emiven Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 hei! jeg er blitt ganske lei av bråket antec viftene mine lager, og jeg har lyst til å skaffe nye. jeg har sett litt på SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM, men ser at kfm er på 58, og antec viftene mine er på 110. har det noe å si? fordi jeg vil ikke at det skal gå utover temperaturen på cpu. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Antec-viftene kjører jo på 2400rpm, altså 600rpm mer enn GT AP-15. Luftflyt er heller ikke det viktigste mtp. radiatorvifter, det er derimot statisk trykk som gjelder og det er GT fenomenale på samtidig som de dytter mye luft. Jeg tviler på at du vil se nevneverdig høyere temperaturer med GT AP-15 1850rpm. Hvis det skulle vise seg er det nok uansett ikke snakk om mange gradene og det vil jeg påstå at støyreduksjonen er verdt. Lenke til kommentar
emiven Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Antec-viftene kjører jo på 2400rpm, altså 600rpm mer enn GT AP-15. Luftflyt er heller ikke det viktigste mtp. radiatorvifter, det er derimot statisk trykk som gjelder og det er GT fenomenale på samtidig som de dytter mye luft. Jeg tviler på at du vil se nevneverdig høyere temperaturer med GT AP-15 1850rpm. Hvis det skulle vise seg er det nok uansett ikke snakk om mange gradene og det vil jeg påstå at støyreduksjonen er verdt. kjenner du til noen andre gode radiator vifter? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jo, denne lille godklumpen kanskje? http://www.youtube.com/watch?v=-BeTVOgVkAA Noctua NF-P12 120 er f.eks gode. Gelid/Phobya lager også en del gode vifter. Disse må du dog bestille fra utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå