Pliscin Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hva sier lovverket om å ha dagpenger i tillegg til fullt studielån? I mitt tilfelle gjelder det retten til dagpenger etter fullført verneplikt, dvs særegen rett til dagpenger i en 26-ukers periode basert på grunnlønna i forsvaret (Menig). Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hva mener du? Du kan selvfølgelig søke om å utsette betalingsfristen på studielånet ditt om det er det du er bekymret for. Lenke til kommentar
MedaDwor Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Dersom det er slik at du avslutter verneplikten for så å gå over i skole nesten umiddelbart, vil du miste dine dagpenger og få studielån og stipend istedet. Dersom du må vente med å begynne i skole, så får du dine dagpenger i de ukene. Du får liksom ikke begge deler. 1 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Norkarsk ga mest utfyllende svar, spørsmålet var jo om lån og dagpenger kunne utdeles overens mtp at dagpengene var et særtilfelle for en fullført vernepliktig soldat. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Når der er avklart, trenger jeg innspill på min tanke om å vente et halvt år ekstra med utdanningen, og heller søke støtte fra nav for å bygge opp litt kapital for videre studier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå