super0 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hei, jeg har litt problemer med streng i matlab. Kan noen forklare meg hva disse tallene jeg får på slutten er... Det eneste jeg vet er at jeg sjekker størrelsen, men jeg ser ingen sammenheng eller noe. Hva slags størrelse? : melding = char('heia', 'rbk') melding = heia rbk >> size(melding) ans = 2 4 Lenke til kommentar
super0 Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 jeg lurte også på hvordan jeg reserverte en streng ? eller hva det enn nå betyr :S Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 ITGK-øving, eller? Husk at MATLAB alltid lagrer strenger som matriser. Så det du ber om er størrelsen på matrisen. Du har da antall ord du har skrevet inn (2) og lengden på den lengste av disse (4). Jeg vet ikke hva du mener med å reservere. Lenke til kommentar
super0 Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 ITGK-øving, eller? Husk at MATLAB alltid lagrer strenger som matriser. Så det du ber om er størrelsen på matrisen. Du har da antall ord du har skrevet inn (2) og lengden på den lengste av disse (4). Jeg vet ikke hva du mener med å reservere. Tusen takk, jeg forstod det nå!! Nei, jeg fant ut at jeg hadde lest feil... det stod reversere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå