Gå til innhold

Sniktitt: The Elder Scrolls V: Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Men at noko er under- eller overpowered har ikkje noko å seie i TES-spel (eller i ein del andre spel), så kvifor henge seg opp i det? Det er berre deg, verda, og ein arbitrær vanskegrad - ingenting å måle seg opp mot, som gjer finslepen balansering naudsynt.

Du har da alle fiendene i spillet å måle deg opp mot. Se på alle som klager over level-scaling i Oblivion. Hvis du har rett, har ikke level-scaling noe å si, siden det bare er en side av balanseringen i spillet.

 

Men det er jo tydelig at balansen i TES-spill er viktig for mange. For meg er det viktig at spillet skal gi meg en utfordring, også etter å ha spilt i 100 timer. Hvis det betyr at jeg må la være å bruke spells jeg har eller droppe å bruke utstyr og våpen jeg finner, så går det ut over innlevelsen min. Fint at det ikke spiller noe rolle for deg, men det betyr faktisk noe for andre.

 

Derfor er jeg takknemlig for alle moddene som finnes til Oblivion, og alle moddene som vil komme til Skyrim. Jeg er (fortsatt) en veldig aktiv Oblivion-modder, og mange av moddene mine er lagd for å gjøre Oblivion mer utfordrende, og de er faktisk populære, noe som også viser at balansen er viktig for mange spillere.

 

Oppfordring: Prøv å spele noko "nerfa" ein gang, i staden for å min-maxe. Det gjev ei litt anna oppleving, og mykje betre gjenspelingsverdi - eg har hatt det moro med å spele High Elf i TES, ein =< 3 Int-karakter i Fallout 1/2, etc. Om det er eit skikkeleg rollespel er det òg ofte kjekkare å spele ein karakter med nokre feil, en med ein perfekt karakter. :)

Dette er jeg derimot helt enig med deg i :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er jo tydelig at balansen i TES-spill er viktig for mange. For meg er det viktig at spillet skal gi meg en utfordring, også etter å ha spilt i 100 timer. Hvis det betyr at jeg må la være å bruke spells jeg har eller droppe å bruke utstyr og våpen jeg finner, så går det ut over innlevelsen min. Fint at det ikke spiller noe rolle for deg, men det betyr faktisk noe for andre.

 

Det eg ville fram til var at vanilla Oblivion (og sikkert Skyrim) er eksplisitt laga for å ikkje utfordre nokon som helst - derav den overdrivne skaleringa. Om du har klokka ein time eller 100, så er vanskegraden like låg som alltid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...