Icedragon520 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hei. Har en Ubuntu pc som jeg bruker som "filserver". Har installert teamviewer som jeg skal bruke til å styre fra min hovedpc som er windows. Har lagt til teamviewer i oppstarten. Starter jeg den med mus og skjerm i så kommer den helt fint opp. Problemet er at når jeg ikke har noen skjerm eller mus koblet til så kommer ikke teamviewer opp igjen etter restart. Det delte mappen kommer fint opp. Hva skjer her?? Hvis jeg kobler på skjermen mens den går så får jeg ikke bilde og må trykke på power knappen for å restarte. Da kommer den fint opp. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 jeg vil virkelig anbefale deg å lære deg å bruke kommandolinja og så styre serveren via SSH, da får du liksom opp kommandolinja fra serveren på din pc. du kan gjøre alt som ikke krever et grafisk grensesnitt gjennom kommandolinja i linux, og det er vel kun for installasjon av software osv at det er aktuelt å bruke teamviewer uansett? og vil anbefale deg å gå over til å bruke VNC uansett da dette er en bedre protokoll for remote dekstop Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 jeg vil virkelig anbefale deg å lære deg å bruke kommandolinja og så styre serveren via SSH, da får du liksom opp kommandolinja fra serveren på din pc. du kan gjøre alt som ikke krever et grafisk grensesnitt gjennom kommandolinja i linux, og det er vel kun for installasjon av software osv at det er aktuelt å bruke teamviewer uansett? og vil anbefale deg å gå over til å bruke VNC uansett da dette er en bedre protokoll for remote dekstop Tjaa er vel egentlig bare oppdateringer, sharet ligger jo bare der uansett. Grunnen til at jeg vil bruke Teamviewer er at det er utrolig lettvindt. Jeg gjorde det samme på en testpc med ubuntu på jobben og der er det ingen problem med at den ikke kommer opp! VNC har jeg prøvd men virket ikke tilfredstillende for meg. (aka skjønnte lite av det, porter osv endret seg etter hver reboot) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå