Rascal Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 varmeutvikling på en 6950 opp mot 89 grader celsius. Er dette normalt? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Det er ikke uvanlig nei. Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Det er ikke uvanlig nei. når skal jeg bli bekymret? Hvor høyt er farlig/skadelig? Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Har sett folk kjøre de i benchmarks helt til 92c... men begynner vell og bli i høyeste laget det ja... Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Har sett folk kjøre de i benchmarks helt til 92c... men begynner vell og bli i høyeste laget det ja... CPU core er på 52-54 også. GPU viften går fra 30 til bare 36%. Jeg må bruke ATI overdrive for å sette den på 50% selv. Der ligger den stabil på 75-78. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Det tyder vel på at du har et sirkulasjonsproblem i maskinen din. Hvilket kabinett er det snakk om? Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Det tyder vel på at du har et sirkulasjonsproblem i maskinen din. Hvilket kabinett er det snakk om? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hjelper det noe/mye å kjøre med sidepanelet avmontert? Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Du bør få deg en vifte i front og få rydda vekk en del kabler så de ikke sperrer for luften og så må du ha eksosvifte bak... luft inn forran å på siden og ut bak tror eg hjelper Er ikke Cooler Master Centurion 534 du har? Endret 17. oktober 2011 av Naits_89 Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Du bør få deg en vifte i front og få rydda vekk en del kabler så de ikke sperrer for luften og så må du ha eksosvifte bak... luft inn forran å på siden og ut bak tror eg hjelper Er ikke Cooler Master Centurion 534 du har? Det er vanskelig å se om jeg kan ha vifte foran, Centurion høres riktig ut. Det er ikke lett å se, men jeg har en eksosvifte bak mellom cpu og gpu. Endret 17. oktober 2011 av Rascal Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 har spilt med sidepanelet ned en stund, ingen forskjell i temperatur. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Joda du kan ha vifte forran 120mm og 120mm på siden og bak Du kan jo ha åpent kabinettet vist du ser tempen går ned til du har fått litt mere vifter Har du sett om gpu vifta er mye støv i? Endret 17. oktober 2011 av Naits_89 Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Blåst ut støv, har 120mm vifte på siden og bak. Hjelper ikke med åpent sidedør. Det begynte å bli så høyt for en uke siden. ellers har det vært maks 75 c . Ingen forskjell i spill som spilles før og etter. Endret 17. oktober 2011 av Rascal Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Hvilken er bedre: MISTKMFA120H1VR DC12V 0.07A MIST Cooler Master DDC12 0.16A? Eller er det så lite forskjell at man ikke merker forskjell? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Kjøleløsningen på disse referansekortene er ikke kjent for å gi gode temperaturer eller mye stillhet. Ut av eska er de stilt inn til å være stille. 89C langt fra et problem, om du overklokker kan du ønske å kjøre vifta hardere så temperaturene holdes i sjakk. Når du 100C kan du begynne å bekymre deg. Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Kjøleløsningen på disse referansekortene er ikke kjent for å gi gode temperaturer eller mye stillhet. Ut av eska er de stilt inn til å være stille. 89C langt fra et problem, om du overklokker kan du ønske å kjøre vifta hardere så temperaturene holdes i sjakk. Når du 100C kan du begynne å bekymre deg. Takk for svar! Er det mulig å "stille den inn" så den har høyere "lavest kjølig" ? Nå begynner den bare 30%. Mange leif og dårlig grammatisk feil, men det får gå.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 88C er ikke akkurat noe å være urolig for. Det skal gå an å stille inn manuelt via en firmware / bios modifisering på skjermkortet når kortet skal spinne opp for å senke temperaturene. Jeg hadde personlig vært litt mer urolig for Cpu temperaturen om det er snakk om en i2500 eller Phenom II cpu , den er ikke for høy men det anbefales at man har best mulig kjøling på disse cpu'ene for stabilitetsmessige hensyn. Mye som kan tyde på at litt av temperaturproblemene ligger i kabinettet ditt , et bedre kabinnett som har bedre luftflyt vil sannsynligvis kunne være med på å senke temperaturene et par hakk, men greit å huske på at man velger et som også har noen støydempende funksjoner med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå