Gå til innhold

Nytt HK til Amds Bulldozer fx 8150

Yteliss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

eh... etter velkomsten BD har fått så hadde jeg valgt Intel...

Det du mener er at prisen ikke skal over 2k for HK og CPU tilsammen ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ok, jeg hadde valgt Gigabyte GA-990FXA-UD3 siden jeg aldri har behov for stæsjet på UD7. Klokkbart og billig, går vel for rundt 1000,-

ASUS har jeg hatt endel fiksfakserier med i det siste så jeg har etterhvert gått bort fra dem.

Forøvrig mistenkes noe av BD problemene å ha å gjøre med BIOS/Chipset/HK så det kan vel muligens lønne seg å vente med kjøp til en veit hva som egentlig er greia.

Lenke til kommentar

Ok, jeg hadde valgt Gigabyte GA-990FXA-UD3 siden jeg aldri har behov for stæsjet på UD7. Klokkbart og billig, går vel for rundt 1000,-

ASUS har jeg hatt endel fiksfakserier med i det siste så jeg har etterhvert gått bort fra dem.

Forøvrig mistenkes noe av BD problemene å ha å gjøre med BIOS/Chipset/HK så det kan vel muligens lønne seg å vente med kjøp til en veit hva som egentlig er greia.

Så vel ganske greit og rimelig ut det kortet. Kommer ikke til å stæsje så veldig på det, muligens en GPU oppgradering til crossfire etterhvert. Hva tror du om ?: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638069

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Crosshair er et greit kort med mye stæsj.

For min del inneholder det imidlertid mye jeg ikke ville benyttet. Jeg har en filosofi om at alt jeg ikke bruker bare er ting som potiensielt kan ødelegge for ting jeg trenger. Himla surt når en eller annen ubrukt fjollete funksjonalitet gir BSOD etc.

Forresten betaler du egentlig mest for å få 4xPCIe 16 (som gir mye mer kobber på kortet). Kommer du til å benytte 4xCF ?

Lenke til kommentar

Crosshair er et greit kort med mye stæsj.

For min del inneholder det imidlertid mye jeg ikke ville benyttet. Jeg har en filosofi om at alt jeg ikke bruker bare er ting som potiensielt kan ødelegge for ting jeg trenger. Himla surt når en eller annen ubrukt fjollete funksjonalitet gir BSOD etc.

Forresten betaler du egentlig mest for å få 4xPCIe 16 (som gir mye mer kobber på kortet). Kommer du til å benytte 4xCF ?

Kommer ikke til å bruke 4xCF. Men ettersom jeg ser benchmark results på x8150 er jeg ikke imponert. Fundere nå om det lønner seg og gå for intel?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det hadde jeg gjort (gått for Intel). Skal ha inn BD i en av maskinene her, men bestemt meg for å se det an litt. BD er ikke frisk for øyeblikket, både cachetrashing og varierende bechmarks resultater indikerer flere problemer. Det virker å være værre enn Phenom I problemene, trist.

Lenke til kommentar

Det hadde jeg gjort (gått for Intel). Skal ha inn BD i en av maskinene her, men bestemt meg for å se det an litt. BD er ikke frisk for øyeblikket, både cachetrashing og varierende bechmarks resultater indikerer flere problemer. Det virker å være værre enn Phenom I problemene, trist.

Jeg gikk for i7-2600 og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626381.. :)

Du kjøpte i7-2600K right?

Ja Bestilte K. Hva er forskjellen på de egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...