AnonymDiskusjon Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hei diskusjon.no. Har postet noen tråder om dette tidligere, men det er lenge siden, og jeg skal prøve å være litt mer spesifikk nå. For rundt 2 måneder siden ble jeg plutselig veldig kvalm og uvell. Ikke slik som man vanligvis er. Jeg gikk rundt med denne følelsen nesten hele tiden. Nå, to måneder seinere, har det bedre seg mye, men jeg har det fortsatt alt for ofte. Enkelte dager kan gå uten noen form for uvellhet, mens andre dager er det der konstant. Det som er spesielt med denne "tilstanden" er at jeg føler at jeg må kaste opp. Eller, jeg har den følelsen over lengre perioder, men det skjer aldri. Jeg har til dags dato aldri kastet opp på grunn av denne følelsen. Ei heller hatt sure oppstøt. Sitter med denne følelsen akkurat nå, og det føles ut som om magen min er "sår" på innsiden. Det føles også ut som om jeg får maten opp i halsen. Som om jeg nesten kan smake det jeg nettopp spiste. Jeg føler meg til dels litt oppblåst, og det blir ofte litt bedre noen minutter hvis jeg raper/letter trykket. Jeg har vært hos legen med dette, og jeg fikk først utskrevet noen piller som jeg er usikker på om hadde noen virkning. Så hadde jeg flere uker uten noen problemer. Men så kommer det tilbake igjen. Nå har jeg ikke hatt noen problemer på 1-2 uker. Jeg er usikker på hva som trigger denne uvell-heten, og jeg klarer ikke å finne noe mønster. Jeg prøver å spise en del, men jeg føler dette ikke har så veldig mye å si på hvordan jeg føler meg. Jeg tok blodprøve for magesår, og venter på resultat fra dette, men er egentlig ganske sikker på at det ikke er det. Mitt tilfelle virker som noe helt annet. Er det noen der ute som har opplevd noen liknende før? Som veit hva jeg kanskje kan se litt på? Begynner å bli utrolig lei og sliten av å føle meg på denne måten hele tiden. Det er utrolig slitsomt. Postet av anonym: c4c52ba4bfa226b80436e63fb7fa6348 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er gutt, 19 år gammel. Postet av anonym: c4c52ba4bfa226b80436e63fb7fa6348 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Blir litt mange poster nå, men jeg får ikke redigert det jeg har skrevet tidligere. Denne beskrivelsen er ganske nøyaktig: Surt innhold fra magesekken presses opp i halsen og du får en sviende følelse Dette står riktignok skrevet om svangerskap' date=' men jeg har en slags rar sviende følelse bakerst i svelget. Er det noen som blir kloke på alt dette? [i']Postet av anonym: c4c52ba4bfa226b80436e63fb7fa6348[/i] Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Antar at du har fått syredempende medikamenter hos legen, altså medisin for å justere ned magesyrenivået ditt. Hvordan føler du du har det for tiden hvis du ser bort fra mageproblemene ? Jeg ser ofte mye magesyre på dem som er utpreget stressa. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg stresser generelt utrolig lite. Jeg ser på meg selv som en utrolig avslappa person (til foreldrenes irritasjon), så jeg tror ikke det er en faktor. Men jeg har utviklet en liten angst for å kaste opp i public. Ulikt den ordentlige angsten for å kaste opp, er jeg bare redd for å drite meg ut. Men dette har blitt mye bedre de siste ukene, nå tenker jeg bare over det når jeg faktisk er kvalm. Jeg trodde derfor en liten stund at dette kunne være noe jeg innbilte meg, men jeg tror det er en faktisk smerte der, og at det feiler med noen fysisk, ikke psykisk. Postet av anonym: c4c52ba4bfa226b80436e63fb7fa6348 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg har ofte halsbrann, da er det som om halsen brenner av syre, men jeg er ikke kvalm. Har du lest deg opp på halsbrann? http://no.wikipedia.org/wiki/Halsbrann Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Det kan være Halsbrann, men jeg har aldri sure oppstøt, og jeg kjenner det ikke alltid etter å ha spist. Bare de gangene jeg spiser meg skikkelig mett. Men i tillegg har jeg (de gangene jeg er kvalm), vondt i magen også. Og det er ikke øverst i halsen. Så jeg tror det kan være sammensatt. Postet av anonym: c4c52ba4bfa226b80436e63fb7fa6348 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå