz 4GB RAM (en 4 gb minnebrikke) GeForce GT 520M (tror det er 1GB) 640GB HDD Bruksområdene er Office 2010 og diverse spill.. håpte at Battlefield 3 ville være spillbart i det minste, men time will show. Går på Teknisk fagskole Elkraft og skal begynne med AutoCAD Electrical etter jul.. er det andre som har brukt dette programmet og har en formening om hvor bra maskinvare det krever? Orker ikke å oppgradere denne PCen viss det bare er å kjøpe en ny til jul uansett. 4GB ram er forsåvidt helt ok, men kunne kanskje hjulpet med en lik 4GB brikke for å bruke 2 kanaler i stedet for en? Det er i alle fall populært på stasjonære etter hva jeg har forstått. Og så er det selvfølgelig en SSD disk. Hva må jeg tenke på her? Er det like greit å bare ta en ny installasjon av win7? Hvordan er det å få tak i nye drivere? Det er jo ikke alltid så lett på bærbare maskiner. Finnes det noen handleguide eller lignende som finner en disk som passer i min maskin? mvh Inge Lunde Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 SSD alene og mer RAM alene vil ikke gjøre BF3 mer spillbart på maskinen. Til det trenger du ihvertfall kraftigere grafikkort, og trolig er også prosessor litt i svakeste laget. Å bytte grafikkort på en laptop er ikke noe jeg ville begynt å styre med ihvertfall, særlig ikke på en så å si helt ny maskin. Husk at endel butikker tilbyr åpent kjøp innenfor en viss tid (30 dager for mange av de store kjedene, 45 for bl.a. Komplett og MPX), så hvis det er mulig å få returnere maskinen kan du vurdere den løsningen. Lenke til kommentar
lunde1987 Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Var kanskje litt uklar i første posten, men målet er ikke bare å spille battlefield.. forventer egentlig ikke at den skal klare det heller;-) Men håpte å kunne få en pc som føles kjappere til kontor programmer osv og da er vel en SSD ganske greit alternativ.. Lurer også på hvor lett det er å få tak i drivere til komponentene i en bærbar maskin viss jeg skal ta en clean install. Det var ikke alltid så lett før, men kanskje det er lettere nå til dags? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Ser at du har en ledig minneslott igjen. Du kan sette inne en minnebrikke til - men noe særlig nytte får du ikke med mindre du har 64-bits operativsystem. Siden maskinen er 17,3 tommer regner jeg med at det er plass til to harddisker (dette må du sjekke selv ved å åpne lokkene under maskinen). Hvis det er plass kan du ha en SSD som operativsystem og programharddisk samt den gamle som ren datadisk. Størrelsesmessig ville jeg gått for en 120GB SSD med gode lese og skrive hastigheter. Lenke til kommentar
lunde1987 Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Har 64-bit operativsystem ja. Har sett på en Kingston 120GB med ~500MB/s lese og skrive hastighet og SATA 3.0. Den bør også kunne brukes i en nyere PC viss jeg finner ut at jeg oppgraderer senere. Noen som vet hvor jeg kan sjekke om PCen har SATA 3.0? Må jeg se fysisk på hovedkortet eller kan det sjekkes i Windows noe sted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå