The Crusher Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Hei. Kjører opensuse på en maskin her, og leter etter et program som er noe lignende notepad++, bare for linux. Noen som vet om noen programmer jeg kan teste ut? Kjører gnome versonen av openSUSE. Har ikke så mye peiling på linux... På forhånd, takk for svar. Hilsen, Crazyjoey Endret 24. oktober 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Du kan prøve Scite. Det er basert på Scintilla, samme som notepad++ er. 1 Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Scite kjører samme motor som Notepad++. Prøv gjerne Gedit, Kate og Nano også. Normalt deles linuxbrukere i to grupper, de som bruker vi (evt. vim) og de som bruker Emacs (evt. XEmacs). Så begge de to er et must å prøve, de overgår Notepad++ på en rekke punkter. For programmering finner du mer tilpassede verktøy i tillegg. 1 Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Geany! Hadde samme problemet som deg til jeg fant Geany. Endret 22. oktober 2011 av Sn3ipen 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) *slettet* Endret 22. oktober 2011 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Om det er bare litt endring av configfiler, generell notering og litt til så syns jeg Gedit er perfekt Går også an å utvikle med Gedit, men krever endel plugins osv. 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Beklager sent svar. Har testet ut litt forskjellige programmer på minipc'en med mint nå, og må si at alle ser lovende ut. Skal prøve de ut litt mer, og velge et program jeg skal bruke. Takk for tips skal forresten bare programmere html, css samt php nå i første omgang. Kom gjerne med tips til flere programmer som finnes der ute. Skal teste de jeg rekker, og velge ut et program jeg liker best. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Å si at linuxverden er delt mellom vi og emacs i dag er ærlig talt litt som å si at verden er delt mellom USA og Sovietunionen. Tiden har gått, og vi og emacs har så absolutt ikke bestått. 3 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Tiden har gått, og vi og emacs har så absolutt ikke bestått. Utdyper du denne? Jeg bruker utelukkende vim. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Tiden har gått, og vi og emacs har så absolutt ikke bestått. Utdyper du denne? Jeg bruker utelukkende vim. Vi og Emacs er ikke lenger blant de 5 mest brukte teksteditorene. Nano er den mest brukte til konsoll, mens Gedit er mest brukt på X. Kate er også temmelig mye brukt for de som liker KDE. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Ja, jeg hadde det fra en kilde. Men finner jeg den? Ikke faen... Har lett en stund nå... Kan ha vært linuxjournal.com, men jeg tipper det var en eller annen blog som postet statistikken. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Så det er mest brukt som nå bestemmer om noe er bra eller ikke? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Nei, sa jeg det? Lenke til kommentar
Johan Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Du sier jo at de ikke har "bestått"? Forøvrig kom siste versjon av emacs-stable i marsj i år, for vim i august i fjor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå