mortenbr Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hei! Jeg tenkte jeg skulle bygge pc for første gang i mitt liv, og i den sammenheng har jeg klart å sette opp noe jeg tror kan brukes. Jeg skal vel i hovedsak bruke pcen til å spille litt, tviler jeg kommer til å drive med noe overklokking. Har noen innspill så setter jeg pris på det=) Velger å kjøpe både fra Dustin Home og Komplett. Komplett Hovedkort: Link Kabinett: Link Minne: Link Strømforsyning: Link Skjerm: Link CPU: Link Harddisk: Link Som dere ser så bestiller jeg GPU å SSD fra komplett. Etter litt søk på forumet her fant jeg ut at SSD'en burde være bra, men jeg lurer fryktelig på dette med skjermkort, er det jeg har satt opp brukende? Noe annet som var forvirrende var dette med minnet, vil det jeg har satt opp være greit? Om noe annet skulle skurre veldig, hadde det vært fint om jeg hadde fått noen pekepinner, men jeg tror det skal være greit. Har vel ikke tenkt SLI eller å kjøre med flere skjermer, og angående det, tror dere skjermen vil være okey? Da jeg ikke har noen planer om å verken bli pro i noe FPS spill eller har noe interesse av 3D tror jeg ikke jeg orker betale det det koster for en 120HZ skjerm, noen som har innvendinger på dette? Tusen takk for all eventuell hjelp dere kan tilby en nybegynner ^^, Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Så veldig bra ut det her, grafikkortet du har valgt yter veldig bra, ja. Dersom du ønsker er disse rambrikkene omtrent like gode til 70 kr mindre. Jeg har selv en 60 hz skjerm og anser meg selv som en gamer (alt fra 1.6 til dagens bf3 feks) og jeg har aldri tatt noen skade av det. Selv når jeg har spilt på 120 hertz skjermer har jeg ikke merket noen spesiell forskjell. Smak og behag, egentlig. Men i mine øyne er det ikke verdt å betale unødige penger på en skjerm med 120 hz som i mine øyne er helt lik som en 60 hz som koster halvparten For å være enda mer negativ: Personlig synes jeg heller ikke at det kabinettet er noe fint. Har selv hatt et i samme serien og jeg ble skuffa over hvor dårlig det lyste. Jeg foretrekker heller noe stilrent som Corsair 650D eller Fractal Design R3 Endret 17. oktober 2011 av Audun0505 Lenke til kommentar
mortenbr Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 takk for raskt svar! synes det var veldig fin pris på 570'en fra komplett, 800,- billigere enn tilsvarende på dustin tror jeg jeg fant ut, om det yter bra i tillegg så er det jo flott. angående Fractal Design så hadde jeg det i lista først, men hvordan er kjølinga i forhold til HAF X? om jeg går for Fractal, trenger jeg noe ekstra vifter? Støy å generelt utseende er vel ikke noe jeg prioriterer så veldig, så lenge jeg slipper veldig høye temperaturer. å bare sånn fort, ser de brikkene du linka til har mindre Mhz, har dette noe å si? Lenke til kommentar
mortenbr Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 tenkte bumpe denne e siste gang for å se om noen har no innspill om det ikke kommer noe mere hints, så går jeg for setuppen;) blir spennde å komme igang! Lenke til kommentar
phlake Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Har absolutt ingenting å utsette på dette oppsettet. Regner med du kommer til å bli veldig fornøyd. Lenke til kommentar
cfg Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Flott oppsett, du får ha lykke til med ditt første byggeprosjekt! Anbefaler deg å få en H60 CPU kjøler i tillegg, den fæle vifta som følger med i5en funker helst litt dårlig. Lenke til kommentar
mortenbr Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Hei og takk for svar=) Den H60'en er vannkjøling? Har ikke noe erfaring med sånt, er det noe spesielt jeg må sette meg inn i/tenke på? Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 En bra komponert pc mtp komponentene du har satt sammen. Både hovedkort, skjermkort, minne og psu er av god kvalitet. Når det gjelder SSD'en har du heldigvis ikke mista hodet å kjøpt de raskeste og mest fancy diskene som har feil. M4'en kommer du til å ha mye glede av i lang tid fremover! Når det gjelder kjølingen til i5, så er ikke det noe å snakke hjem om akkurat. Den fungerer helt ok, men ikke noe mer. Så fremt du ikke har noen umiddelbare planer om å overklokke CPU'en, så er det ikke et "must" med kjøling med en gang. Til info er det ikke veldig vanskelig å montere vannkjølings-kit, må kun være påpasselig med mengden kjølepasta etc. Om du skulle kjøpe en sånn en så bare si fra om du trenger råd/tips etc. Lykke til Lenke til kommentar
mortenbr Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 hva med noctua kjølern som anbefales varmt på forumet her, vil jeg får plass til den, tenker da på at jeg mener jeg har lest at RAM'en? kommer i veien Lenke til kommentar
Daxen Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 hva med noctua kjølern som anbefales varmt på forumet her, vil jeg får plass til den, tenker da på at jeg mener jeg har lest at RAM'en? kommer i veien http://www.noctua.at/main.php?show=compatibility_ram_gen&products_id=34&lng=en Lenke til kommentar
mortenbr Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 rammen min virker da til å gå overens med noctua kjølern gjør den ikke? regner med LP står for low profile takk for nytting url=) Lenke til kommentar
Daxen Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Det er low profile ja, og den passer. Endret 18. oktober 2011 av Daxen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå