Gå til innhold

varmeutvikling på en 6950 opp mot 88 grader celsius.

Rascal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett folk kjøre de i benchmarks helt til 92c... men begynner vell og bli i høyeste laget det ja... :)

CPU core er på 52-54 også.

GPU viften går fra 30 til bare 36%. Jeg må bruke ATI overdrive for å sette den på 50% selv. Der ligger den stabil på 75-78.

Lenke til kommentar

Du bør få deg en vifte i front og få rydda vekk en del kabler så de ikke sperrer for luften og så må du ha eksosvifte bak... luft inn forran å på siden og ut bak tror eg hjelper :)

Er ikke Cooler Master Centurion 534 du har?

Endret av Naits_89
Lenke til kommentar

Du bør få deg en vifte i front og få rydda vekk en del kabler så de ikke sperrer for luften og så må du ha eksosvifte bak... luft inn forran å på siden og ut bak tror eg hjelper :)

Er ikke Cooler Master Centurion 534 du har?

Det er vanskelig å se om jeg kan ha vifte foran, Centurion høres riktig ut. Det er ikke lett å se, men jeg har en eksosvifte bak mellom cpu og gpu.

Endret av Rascal
Lenke til kommentar

post-5300-0-95322300-1318880612_thumb.jpg

Blåst ut støv, har 120mm vifte på siden og bak. Hjelper ikke med åpent sidedør. Det begynte å bli så høyt for en uke siden. ellers har det vært maks 75 c . Ingen forskjell i spill som spilles før og etter.

Endret av Rascal
Lenke til kommentar

Kjøleløsningen på disse referansekortene er ikke kjent for å gi gode temperaturer eller mye stillhet. Ut av eska er de stilt inn til å være stille.

89C langt fra et problem, om du overklokker kan du ønske å kjøre vifta hardere så temperaturene holdes i sjakk.

Når du 100C kan du begynne å bekymre deg.

Lenke til kommentar

Kjøleløsningen på disse referansekortene er ikke kjent for å gi gode temperaturer eller mye stillhet. Ut av eska er de stilt inn til å være stille.

89C langt fra et problem, om du overklokker kan du ønske å kjøre vifta hardere så temperaturene holdes i sjakk.

Når du 100C kan du begynne å bekymre deg.

Takk for svar! Er det mulig å "stille den inn" så den har høyere "lavest kjølig" ? Nå begynner den bare 30%.

Mange leif og dårlig grammatisk feil, men det får gå..

Lenke til kommentar

88C er ikke akkurat noe å være urolig for.

Det skal gå an å stille inn manuelt via en firmware / bios modifisering på skjermkortet når kortet skal spinne opp for å senke temperaturene.

Jeg hadde personlig vært litt mer urolig for Cpu temperaturen om det er snakk om en i2500 eller Phenom II cpu , den er ikke for høy men det anbefales at man har best mulig kjøling på disse cpu'ene for stabilitetsmessige hensyn.

Mye som kan tyde på at litt av temperaturproblemene ligger i kabinettet ditt , et bedre kabinnett som har bedre luftflyt vil sannsynligvis kunne være med på å senke temperaturene et par hakk, men greit å huske på at man velger et som også har noen støydempende funksjoner med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...